Ryanair ordina 100 737MAX-200 (high density)


Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Dal sito Ryanair:
http://corporate.ryanair.com/news/n...-max-200-aircraft-worth-up-to-22bn/?market=en

Quindi leggendo tra le righe:
1) Prima consegna nel 2019 ed ultima nel 2024
2) Nessun annullamento dell'ordine 175+5.
3) Flotta prevista nel 2019 di 420 Boeing 737-800NG
4) Flotta prevista nel 2024 di 520 aerei tra NG e MAX
Saluti

100 ordini di 737MAX + 100 opzioni sempre di 737MAX
Configurazione dei 737MAX FR a 197 posti
Riduzione consumo carburante del 18% + riduzione rumore 40%, nuovi interni e sedili slim, + nuovo motore CFM LEAP-1B
OT- Domani consegna del primo aereo della commessa 175+5 Boeing 737-800NG , marche EI-FEE

questo mi sembra un gran risultato!
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

e in tutto questo non hanno mai pensato di rivedere un po' i colori degli interni? ora sono un pugno agli occhi
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

e in tutto questo non hanno mai pensato di rivedere un po' i colori degli interni? ora sono un pugno agli occhi

Tutti i 737-MAX escono con i nuovi Sky Interior di serie (poi sui colori corporate... si vedrà)

In ogni caso: complimenti, numeroni!
Anche se, come diceva qualcuno su questo forum pochi giorni fa, la vera novità sarebbe stata un ordine a sorpresa di qualche wide-body
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

e in tutto questo non hanno mai pensato di rivedere un po' i colori degli interni? ora sono un pugno agli occhi

Io non ho ancora perso la speranza che ci sia qualche sorpresa da EI-FEE in arrivo domani :-/ !!
 
Considerando il grande esodo nonché la situazione contrattuale lacunosa specie per il modello contractors e' un piano davvero ambizioso se portato a termine.

Chissà se mai capiranno che per fermare l'esodo bisognerebbe migliorare le condizioni attuali. Speranza vana.
 
ryanair-firms-order-for-100100-b737-max-

Ryanair (FR, Dublin Int'l) has finalized an order with Boeing (BOE, Chicago O'Hare) for 100 B737 MAX 200s, valued at USD11billion at current list prices. The order, originally announced as a commitment in September, includes options for 100 additional airframes.

The decision to firm the order came after 99.93% of Ryanair shareholders voted in its favour at its EGM in Dublin last week.

Ryanair is the lead customer for the new Boeing aircraft which will feature 197 seats (8 more than Ryanair’s existing B737-800s), more leg room, new Boeing Sky Interiors, and CFM LEAP-1B engines, which will reduce fuel consumption by up to 18% in Ryanair’s configuration and reduce noise emissions by 40%.


fonte Ch Aviation
 
Re: ryanair-firms-order-for-100100-b737-max-

reduce noise emissions by 40%? gli staccano I motori?
 
Dichiarazioni del CFO di FR sui vantaggi che avranno con l'introduzione del 737 Max 200:


737 Max will be 'game changer' for Ryanair costs: finance chief


Introduction to service of the Boeing 737 Max will be a "game changer" for Ryanair, argues the budget airline's finance chief Neil Sorahan.

Speaking
after the carrier released its first-quarter earnings today, Sorahan highlighted the aircraft as a key part of a "relentless focus on cost" at Ryanair.

"In 2019, we start to take delivery of the Boeing 737 Max 200 aircraft, or 'The Game Changer' as we've christened it at Ryanair, because we think it's the next step up in the evolution of costs in Ryanair," Sorahan says.

The airline has 100 737 Max jets on firm order, plus 100 options, Flight Fleets Analyzer shows.

Aside from a 16% improvement in fuel efficiency over Ryanair's current fleet of 737-800s, the Max 200 will carry more passengers – 197 versus 189 – without incurring extra cabin costs, says Sorahan.

"This aircraft has 4%, or eight, more seats than the current 737. We get those seats without any additional cost in the cabin – we have a cabin crew member for every 50 passengers," he notes.

Ryanair currently has 353 in-service 737-800s, Flight Fleets Analyzer indicates, with 115 outstanding firm orders for that variant, on top of its 737 Max orders.

https://www.flightglobal.com/news/articles/737-max-will-be-game-changer-for-ryanair-costs-fi-427791/
 
Non riesco a capire quale possa essere la disposizione dei sedili su questi 737 max 200 con 197 posti, ammettendo i classici 6 posti per fila 32 file x 6 posti siamo a 192 ne rimangono 5. Anche se ci fosse una fila in piu' da 3 posti siamo a 195 e gli altri 2? Avete qualche idea?