Vietnam Airlines prossima a SkyTeam

FRL-RONCO

Utente Registrato
7 Novembre 2005
1,963
0
0
Impressive Vietnam Roadshow in Melbourne
Wednesday, 18 February 2009

“Impressive Vietnam” was the theme of the day at Crown Towers in Melbourne. Hosted by Vietnam Tourism, guests were educated about the new MICE experience which included the Saigon Exhibition and Convention Centre to taking your incentive groups to their tantalizing beaches while exploring heritage trails to staying at beautiful luxury hotels and resorts.

Vietnam has become a destination of choice with 4.2 million arrivals in 2007. This has increased by 15% in 2008. The top quality hotels with their competitive prices, have made cities such as Ho Chi Minh and Saigon popular choices for the MICE market.

With Vietnam Airlines taking a proactive role to ensure flight schedules meet the demand from travelling Australians, 4 direct flights now operate from Sydney and Melbourne to Ho Chi Minh on route to Hanoi. With promotional fares being advertised throughout the year, there is no wonder why Australia’s are travelling in packs to this destination.

Madeline Spielman from Vietnam Airlines announced that the 787 Dreamliner is on order with delivery dates to be released soon. Also the airline will be joining Skyteam as a full member.

“Vietnam Airlines has transformed from a small operation to now a global Airline. With 19 Domestic routes covering 41 cities around the world”
Mrs Spielman advised.

All presenters spoke about Vietnam being the safest place in the world to visit with Ho Chi Minh City as being the major city for Entertainment, Shopping, Health and Beauty, Culture and Sport.
...omissis...
etravelblackboard.com

in Europa i collegamenti con Vietnam Airlines sono via CDG FRA e MOW, in America c'è più scelta... la copertura locale asiatica offerta è abbstanza capillare, magari non è praticissimo uno scalo ad Hanoi o a HoChiMinh city però meglio che niente...

..un'altro importante member per sky team.bene bene!!inoltra dispone di una rete abbastanza estesa in asia!

Vietnam Airlines dispone di una flotta molto giovane e moderna, inoltre tanti aeromobili devono essere ancora consegnati.
Fare scalo in Vietnam non è poi molto diverso che farlo a Singapore, Bangkok, Hong Kong o Kuala Lumpur per esempio. Inoltre il Vietnam è un'economia in crescita e ha anche una forte attrattiva turistica.
In prospettiva futura credo che sia un ottimo acquisto per qualsiasi alleanza quello di Vietnam Airlines.
L'unica cosa è che i voli sono abbastanza equamente divisi tra Hanoi e Ho Chi Minh City e quindi rende poco funzionale un sistema hub.

Ai profani può far sorridere, ma arriva veramente ovunque in Asia, ha aerei nuovi (parecchi wb) e altri in ordine, e il suo main hub è molto moderno e ancora poco congestionato.
Io direi che le premesse sono ottime.

il Vietnam dal pdv del turismo ha fatto davvero molta strada.
mi ricordo che nel 1997 sono stato invitato dal governo del Vietnam al seguito di una delegazione ufficiale di addetti ai lavori nel comparto turismo provenienti da vari paesi (Italia, Australia, USA, UK, Belgio, South Africa) per valutare le potenzialita' della destinazione vietnam soprattutto nel segmento M.I.C.E. (Meeting, Incentive, Convention, Exhibition) e la ns percezione, allora, era stata drammaticamente negativa (pur vedendone le potenzialita').
Gli investimenti sono stati notevoli in questi 10 anni e la destinazione si posiziona oggi come new entry nel segmento del turismo luxury, in quello adventure, culture, spa & wellness.

Wednesday April 15, 2009

Vietnam Airlines received government permission to move forward with the purchase of 10 A321-200s for delivery in the 2011-14 period and to join the SkyTeam alliance, according to press reports from Vietnam

ATWOnline

Ai profani può far sorridere, ma arriva veramente ovunque in Asia, ha aerei nuovi (parecchi wb) e altri in ordine, e il suo main hub è molto moderno e ancora poco congestionato.
Io direi che le premesse sono ottime.

Quoto in pieno,
inoltre hanno appena sbloccato fondi governativi per un ordine di ulteriori 10 A321 delivery 2011-2014 in incremento flotta.
@billypaul p.s. complimenti per l'avatar

SkyTeam confirms Vietnam invitation

Thursday April 16, 2009

SkyTeam yesterday signed a preliminary agreement outlining Vietnam Airlines' "intentions to undertake exclusive discussions" to join the group next year, which would bring the alliance back to 10 members following the departure of Continental Airlines on Oct. 24.
VN would be SkyTeam's second Asian member after China Southern Airlines, which joined in 2007. The Vietnamese press flagged the invitation Tuesday.
"Vietnam Airlines will enhance SkyTeam's network in Southeast Asia, adding a number of new destinations throughout the region," SkyTeam Steering Committee Chairman and Air France VP-International Affairs and Alliances Dominique Patry said. "Given its existing service to five alliance hubs and its broad international network, Vietnam Airlines is a strategic partner for the alliance."
VN serves Beijing, Guangzhou, Paris Charles de Gaulle, Incheon and Tokyo Narita. It operates 64 routes to 24 international and 20 domestic destinations in total and will offer SkyTeam access to 17 new destinations (14 in Vietnam). It currently codeshares with CZ and Korean Air.

by Brian Straus
ATWOnline

Mi sembra improbabile che Vietnam Airlines faccia rotta per FCO, l' utilità per gli Italiani mi sembra molto ridotta.
Mi sembra che SkyTeam serva ben poco ad Alitalia.

I proventi derivanti dai c/s in ambito SkyTeam sono di assoluto rilievo.

@FLR-RONCO: In Brasile c'è un tira e molla che va avanti da anni ma secondo me SkyTeam è in pole position, vedremo.

I proventi derivanti dai c/s in ambito SkyTeam sono di assoluto rilievo.
Ora sì, prima nemmeno quelli.
In termini di voli diretti in Italia invece c' è il vuoto pneumatico: AF e KL succhiano passeggeri, Delta fa un buon lavoro, CSA pure Korean vola persino a Milano, Aeroflot non fa nemmeno il minimo indispensabile, Aeromexico meglio di niente e basta. Davvero troppo poco e chiaro indice della subalternità agli interessi di CDG.