Tutti i vettori indonesiani nella black-list UE


SkySurfer

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6 Novembre 2005
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Da segnalare questo :

An existing ban on Pakistan International Airlines will also be relaxed to allow specific Boeing 747 and Airbus 310 aircraft to fly to Europe, in addition to its Boeing 777 fleet, which is already regarded as safe.

"They increased however the number of aircraft in Pakistan International Airlines' fleet allowed to fly to Europe from seven to 19 of the carrier's 43 airplanes."

Quindi i 310 e i 747 potranno tornare a volare in Europa, consentendo cosi la riapertura dei voli anche su FCO.
 
Sulle compagnie interne può starci, ma che ci sia anche la Garuda mi lascia perplesso...[:0]

Ciao
Massimo
 
Citazione:Messaggio inserito da maxlanz

Sulle compagnie interne può starci, ma che ci sia anche la Garuda mi lascia perplesso...[:0]

Ciao
Massimo

Spesso il motivo per il ban nei confronti di tutti gli operatori di un certo paese, non sta nel fatto delle condizioni di sicurezza verificati presso le singole compagnie, quanto nella mancanza di certificazioni valide e corrispondenti agli standard europei nei controlli di sicurezza compiuti in quel determinato paese dalla CAA locale, che non vengono riconosciuti dall'Unione Europea.

Sicuramente la vicenda Adam Air&co., che continua imperterrita a volare nonostante considerevoli problemi anche di sicurezza, ha fatto si che la CAA indonesiana perdesse totalmente la credibilita' davanti ai commissari UE... quindi ti lascio immaginare la serieta' con cui vengonoe effettuati i controlli in Indonesia...
 
Citazione:Messaggio inserito da SkySurfer

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Sulle compagnie interne può starci, ma che ci sia anche la Garuda mi lascia perplesso...[:0]

Ciao
Massimo

Spesso il motivo per il ban nei confronti di tutti gli operatori di un certo paese, non sta nel fatto delle condizioni di sicurezza verificati presso le singole compagnie, quanto nella mancanza di certificazioni valide e corrispondenti agli standard europei nei controlli di sicurezza compiuti in quel determinato paese dalla CAA locale, che non vengono riconosciuti dall'Unione Europea.

Sicuramente la vicenda Adam Air&co., che continua imperterrita a volare nonostante considerevoli problemi anche di sicurezza, ha fatto si che la CAA indonesiana perdesse totalmente la credibilita' davanti ai commissari UE... quindi ti lascio immaginare la serieta' con cui vengonoe effettuati i controlli in Indonesia...

Capisco, di sicuro è un cosa brutta per la compagnia principale che comunque copre tratte importanti e che ha piani per risalire la china.
D'accordo che gli restano solo una decina di aerei long range (744 e 332) ma questa potrebbe essere una mazzata notevole.
Ho un bel ricordo di Garuda, un viaggetto a Java e Bali a metà degli anni '90 e ricordo che sia l'MD11 che il 744 (più un altro che non ricordo bene, forse un A300) mi trasportarono con dignità e cortesia. E però conservo un meraviglioso ricordo della bellezza dei luoghi (jakarta esclusa).

Ciao
Massimo
 
PIA eyes lucrative EU routes, to increase flights to London



LAHORE: The Air Safety Committee of the European Union (EU) has notified Pakistan International Airlines (PIA) that it expects that the restriction imposed on a segment of the national carrier’s fleet will be partially lifted from July 6, 2007. PIA responded to the notification with a decision that it would re-launch its Boeings on the most profitable routes in the sector, a PIA official told Daily Times on Tuesday.

From July 6 PIA will give priority to the top six profit-generating routes, which includes flights to Amsterdam, Rome, Glasgow, Frankfurt and Birmingham, the official said. PIA will also increase the number of weekly flights from Lahore to London, which currently stands at only two. “We plan to enhance it to the previous number, that is five days a week.”</u>

PIA is already running flights to Paris, Milan, Oslo, Copenhagen and Manchester, he said. However, PIA was not ready to start flights on routes that the carrier had already dumped, which includes Moscow and Athens, he added.

It was decided in a recent meeting that the airline would move slowly, starting with profit-generating routes and would gradually start services on others, the official said. The lifting of restrictions on EU routes will enhance profit-generation and help PIA in its ongoing financial crunch, he added.

The EU committee imposed restrictions on the PIA fleet on March 6, 2007, disallowing PIA from operating its fleet of 20 Boeing 747s and Airbus 310s on European routes.

The relaxation will enable PIA to operate 11 approved Boeing 747s and Airbus 310s in Europe. The remaining fleet of similar aircraft will be reviewed in September-October, after which a complete lifting of the restrictions will be considered, the official said.</u>

Commenting on the decision, PIA Chairman Zaffar A Khan expressed pleasure at the progress that has enabled the airline to overcome the EU’s concerns. He said the past four months represented a dark chapter in the national carrier’s history, but the airline had addressed the concerns with diligence and efficiency. A detailed recovery action plan had been developed and substantially implemented, he said. The EU’s Air Safety Commission had carefully monitored PIA’s corrective measures and the easing of restrictions reflected their satisfaction with the steps that had been taken, he said.

The chairman felt that as a consequence of the measures, PIA had enhanced the safety and reliability of its fleet. He appreciated the efforts of the PIA team but added that there was no room for complacency. The airline must continue to keep safety and reliability as the top priority in its operation, he said.

http://www.pakistanlink.com/Headlines/July07/04/13.htm