Voli "All business" sopra l'Atlantico


Nella tabella delle compagnie che in passato hanno aperto all-business sull'atlantico ai son dimenticato del mitico A319 Meridiana che faceva il volo MIMA configurato con 48Y
 
Nella tabella delle compagnie che in passato hanno aperto all-business sull'atlantico ai son dimenticato del mitico A319 Meridiana che faceva il volo MIMA configurato con 48Y

Se non sbaglio questo volo non è mai partito, è stato bloccato per il ricorso delle compagnie USA
 
Nella tabella delle compagnie che in passato hanno aperto all-business sull'atlantico ai son dimenticato del mitico A319 Meridiana che faceva il volo MIMA configurato con 48Y

Era un volo Eurofly, non Meridiana, operato da metà 2006 a metà 2007.

Se non sbaglio questo volo non è mai partito, è stato bloccato per il ricorso delle compagnie USA

Sbagli cesare, su a.net c'è anche un interessantissimo trip report.
http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/88215/
 
La Compagnie (B0, Paris CDG) will take delivery of a second B757-200 next month ahead of a planned launch of direct London to New York flights in March next year.

CEO Frantz Yvelin told the Nasdaq newswire that the decision to move into the British market was taken following an exhaustive study. While the airline has applied for London Gatwick slots, it is also considering London Stansted and London Luton operations, he said.

Launched in June, La Compagnie operates a single B757-200 wet-leased from Icelandair (FI, Reykjavik Keflavik) on flights from Paris CDG to Newark with a second due next month. The aircraft is configured with 74 business class seats.

CH-aviation
 
E se ho letto bene non sono novellini, quindi evidentemente qualche interesse da qualche parte lo tirano fuori.
Esattamente. Diciamo che il concetto di base non è quello di offrire chissà quale servizio, né di proporre qualcosa di particolarmente innovativo. C'è poco dietro da un punto di vista di "aviation passion". Lo scopo qui è quello di creare/comprare qualcosa per poi venderlo ad un prezzo di gran lunga superiore. Non per niente l'attuale CEO di La Compagnie è lo stesso di L'Avion: e nel 2008 questo aeroplanino fu venduto (non proprio ad una manciata di soldi) a BA. Uno dei giochetti imprenditoriali di più lunga data....
 
Esattamente. Diciamo che il concetto di base non è quello di offrire chissà quale servizio, né di proporre qualcosa di particolarmente innovativo. C'è poco dietro da un punto di vista di "aviation passion". Lo scopo qui è quello di creare/comprare qualcosa per poi venderlo ad un prezzo di gran lunga superiore. Non per niente l'attuale CEO di La Compagnie è lo stesso di L'Avion: e nel 2008 questo aeroplanino fu venduto (non proprio ad una manciata di soldi) a BA. Uno dei giochetti imprenditoriali di più lunga data....

Concordo, vorrei vedere pero' chi se lo compra, LH?
 
Concordo, vorrei vedere pero' chi se lo compra, LH?
Beh LH non direi, sono più impegnati a dismettere che a comprare (negli ultimi 6 mesi hanno chiuso e/o ridotto colossi imprenditoriali come Lufthansa Revenue Services e Lufthansa Systems).
Magari l'aeroplanino lo compra Etihad, tanto sembra siano compratori compulsivi, più di tre mesi senza comprarsi qualcosa non sanno stare....
 
Concordo, vorrei vedere pero' chi se lo compra, LH?

Beh LH non direi, sono più impegnati a dismettere che a comprare (negli ultimi 6 mesi hanno chiuso e/o ridotto colossi imprenditoriali come Lufthansa Revenue Services e Lufthansa Systems).
Magari l'aeroplanino lo compra Etihad, tanto sembra siano compratori compulsivi, più di tre mesi senza comprarsi qualcosa non sanno stare....

Deve restare una compagnia EU, Etihad non puo' ripetere l'accordo BA+Avion=Open Skies
 
Deve restare una compagnia EU, Etihad non puo' ripetere l'accordo BA+Avion=Open Skies
Vero. Ma è pur vero che Etihad ha messo le mani su diversi vettori europei e non sarebbe tanto difficile (posto che ci sia un reale interesse alla base) agire "per interposta persona".
Ed è anche vero che la legislazione europea, che comunque ti permette di scalare fino al 49%, è piuttosto ridicola. Tutti sanno che chi farà la voce grossa dentro la nuova AZ non sarà certo la maggioranza (51%) europea.....
E non te lo dico per sentito dire, io ci lavoro tutti i giorni, EY ha già occupato tutti i posti strategici dentro la compagnia.
 
La Compagnie launches all-business London-New York flights

Tom Otley

Tue, 3 Feb 2015 12:15

French all-business class airline La Compagnie is launching a Luton to Newark International service on April 24.

The three-times weekly service will increase to daily by the end of the year, and use a B757-200 aircraft with 74 lie-flat seats in a 2x2 configuration.

Perks onboard include amenity kits with cosmetic products from French skincare brand Caudalie and seasonal menus created by French chef Christophe Langrée.

Each seat is 46.5-inch tall, has a 26-inch width and a seat pitch of 62 inches, and includes a USB port, power outlet and individual light.

Also provided are Samsung Galaxy Pro 12-inch tablets, which can be removed from the seat backs, pre-loaded with films, e-books, magazines and music.

The airline said costs have been kept to a minimum to keep prices low, and three flight attendants will serve the 74 seats.

La Compagnie has been operating its all business-class service between Paris Charles De Gaulle and New York Newark since July.

The airline was created in October 2013 by L'Avion dounder Frantz Yvelin and former Swissair and Jet Airways COO Peter Luethi.

CEP Yvelin said his experience in creating L'Avion and then selling it to British Airways proved there was a way of making money with the all-business class model, despite BA then changing that model.

Citing previous attempts by Maxjet, Eos and Silverjet to make the model work, Yvelin said: "La Compagnie is becoming the go-to choice of the current generation of hard-working business travellers who demand something more from air transportation."

Buying Business Travel
 
C'èra già stata una compagnia che aveva tentato voli all business da Luton a New York ma era andata male. Vediamo se questi avranno piu' fortuna.
 
Bliss Jet to offer regular transatlantic bizjet flights

Bliss Jet (White Plains) will commence regular transatlantic flights between White Plains in New York and London Biggin Hall in September. The service, operated for the virtual carrier by Jet Access Aviation (West Palm Beach Int'l), will depart the United States on Sunday night with the return service scheduled for Friday afternoon.

Bliss Jet claims its product is cutting edge in that it is the first ever individually-ticketed private jet service.

"We are offering all the advantages of a private jet experience on optimally-scheduled flights that bypass the inefficiencies of business class travel," Bliss Jet President and CEO, David Rimmer, said. "Not since the days of the Concorde has a door-to-door journey between New York and London been this fast or refined."

Seats on the 14-seater executive jets will cost USD11,995 one way with the number of sales limited to below the aircraft's capacity to allow for extra passenger comfort.

ch aviation
 
Bliss Jet to offer regular transatlantic bizjet flights

Bliss Jet (White Plains) will commence regular transatlantic flights between White Plains in New York and London Biggin Hall in September. The service, operated for the virtual carrier by Jet Access Aviation (West Palm Beach Int'l), will depart the United States on Sunday night with the return service scheduled for Friday afternoon.

Bliss Jet claims its product is cutting edge in that it is the first ever individually-ticketed private jet service.

"We are offering all the advantages of a private jet experience on optimally-scheduled flights that bypass the inefficiencies of business class travel," Bliss Jet President and CEO, David Rimmer, said. "Not since the days of the Concorde has a door-to-door journey between New York and London been this fast or refined."

Seats on the 14-seater executive jets will cost USD11,995 one way with the number of sales limited to below the aircraft's capacity to allow for extra passenger comfort.

ch aviation

Biggin Hall ??
 
Nuovo prodotto, e nuovi aerei (A321LR) per La Compagnie sulla ORY-EWR:


La Compagnie details A321neo cabin plans

French premium airline La Compagnie will equip incoming Airbus A321neos with 76 of Rockwell Collins' business-class seats and inflight entertainment (IFE) systems supplied by Zodiac Inflight Innovations.
The carrier will also outfit the aircraft with inflight wireless internet provided by Viasat.
The new business-class seats will be Rockwell's Diamond model, which recline to a fully-flat position. The aircraft will have two-by-two seating, La Compagnie says.
The Zodiac Rave IFE system will include 15.7in (0.4m) touch screens, the airline says.

La Compagnie's A321neos will get Rockwell's Diamond seats
getasset.aspx


getasset.aspx


La Compagnie, which operates flights between Paris Orly airport and Newark near New York, disclosed the cabin details on 25 September.
The carrier currently operates two 74-seat Boeing 757-200s, but will replace those aircraft with two new long-range A321LRneos.
La Compagnie will receive those aircraft in 2019, according to Flight Fleets Analyzer.

A computer-generated rendering of an Airbus narrowbody in La Compagnie's colours
getasset.aspx

FG