Svelato il brand All Business di British Airways


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LIPA - Aviano AFB
British Airways lancia OpenSkies
Al via a giugno la compagnia sussidiaria che volerà tra Europa e Stati Uniti

British Airways annuncia oggi il lancio della nuova compagnia aerea “OpenSkies”, che opererà tra gli Stati Uniti e l’Unione Europea, con voli giornalieri diretti da New York a Bruxelles e Parigi. OpenSkies sarà una sussidiaria di British Airways.
A giugno 2008 il primo Boeing 757 della nuova compagnia entrerà in servizio su una delle due tratte, New York - Parigi Charles De Gaulle o New York - Bruxelles. Un secondo aeromobile si aggiungerà alla flotta più avanti nel corso del 2008, per servire l’altra destinazione. Il piano stabilito prevede che vi siano in tutto sei aeromobili 757 in servizio entro la fine del 2009. Tali aeromobili saranno messi a disposizione dall’attuale flotta di British Airways.
Managing director di OpenSkies sarà Dale Moss, in precedenza director of worldwide sales di British Airways. La compagnia aerea sussidiaria sarà registrata nel Regno Unito e inizierà a breve l’iter di richiesta delle approvazioni necessarie nel Regno Unito e in Usa.

(Guida Viaggi)



Si chiamerà "Open Skies", poco fantasiosi i britannici, anche nella livrea che senza ventre e motori blu dice ben poco. Ad ogni modo qui sotto l'articolo di Flight International.

BA's new carrier 'OpenSkies' to operate 82-seat 757s
By David Kaminski-Morrow


British Airways has branded its new European-US subsidiary carrier ‘OpenSkies’ and will open services in June with daily flights to New York from either Brussels or Paris Charles de Gaulle.

OpenSkies will use Boeing 757 aircraft, drawn from BA’s fleet and configured with 82 seats in three classes. Each will have 24 lie-flat business-class seats, 28 premium-economy and 30 economy-class seats.

All of the 757s will be retrofitted with winglets to enhance the fuel efficiency of the type.

OpenSkies will initially operate a single 757 on either the Brussels-New York or Paris-New York route before a second aircraft is introduced later in the year to serve the other. BA has not said whether it will serve New York JFK or Newark.

The new operation will have a fleet of six 757s by the end of next year. BA started recruiting pilots for OpenSkies last year but it has yet to disclose firm details over the terms for the carrier’s pilot corps.

“This is an exciting new venture for us and we’re confident that it will be a great success as we build on the strength of BA’s brand in the USA and Europe,” says BA chief Willie Walsh.

The new carrier will shortly seek regulatory approval in the UK and USA. BA’s former worldwide sales director, Dale Moss, will be in charge of the airline, which will be UK-registered.

BA has been developing the carrier, under the working title ‘Project Lauren’, to take advantage of early ‘open skies’ liberalisation of air services between Europe and the USA which takes effect from March.

“By naming the airline ‘OpenSkies’ we’re celebrating the first major step in 60 years towards a liberalised US-European aviation market which means we can fly between any US and European Union destination,” says Walsh.

“It also signals our determination to lobby for further liberalisation in this market when talks between the EU and USA take place later this year.”


http://www.flightglobal.com/article...arrier-openskies-to-operate-82-seat-757s.html
 
La livrea è semplice ma elegante.

Il brand "discreto", adatto alla clientela a cui si rivolge; anche se io l'avrei chaimata "BA OpenSkies" o qualcosa del genere, evidentemente non avere BA davanti la rende più internazionale.
 
Citazione:Messaggio inserito da almetano

mi sembra una strategia meramente di risposta a chi si prepara all'assalto di Heathrow, con pochi contenuti
No, è un bel rafforzamento sul mercato nord-Americano e quello delle principali città Europee; con OpenSkies BA consolida la sua leadership sull'Atlantico.

Le prime destinazioni, Parigi e Bruxelles, non mi sembrano casuali: sono quelle che hanno i feed privi di pax p2p; chiudere o ridurre le LHR-CDG e LHR-BRU permetterebbe di liberare preziosi slot.

Per me, ha senso; ma non posso essere così sicuro che funzionerà.;)
 
Non sarà una compagnia all business ma avrà tre classi compresa l'economy:

Our plan is to operate six aircraft by the end of 2009, originating in the New York area and flying to a range of destinations throughout Europe. The planes will be efficient and proven 757s with a redesigned, traveller-friendly cabin configured in 3 classes: business, premium economy, and economy.

The business class cabin will have 24 seats that convert into 6’ flat beds. And when we say flat, we mean completely horizontal. This makes OpenSkies one of the only airlines in the market offering this feature. We will also offer 28 premium economy seats with a 52” seat pitch. This is also unique, redefining the premium economy class. Plus the comfortable 30 economy seats mean no more than 82 passengers will be on any given aircraft. It’s all part of our vision for a more personal flying experience.
 
BA's OpenSkies subsidiary to link New York, Europe
Thursday January 10, 2008

British Airways will launch its new transatlantic subsidiary, OpenSkies, in June with daily flights from New York JFK to Brussels and Paris Charles de Gaulle using 757s carrying up to 82 passengers in business, premium economy and economy sections.

The name of the new carrier reflects the pending liberalization of the US/EC aviation market effective March 31 that allows carriers from either side of the Atlantic access to any destination within the US or EC provided slots are available. "It also signals our determination to lobby for further liberalization in this market when talks between the EU and the US take place later this year," BA CEO Willie Walsh said in a statement released yesterday.

Initially, OpenSkies service will be launched with a single aircraft with plans to add a second later this year and increase the fleet to six by the end of 2009. All will come from the BA fleet and will be retrofitted with Aviation Partners Boeing blended winglets. Dale Moss, a former director-worldwide sales for BA, will be OpenSkies MD.

"They want to start slowly," BA spokesperson John Lampl told ATWOnline. "We think there is a market out there for it. It gives customers more choice. We are not competing against ourselves but the other guys out there: Delta, United, Air France and everybody else."

Lampl said that "70% to 80% of the airplane is focused on business class but there are still 30 seats to fill in the economy class." After initial service is launched, OpenSkies will look to expand to cities such as Frankfurt, Milan, Madrid and Amsterdam, he said. The subsidiary has yet to receive its operating license and certificate from the US Dept. of Transportation.

"This is an interesting development," said aviation analyst George Hamlin, who also noted that using smaller 757s would keep operating costs down. "BA is a very strong brand with business traffic. The bulk of service is business and first class. They are probably looking at thrifty travelers rather than backpackers. I suspect they have done their sums and believe this is possible to do."

by Sandra Arnoult
ATWonline
 
Walsh, ceo British: "OpenSkies volerà anche su Milano"

Ci sarà anche Milano nel futuro della nuova compagnia aerea lanciata da British Airways per i collegamenti transatlantici. Il capoluogo lombardo è nel mirino di OpenSkies insieme ad Amsterdam, Francoforte Madrid e Zurigo. Lo ha rivelato il ceo del vettore britannico Willie Walsh in un'intervista rilasciata alla agenzia turisitica online del Regno Unito Travelmole. Walsh non ha ancora rivelato i tempi di attuazione del collegamento con New York. Il ceo ha anche specificato che sul fronte statunitense si sta studiando la possibilità di attivare voli anche su Boston e Washington. (TTG Italia)

CIAO
_goa
 
Citazione:Messaggio inserito da Pelush

W08 mxp-jfk i c/s con AA ...... sognare non costa nulla, ma una vocina che mi è giunta all'orecchio non mi ha parlato proprio un sogno :D

L'importante è non schedulare il volo in mattinata... Mi chiedo però se un 757 ce la farà mai ad operare JFK-MXP
 
Citazione:Messaggio inserito da BAlorMXP
L'importante è non schedulare il volo in mattinata... Mi chiedo però se un 757 ce la farà mai ad operare JFK-MXP

Penso di si, è configurato con soli 82 posti ;)
 
Citazione:Messaggio inserito da lorenzocrew

spero vadano a EWR.
JFK ormai è improponibile. dura più il taxi del volo, siamo oltre il collasso...


Tra il JFK e EWR è una bella lotta :D
L'ultima volta che son passato da Newark ho fatto il taxi più lungo della mia vita: 30 minuti [xx(]
 
Citazione:Messaggio inserito da BAlorMXP
L'importante è non schedulare il volo in mattinata...

A rigor di logica dovrebbe essere un volo complementare a quello offerto da AA.
Non penso quindi che andranno a pestarsi i piedi con orari simili!
 
Citazione:Messaggio inserito da Jeter

Citazione:Messaggio inserito da BAlorMXP
L'importante è non schedulare il volo in mattinata...

A rigor di logica dovrebbe essere un volo complementare a quello offerto da AA.
Non penso quindi che andranno a pestarsi i piedi con orari simili!

Per intenderci se operassero dopo le 14/15 sarebbe meglio.