Swiss guarda a nuove destinazioni


No veramente è affidabile?Ho letto che fa parte della Lufthansa, quindi dovrebbe essere una buona compagnia.Non l'ho mai provata e non vorrei buttare 1600 euro rimanendo a terra

Swiss e' affidabile, l'ironia di malpensante e' che prima si chiamava swissair .
Comunque tutte le compagnie (forse alcune italiane no) europee sono affidabili, fra cui la Swiss che e' un ottima compagnia, sempre o quasi puntuale con un servizio a bordo ottimo.
Vai e vola tranquillo.
Ciao
 
Forse non hai capito che e' una delle poche (forse l' unica) in Europa ad aver fatto utili invece che debiti quest' anno ;)
Comunque vai tranquillo che 800 a testa li vale tutti, il servizio e' anche meglio di quello di Lufthansa :)
 
E speriamo che si decidano ad ampliare anche la rete dei feeder dall'Italia :D
Esatto! Aeroporti come Genova, Torino e Bologna aspettano da tempo un ritorno dei voli per Zurigo.

Parole sante!

Tutti quegli aeroporti come Genova, Torino, Verona ed altri che certamente non possono reggere due - tre voli con AVRO.

Veramente Torino reggeva benissimo 3 Avro al giorno, fino al 2002

Le tariffe che trovo con Swiss da Roma via ZRH non le trovo in nessun altra compagnia major :D

Esatto. Anche per questo 3/4 di aeroporti settentrionali aspettano il ritorno di Swiss

Il servizio e' anche meglio di quello di Lufthansa :)

Ormai non ci vuole più molto: il servizio di bordo LH è infatti notevolmente peggiorato. Per fortuna LX ha mantenuto gli alti standard di servizio SR, tranne che per il pitch delle poltrone, diventato identico a quello di LH => molto risicato, soprattutto sugli intercontinentali. Quindi servizio buono, ma del tutto in linea con gli attuali tempi di magra aeronautica
 
Io volo spesso con swiss da VCE su PVG.Mai avuto problemi, sempre puntuali, AA/VV sorridenti, servizio buono, IFE bello grande e sedili comodi, come già detto da altri, anche secondo me meglio di LH. ( peccato solo per il marcione ):D
 
Intanto dal 29 gennaio Swiss introdurrà il nuovo A-333 anche sul collegamento giornaliero Ginevra-New York JFK.


INTRODUCING AIRBUS A330-300 SERVICE BETWEEN NEW YORK JFK – GENEVA, EFFECTIVE JANUARY 29, 2010

As of January 29, 2010, SWISS’ New York JFK – Geneva route will be operated by the new Airbus A330-300 with its innovative cabin interiors. The aircraft’s First and Business Classes, featuring exclusive adjustable air cushion technology and lie-flat beds, promise an exquisite travel experience; and the redesigned Economy Class cabin boasts its own top-quality seats and a state-of-the-art and easy-to-use inflight entertainment system.

On the environmental front, the A330-300 consumes around 13% less fuel per passenger than the A330-200 it replaces, largely through its more advanced and fuel-efficient engines but also because of a number of innovations on board. The new air cushions, which make the Business Class seat some four kilos lighter saves over 650 tons of kerosene a year fleetwide, and this in turn will reduce annual CO2 emissions by more than 2,000 tons. Lighter materials have also been used for the inflight trolleys, reducing CO2 emissions by an additional 1,200 tons.
 
Intanto dal 29 gennaio Swiss introdurrà il nuovo A-333 anche sul collegamento giornaliero Ginevra-New York JFK.


INTRODUCING AIRBUS A330-300 SERVICE BETWEEN NEW YORK JFK – GENEVA, EFFECTIVE JANUARY 29, 2010

As of January 29, 2010, SWISS’ New York JFK – Geneva route will be operated by the new Airbus A330-300 with its innovative cabin interiors. The aircraft’s First and Business Classes, featuring exclusive adjustable air cushion technology and lie-flat beds, promise an exquisite travel experience; and the redesigned Economy Class cabin boasts its own top-quality seats and a state-of-the-art and easy-to-use inflight entertainment system.

On the environmental front, the A330-300 consumes around 13% less fuel per passenger than the A330-200 it replaces, largely through its more advanced and fuel-efficient engines but also because of a number of innovations on board. The new air cushions, which make the Business Class seat some four kilos lighter saves over 650 tons of kerosene a year fleetwide, and this in turn will reduce annual CO2 emissions by more than 2,000 tons. Lighter materials have also been used for the inflight trolleys, reducing CO2 emissions by an additional 1,200 tons.

Vola solo LX su questa rotta così redditizia? Non ci sono americane?
 
Con il recente cambio di alleanza di CO i collegamenti Ginevra-Nord America sono di fatto diventati un'esclusiva Star Alliance

- LX per JFK
- CO per EWR
- UA per IAD
- AC per YUL (prosecuzione per YYZ su stesso a/m)
 
Ginevra non è messa per niente male come voli per il nord america, nonostante la posizione molto vicina a ZHR! Questo spiega, però, anche l'instabilità del volo per il LYS-JFK di DL.
 
Ginevra non è messa per niente male come voli per il nord america, nonostante la posizione molto vicina a ZHR! Questo spiega, però, anche l'instabilità del volo per il LYS-JFK di DL.

"Molto vicino" è piuttosto relativo, soprattutto nel contesto svizzero. Ci sono circa 2h45m di treno tra le 2 città e i 2 aeroporti servono bacini piuttosto differenti e poco in sovrapposizione.
 
"Molto vicino" è piuttosto relativo, soprattutto nel contesto svizzero. Ci sono circa 2h45m di treno tra le 2 città e i 2 aeroporti servono bacini piuttosto differenti e poco in sovrapposizione.

Pensavo ad un collegamento ferroviario più breve, nonostante l'orografia elvetica.
Grazie per il chiarimento ;)
 
Swiss conferma la Zurigo - San Francisco

SWISS to serve San Francisco from summer 2010

San Francisco is to become SWISS’s latest long-haul destination. The new service, which will be introduced on 2 June 2010, will bring one of North America’s most important business and leisure destinations into the SWISS network; and with San Francisco growing steadily in importance for Swiss-based companies, the new service will further enhance Switzerland’s appeal as a business location. The new flights will be operated using existing aircraft capacity, and will be added in parallel to frequency increases on routes to India, South America and Canada.

Thanks to its rigorous cost management and its ceaseless endeavours to enhance its efficiency, SWISS is one of the few air carriers which will be able to further expand their networks next year, too. From June 2010 onwards, Switzerland’s airline will provide a six-times-weekly service between Zurich and San Francisco, one of the most important and strongest-growing markets in the whole of North America.

“In adding San Francisco to our network, we are meeting a strong demand that we have heard and felt from many major companies and large numbers of leisure-travel customers,” says SWISS CEO Harry Hohmeister. “And it’s actions like this that show just how much drive and dynamism a healthy and competitive SWISS can provide for Switzerland, as a place to do business and as a tourist destination.”

San Francisco and the surrounding Bay Area are the third-biggest air travel market in the USA (after New York and Los Angeles), and are home to the regional headquarters of several major Swiss corporations. At the same time, many large US companies based in the Bay Area have their European offices in Switzerland. San Francisco is also one of North America’s most popular tourist destinations, and is ranked fifth among the most-visited destinations between Switzerland and the USA.

The new SWISS San Francisco service will be operated with existing aircraft capacity. The two long-haul aircraft that have been temporarily withdrawn should be returned to service in spring 2010. As well as increasing frequencies to Delhi, Mumbai, São Paulo and Montreal, the additional capacity will be deployed on the new San Francisco route. SWISS is also making full use of the opportunities generated by its membership of the Lufthansa Group to revise its present four-times-weekly services to Riyadh and Jeddah. Travellers from Switzerland now enjoy daily direct Lufthansa service via Frankfurt to both destinations.




Timetable details:
Zurich – San Francisco LX 38 dep 13:15 arr 16:30
San Francisco – Zurich LX 39 dep 19:25 arr 15:40+
+ the following day




Swiss International Air Lines Ltd.
Corporate Communications
Phone:+41 848 773 773
Fax: +41 44 564 2127
 
Anche se mezzo camuffato da notare che LX uscirà, dal 1 feb 2010, dal mercato dell'Arabia Saudita (4xw Zurigo-Jeddah-Riyadh). Segue quindi di poco l'annuncio fatto qualche settimana anche da OS sugli analoghi collegamenti da VIE che verranno cancellati da natale.
Quindi il gruppo LH concentrerà i voli per l'Arabia Saudita da FRA con LH.