Ryanair si prepara a volare da Barcelona El Prat da fine marzo

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Ryanair Irish airline is preparing to fly from Barcelona at the end of March 2010

The company, which has an aggressive price and trade policy, has long expressed an interest in operating from Barcelona airport, but with some conditions, reduction of tariffs which have been rejected by Aena

Ryanair Irish airline is preparing to fly from Barcelona at the end of March 2010

Ryanair has asked for several permits to fly from Barcelona airport, which have yet to be confirmed, although everything being put in place confirms that the low cost airline will operate soon from El Prat, according to an airline source.

The company, which has an aggressive price and trade policy, has long expressed an interest in operating from Barcelona airport, but with some conditions, reduction of tariffs which have been rejected by Aena.

The airport operator has always said that all airlines are welcome to El Prat, but with the same conditions as their competitors. Ryanair's operation in El Prat will be done with the same conditions as other airlines operating from Barcelona airport, such as is currently the situation at Barajas airport where it has been present since 2006 and is already the second largest airline in volume of passengers, behind Iberia.

According to ‘Expansion’ newspaper published today, Ryanair has asked permission of flights (solts) to operate between Barcelona and Madrid, which would compete for the route with more passengers from Spain, and also for connecting Barcelona with Paris Beauvais airport, Ibiza, Las Palmas, Gran Canaria, but it has until Jan. 28 to confirm these or other destinations.

With the arrival of Ryanair at El Prat, the airline would enter into direct competition with Iberia, but especially with Vueling and Spanair, which are based in Barcelona and are the first and second airline of El Prat, respectively.

The Irish company already flies from Girona and Reus airports and will shortly start operations from the airport Lleida-Alguaire, which opens tomorrow, with flights to Frankfurt and Milan from April.

http://www.barcelonareporter.com/in...rom_barcelona_at_the_end_of_marc/1801100617am
 
Ma quindi la base a Girona resta o piano piano è destinata a sparire?? :astonished:

secondo me rimane ma fortemente ridimensionata. Sicuramente i costi per operare a BCN saranno + alti per cui penso che verranno trasferite a BCN quelle rotte che in gergo si chiamano cash-cow come appunto quella per MAD e per le isole canarie e in europa potrebbero essere le seguenti

Bergamo
Treviso
Ciampino
Londra Stansted
Dublino
Bruxelles Charleroi
 
e gli avvocati di Iberia, AirEuropa e Spanair sono già sul piede di guerra.. "el puente" o muerte! :)
 
lo sapevo che qualcuno l'avrebbe detto..

Il punto è: se AENA (ente pubblico) fa una tariffa a FR, deve essere uguale per IB, UX e JK ..non credi? :)

infatti c'è scritto proprio questo : a Ryanair verranno date le stesse condizioni delle altre compagnie.

The airport operator has always said that all airlines are welcome to El Prat, but with the same conditions as their competitors. Ryanair's operation in El Prat will be done with the same conditions as other airlines operating from Barcelona airport, such as is currently the situation at Barajas airport where it has been present since 2006 and is already the second largest airline in volume of passengers, behind Iberia.
 
infatti c'è scritto proprio questo : a Ryanair verranno date le stesse condizioni delle altre compagnie.

non mi dirai che credi a questa fesseria dai? Sarebbe uno smacco per MOL doversi per una volta allineare agli altri. :)

Posso ovviamente sbagliarmi, ma sono convinto che FR avrà un trattamento di favore a BCN..
 
Giá c'é stata una riunione tempo fa per questo... le compagnie hanno imposto la condizione che a RYR non si facciano sconti per usare la T2 e se ci sará qualche "agevolazione" ci dovrá essere per TUTTI!
 
Ora io mi domando e dico:
ma come diavolo si fa a pensare che quattro aeroporti così vicini e in concorrenza tra loro possano portare sviluppo?
Posso avere io delle tare mentali per non arrivarci, ma a me sembra una pazzia tutto ciò. Mah..

Avranno copiato il successo del modello aeroportuale lombardo :D .
 
Avranno copiato il successo del modello aeroportuale lombardo :D .

lungi da me dal sostenere la bontà del sistema lombardo, ma in tutta onestà almeno quello ha un suo "perchè".. con LIN orientato verso il domestico, MXP orientato verso l'intercontinentale e BGY orientato verso il lowcost. (Notare che ho usato sempre il termine "orientato" e non "destinato").

Questi catalani invece hanno i quattro aeroporti TOTALMENTE in concorrenza tra di loro.. è masochismo allo stato puro per come la vedo io.