Turkish Airlines risultati FY2018

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AZ209

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24 Ottobre 2006
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Londra.
Pubblicati i risultati annuali Turkish Airlines (e Pegasus).
Utile netto a $745milioni per TK e $94milioni per PC.

Tutto il report dettagliato TK qui: http://investor.turkishairlines.com...2018_12_Months_Financial_Statements_-_USD.pdf


Breve nota stampa per entrambe le compagnie:

Turkish Airlines’ profits surges to 4 billion Turkish Liras in 2018

Turkish Airlines reported that its net profit soared to 4 billion Turkish Liras ($745 million) in 2018 from 639 million liras in 2018.
Revenues of the national flag carrier also increased by a strong 58 percent last year to reach 62.9 billion liras while its gross profit rose to 13.5 billion liras in 2018 from 7.8 billion liras in 2017.
The company said that served 75 million passengers last year versus 69 million passengers in 2017.
Turkish Airlines, founded in 1933 with a fleet of five aircrafts, currently has 332 aircrafts, including passenger and cargo planes, and flies to more than 300 destinations in 124 countries.
Pegasus Airlines
On a related note, Turkey’s leading low cost carrier Pegasus Airlines reported on March 4 that its net profit rose by one percent in 2018 to stand at 507 million liras.
The carrier’s revenues increased by 55 percent to 8.3 billion liras in 2018.
The number of domestic passengers the company carried was up 5 percent to 17.7 million while international passengers rose by 12 percent to 11.7 million.

http://www.hurriyetdailynews.com/tu...ges-to-4-billion-turkish-liras-in-2018-141665
 
Di solito, in una compagnia aerea, guardo quasi sempre solo i risultati operativi, il margine operativO netto e via dicendo; per TK, pero', do' sempre un'occhiata anche ai dati finanziari, e i dati non sono proprio ottimi.

Il denaro (cash) in cassa e' diminuito del 13%, le receivables da third parties sono su del 269% (che interpret come crediti da parte di terzi), prestiti a corto termine sono saliti del 47%. Il ratio debt/equity e' al 2.48, su del 3% in un anno, ed e' un numero bello alto. Quello di IAG, posto che abbia usato i dati giusti, e' 1.1.

TK in soldoni fa soldi, ma e' molto sbilanciata. Se poi si verifica quello che sento dire, ossia un possibile acquisto, da parte della sua sussidiaria che si occupa di attivita' aeroportuali, del nuovo aeroporto di Istanbul, e se questo aeroporto continua a soffrire saran dolori.
 
Contento per Pegasus perche senza questa compagnia sarei nei guai (atterra a S.Gokchen)

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