Scoop: Malaysia farà part di OneWorld


invece ho la sensazione che ST tenda a raccattare un pò di tutto (tarom, aerolinas, le stesse Guruda e Vietnam; per carità , buone compagnie, ma al momento non credo siano al livello di analoghe come Lan, Malaysia o Singapore)

ST come SA hanno uno sviluppo concentrato sulla massiccia presenza come destinazioni e membri, a volte a scapito della qualità: meno qualità più quantità.
Per ST, c'è anche qualche cosa in più; una volta lessi un articolo riguardo la sua "mania" di inglobare compagnie non proprio messe bene, per poi scommettere sul loro sviluppo. L'esempio portato era quello della Korean, che nel decennio precedente l'adesione non era di certo una delle migliori con molti incidenti, Aeroflot , Garuda appena uscita dalla lista nera, Vietnam non certo la tigre dell'area, Aerolineas ista cercando di uscire da una crisi pesante, la stessa Alitalia entrata non certo durante il periodo migliore.
Scommesse per ora vinte; Korean è una delle migliori compagnie globali, Aeroflot è in forte trasformazione e sviluppo, Alitalia è decisamente migliorata, altre scommese si cercheranno di vincere, d'altra parte Garuda e Vietnam sono compagnie di paesi molto importanti in pieno sviluppo economico, con forti piani di sviluppo. Il tempo ci dirà se anche queste scommese saranno vinte.
 
Interessante:
......... Management indicated that SkyTeam was a better alliance for MAS as this would allow it to embark on new routes without having to compete with other alliance members such as Qantas Airways, Cathay Pacific and British Airways (BA), OSK Research said in its report..........

La decisione per OW o ST sarà presa entro due mesi al massimo. Vedremo
 
Malaysia conferma intenzione di far parte di Oneworld

DATE:31/08/11
SOURCE:Air Transport Intelligence news

Malaysia Airlines remains focused on Oneworld membership
By Siva Govindasamy

Malaysia Airlines has reiterated its aim to join the Oneworld alliance next year and hopes that it will coincide with the launch of its Airbus A380 service in 2012.
There was speculation in the country's media that the airline could reconsider its plan to join Oneworld or start talks with rival alliance SkyTeam after a revamp of its board and the exit of managing director and CEO Azmil Zahruddin earlier in August.
The changes came after AirAsia's parent Tune Air took a 20.5% stake in the network carrier and MAS' largest shareholder Khazanah International agreed to buy a 10% stake in the low-cost carrier.
Malaysia's flag carrier said it is "focused" on the original aim of joining Oneworld, saying that this will provide the best benefits.
"The airline is currently working diligently to meet the alliance requirements, to ensure that it becomes a full member soonest possible, subject to the relevant regulatory approvals being obtained," said MAS in a statement.
"MAS' impending Oneworld membership will also lead to easier transfers, code-shares, joint ventures and greater route access amongst alliance partners, as well as benefit passengers in terms of miles points, lounge and other rewards," it said.
The airline also said it is reviewing the product offerings on its long-haul A380 and Airbus A330 fleet to ensure that they are the "best-in-class".
This, and the Oneworld membership, will help it to become more profitable in 2012, said MAS.
"MAS is confident that revenues and yields would improve, and that 2012 would see a positive turnaround for the airlines finances," added the airline.
The carrier posted a net loss of ringgit (M$) 527 million ($177 million) in the three months ended 30 June 2011, compared with a net loss of M$535 million a year before. Its revenue increased by 8.5% to M$3.49 billion, but its operating loss widened to M$413 million from M$286 million as its expenses increased by 11.4% to M$3.9 billion.
 
anche a me dispiace, soprattutto per AZ, ma è innegabile che per loro è la scelta più intelligente.
devo riconoscere che OW avrà fdorse meno compagnie, ma sicuramente di maggiore qualità (quindi dovrebbe piacere a farfallina, o no?)
DI One World apprezzo sicuramente la qualità di buona parte dei suoi soci, riguardo al programma fedeltà è però quello che uso meno.
Se concentrassero tutti i feed dall'Italia su LHR sicuramente acquisirebbero maggiore appetibilità, inoltre la politica di miglia non è il massimo...