Volo Ryanair cancellato a Cork, polizia evacua pax furiosi dal terminal


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Ryanair passengers furious over grounded flight

By Dan Collins

Friday, June 25, 2010

AIRPORT police had to control an angry crowd of disappointed holiday-makers when their Ryanair flight from Cork to Alicante in Spain was grounded without warning last evening because of the French air traffic controllers’ strike.

"There are kids crying, there are adults crying and the airport security guards have just escorted one man from the terminal building," said Dawn Aston.

"They escorted him away because he told the rest of us to ‘stay where you are’, or we would get no satisfaction from the airline.

"I have never seen so many angry people in one place, people are distraught."

Ms Aston, along with her husband, two children and 19-year old niece realised they were being left high and dry when they went to check in at the desk.

It was at that point, "not long after our plane that was supposed to take us out landed in Cork", intending passengers were told the 9.05pm flight to the sun was cancelled, she said. A crowd of more than 100 people, including approximately 30 young children, descended on the departures desk seeking an explanation and intending passengers refused to leave the departures area demanding that alternative arrangements be made for them.

Ms Aston, a resident of Rochestown, Co Cork, accused the airline of "offering no help and no satisfaction. The only advice given to me was to re-book a flight online".

This was the holiday "we had been looking forward to so much", she said.

"I found the security presence here very intimidating. But the biggest grievance people had was that there was nobody to communicate with – ‘it’s cancelled, that’s all, good bye.’"

Another intending passenger, 19 year old Molly Lynch said suggestions from the Ryanair desk that people re-book a flight to Spain did nothing to quell the fury of those affected. "People had booked their accommodation and other things to correspond with this flight and now they can’t go anywhere.

"This is terrible, there are families here with small children and they don’t know what to do. They are just left stranded," she said.

Last night, a spokesperson for the budget airline said: "Ryanair sincerely apologises to all affected passengers for the cancellation caused by French air traffic controllers’ strike action."

The cancellation was "outside our control," the spokesperson added.

(Irish Examiner)
 
va di moda allora.....quache settimana fa finito di imbarcare il rak a pisa,volo cancellato,50 pax so sono rifiutati di scendere,4 ore a bordo tentando di farli ragionare con la polizia che si è ben guardata dal fare qualcosa anzi,voleva portare via noi dell'equipaggio....
 
L'annullamento del volo ci può stare. Naturalmente FR avrà ignorato tutti i diritti dei passeggeri (assistenza e riprotezione) come sempre, ma è inevitabile annullare qualche volo se scioperano i controllori francesi.
 
no però disse bene un poliziotto...siccome il volo di palermo era in ritardo di 3 ore perchè l'aeromobile era"occupato" dai marocchini....disse....per me,dovete andare al gate e dire,signori,il vostro volo non parte perchè succede questo e questo....poi aprite le porte del gate e vi scansate....:-)
 
Beh, tutte le compagnie cancellano voli per i più disparati motivi.
La differenza sta nel come e quando riproteggi i tuoi clienti e di quale assistenza a terra offri.
 
Beh, tutte le compagnie cancellano voli per i più disparati motivi.
La differenza sta nel come e quando riproteggi i tuoi clienti e di quale assistenza a terra offri.

Esatto! :) E credo che l'assistenza e la riprotezione non siano voci insignificanti nei bilanci delle compagnie. Un conto è fare prezzi bassi perchè si fanno economie di scala e quant'altro. Un altro è fare prezzi bassi perchè al primo problema si dice ai passeggeri "we're sorry, please help yourselves".
 
Esatto! :) E credo che l'assistenza e la riprotezione non siano voci insignificanti nei bilanci delle compagnie. Un conto è fare prezzi bassi perchè si fanno economie di scala e quant'altro. Un altro è fare prezzi bassi perchè al primo problema si dice ai passeggeri "we're sorry, please help yourselves".

E comunque, non vale nemmeno dire : hai pagato due spiccioli, di che ti lamenti ?

Tratte come Cork-Alicante sono tutt'altro in vendita che per un pugno di euro.