EK apre MXP-JFK da ottobre CONFERMATO!


io da poveretto che sono ho volato benisismo in economy con emirates....schermo immenso...una marea di film....cibo buono...3 menu scritti...servizio impeccabile....purtroppo sono povero in canna e non posso fare report in business...ma a poterci sempre volare con emirates in economy....
 
io da poveretto che sono ho volato benisismo in economy con emirates....schermo immenso...una marea di film....cibo buono...3 menu scritti...servizio impeccabile....purtroppo sono povero in canna e non posso fare report in business...ma a poterci sempre volare con emirates in economy....

scusa rommix che c'entra? Io vorrei capire se si riferiva al prezzo oppure alla configurazione.
 
io da poveretto che sono ho volato benisismo in economy con emirates....schermo immenso...una marea di film....cibo buono...3 menu scritti...servizio impeccabile....purtroppo sono povero in canna e non posso fare report in business...ma a poterci sempre volare con emirates in economy....

ho provato tutte le majors del Golfo in Y ed EK non mi ha impressionato, per quanto il servizio sia estramente attento.
 
la poltrona è scomoda e poco reclinabile. E in più...la configuarazione ad alta densità, combinata magari con l'essere vicini alle fiumane di indiani, cingalesi e via discorrendo, la rende poco appetibile. Molto meglio Gulf Air
non saprei dirti su quelle tratte, ma ho viaggiato da VCE qualche mese fa su un 3-4-3 e sinceramente quella di EK è una delle migliori Y mai provate.

EDIT : ho visto il commento sopra, non ho confronti con le altre del golfo ma solo con europee/americane
 
scusa rommix che c'entra? Io vorrei capire se si riferiva al prezzo oppure alla configurazione.

no,no non è una questione di prezzi. E' proprio per come sono configurati gli aerei. E anzi...posso avere pure un metro di paragone tra Y e J perchè al secondo volo in assoluto con EK mi hanno fatto l'u/g in J. (sempre su distanze brevi, i voli fatti erano DXB-KWI e DXB-DOH). Gli aerei con cui ho volato erano il 330 ed il 340
 
non saprei dirti su quelle tratte, ma ho viaggiato da VCE qualche mese fa su un 3-4-3 e sinceramente quella di EK è una delle migliori Y mai provate.

EDIT : ho visto il commento sopra, non ho confronti con le altre del golfo ma solo con europee/americane

mi rammarico di non aver fatto il TR
 
no,no non è una questione di prezzi. E' proprio per come sono configurati gli aerei. E anzi...posso avere pure un metro di paragone tra Y e J perchè al secondo volo in assoluto con EK mi hanno fatto l'u/g in J. (sempre su distanze brevi, i voli fatti erano DXB-KWI e DXB-DOH). Gli aerei con cui ho volato erano il 330 ed il 340
I 330 e i 340 con alcuni 773 sono quelli con le cabine piu' vecchie, in dismissione...
I 380 e 77w nuovi sono su un'altro livello in tutte le classi...
 
[h=1]Emirates to become #1 in Milan-New York market; Non-European airline US routes down 50% in five years[/h] 0 0 0 0 1

tol-emirates-image.jpg
In typical Emirates Airline fashion, its arrival on the Milan-New York city pair with daily 777-300 services will shake up a market that already offers four daily flights with incumbents Alitalia, American Airlines, Delta Air Lines and United Airlines. This start-up reverses a negative trend in the seat and frequency volume of US services flown from Europe by non-European airlines.
When Emirates Airline launches its daily 360-seat 777-300 on 1 October in the already congested Milan Malpensa to New York market by extending one of its current thrice-daily Dubai services, it will instantly become the number one carrier in terms of seat capacity. Having gained permission on an extra-bilateral basis from ENAC (Italian CAA) to sell seats on the route pair for an evaluation period of 18 months, and complementing the carrier’s existing double-daily direct operations to New York from Dubai, Emirates will immediately command 28% of the Milan-New York traffic and an equal share of one-fifth of the daily frequencies.
AirlineOriginDestinationWFWeekly Seats
American AirlinesMilan Malpensa (MXP)New York (JFK)71,526
Alitalia71,568
Delta Air Lines71,722
United AirlinesNew York (EWR)71,645
Emirates*New York (JFK)72,520
Source: Innovata Jul 2013. *Emirates capacity from 1 Oct 2013
This is not the first time that Emirates has operated via Europe to the US. Between November 2006 and March 2008 the airline flew a daily New York JFK service through Hamburg, using 777-300s initially, and then A340-500s, according to Innovata data. Like many route culls, there was never any official announcement from the airline why the service was terminated, but with no feed at the US end at the time, and with alternate direct flights to New York available to Dubai passengers, both factors may well have contributed to the failure.
This time around, Emirates will enjoy feed at the US end, through its reciprocal interline and codeshare agreement with JetBlue Airways, although the MEB3 carrier uses Terminal 4 at New York JFK, while the US carrier’s hub operates from Terminal 5. Emirates will also look to maximize its frequent flyer partnership with easyJet in Milan, which offers 47 destinations from its Italian hub come July. These factors may prove critical for the long-term survival of the new transit operation.
[h=2]50% reduction in non-European airline US route capacity[/h]Looking at the current non-European airlines flying US services from European points for this summer, the number of weekly services stands at 45 with just over 14,000 weekly seats being offered by six airlines. The MEB3 carrier’s arrival into this sector will see the number of weekly flights increase by 16%, while weekly seat capacity will rise by 18%.
AirlineOriginDestinationWFWeekly Seats
Jet AirwaysBrussels (BRU)New York (EWR)71,582
Toronto (YYZ)72,016
Uzbekistan AirwaysRiga (RIX)New York (JFK)2460
Kuwait AirwaysLondon (LHR)New York (JFK)3873
Air New ZealandLondon (LHR)Los Angeles (LAX)72,324
Pakistan International AirlinesBarcelona (BCN)Chicago O’Hare (ORD)2640
Manchester (MAN)New York (JFK)3930
Singapore AirlinesMoscow Domodedovo (DME)Houston (IAH)71,946
Frankfurt (FRA)New York (JFK)73,297
Source: Innovata Jul 2013
However, this capacity is a far cry from the same month five years ago, when 10 airlines offered 98% more weekly flights (89) and 105% more weekly seats (nearly 29,000). New York remains the most popular US point, with around 50% of seats in July 2008 and in July 2013 – although the number of seats being offered to the Big Apple has halved, with airlines like Air India, Malaysia Airlines and Qatar Airways among those no longer offering these types of stopping services.
AirlineOriginDestinationWFWeekly Seats
Jet AirwaysBrussels (BRU)New York (EWR)72,184
New York (JFK)71,582
Toronto (YYZ)71,582
Air IndiaBirmingham (BHX)Toronto (YYZ)3933
Paris (CDG)New York (EWR)73,045
Frankfurt (FRA)Los Angeles (LAX)31,305
Chicago O’Hare (ORD)41,740
London (LHR)New York (JFK)72,275
Chicago O’Hare (ORD)31,305
Uzbekistan AirwaysRiga (RIX)New York (JFK)1230
Kuwait AirwaysLondon (LHR)New York (JFK)3960
Malaysia AirlinesStockholm (ARN)New York (EWR)3846
Air New ZealandLondon (LHR)Los Angeles (LAX)72,653
Pakistan International AirlinesManchester (MAN)New York (JFK)31,007
Qatar AirwaysGeneva (GVA)New York (EWR)61,428
Singapore AirlinesMoscow Domodedovo (DME)Houston (IAH)41,112
Frankfurt (FRA)New York (JFK)72,625
Air Tahiti NuiParis (CDG)Los Angeles (LAX)72,058
Source: Innovata Jul 2008