Ryanair ordina 100 737MAX-200 (high density)


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Londra.
Ryanair seen close to placing new $10 billion Boeing order

(Reuters) - Ryanair (RYA.I) is in advanced talks to buy around 100 of a high-density version of Boeing's 737 MAX jetliner in a potential $10 billion deal that could be finalized within weeks, two people familiar with the matter said.
The move comes two months after Boeing said it was studying plans to offer more seating in its upcoming 737 MAX by introducing a modified version with 200 seats, 11 more than the current maximum.

A deal for about 100 of those aircraft could be reached as early as the middle of September, one of the people said, asking not to be identified because the talks are confidential.
"Ryanair does not comment upon, or engage in, rumor or speculation," a spokesman for the airline said.
A European spokesman for Boeing Co declined to comment.
 
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Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

200???? praticamente sarà vietato salire a chi è oltre il metro e 80....
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Veramente credo che la configurazione massima ragionevole per Ryanair è di 199 posti, 10 in più rispetto ai 189 attuali dei B738. Se non erro, con una configurazione di 200 o più passeggeri, una compagnia è tenuta ad avere un assistente di volo in più (la proporzione è di un AAVV ogni 50 posti), ergo 5 anziché 4.

Sicuramente è tenuta a farlo a partire da una configurazione 201+Y. Con 199-200Y, si massimizza lo spazio a bordo a parità di equipaggio, e se consideriamo il fatto che le ultime tariffe FR, quelle più alte, costano sui 260-300€ a tratta servizi extra esclusi, con 10 posti in più a bordo c'è un potenziale incasso di almeno 2.000€ in più a volo.
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Mobius, il limite è 200 per 4 a/v per un aereo come il B737.
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Seat Pitch in High Density 29"
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

bah, io ci vado stretto ora.Ho paura che mi toccherà viaggiare con altre compagnie.
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Mobius, il limite è 200 per 4 a/v per un aereo come il B737.

è uno ogni 50 o frazione di essa, la stessa è anche condizionata dalla quantità di porte con soglia a livello pavimento, se un 777 è configurato 49 posti devono essere comunque presenti a bordo almeno 4 aa-vv in quanto sono 4 coppie di porte. AZ ad esempio sul 321 ha 4 aavv in quanto configurato 200 posti ed ogni av copre una coppia di porte da solo.
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Se confermato sarà il "solito" ordine di 737 di Ryanair, per sorprenderci mi sarei aspettato un ordine di WB, per il famoso progetto di espansione di Ryanair sul lungo raggio se vedrà mai la luce.
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Sicuramente è tenuta a farlo a partire da una configurazione 201+Y. Con 199-200Y, si massimizza lo spazio a bordo a parità di equipaggio, e se consideriamo il fatto che le ultime tariffe FR, quelle più alte, costano sui 260-300€ a tratta servizi extra esclusi, con 10 posti in più a bordo c'è un potenziale incasso di almeno 2.000€ in più a volo.

Mmmmm.....i conti non si fanno così eh.
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

I sedili dovrebbero essere più sottili e avere comunque maggior spazio dell attuale!
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Come per la discussione del A320neo che dovrebbe essere portato da 180 a 192 posti, per il 737Max a 200 posti il confort non dovrebbe variare molto rispetto all'attuale configurazione. Si parla di sedili slim e stringere un pò le sezioni posteriori bagni ecc.
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Ma si potrebbe fare già da ora, no? Che ci vuole. Si tolgono i bagni e via!
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Ma si potrebbe fare già da ora, no? Che ci vuole. Si tolgono i bagni e via!

No come detto piu volte il problema negli aerei di oggi sono le uscite di emergenza che consentono l'evacuazione di max 189 persone. Per portare i passeggeri a 200 verranno sicuramente modificate
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

L'annuncio con i dettagli dell'operazione dovrebbe arrivare oggi.
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Domanda banale,
ma questi 100 Boeing 737Max sono oltre l'ordine precedente dei 175+5 NG, oppure stanno optando per una commessa 100 Max e 75+5NG.
Grazie
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Boeing Launches 737 MAX 200 with Ryanair

- European low-cost carrier commits to order 100 airplanes, becomes launch customer of newest 737 MAX family member

- 737 MAX 200 provides 11 additional seats of potential revenue, up to 20 percent lower fuel use

NEW YORK, Sept. 8, 2014 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) launched the newest member of the 737 MAX family today with a commitment from Ryanair for 100 airplanes. Europe's leading low-cost carrier will be the first airline to operate the 737 MAX 200, a variant based on the successful 737 MAX 8 that can accommodate up to 200 seats, increasing revenue potential and providing customers up to 20 percent better fuel efficiency per seat than today's most efficient single-aisle airplanes.

In addition to the commitment, valued at $11 billion at current list prices, Ryanair has options to purchase another 100 737 MAX 200s.

"Ryanair is proud and honored to become the lead operator of Boeing's 'gamechanger' 737 MAX 200, which will expand our fleet to 520 aircraft by 2024 and create another 3,000 new jobs for pilots, cabin crew and engineers in Europe, while allowing us to grow traffic from 82 million last year to over 150 million annually by 2024," said Ryanair CEO Michael O'Leary.

"These new "gamechanger" aircraft will allow Ryanair to lower our costs and airfares, while improving our customer experience with more leg room and the Boeing Sky Interior, as we roll out new offers, particularly for our Business Plus and Family Extra customers. As many of Europe's flag carriers cut capacity on short haul routes, Ryanair looks forward to using these new Boeing 737 MAX 200s to grow at many more of Europe's primary airports," said O'Leary

Boeing developed the 737 MAX 200 in response to the needs of the fast growing low-cost sector, which is forecasted to account for 35 percent of single-aisle airline capacity by 2033. While the heart of the single-aisle market will remain at 160 seats, the 737 MAX 200 will provide carriers like Ryanair with up to 11 more seats of potential revenue and up to 5 percent lower operating costs than the 737 MAX 8, driving economic growth and increasing access to air travel.

With the addition of the 737 MAX 200, the 737 MAX family offers the right capacity to meet the needs across the single-aisle market.

"The 737 MAX 200 is the perfect fit for Ryanair, providing improved efficiencies, 20 percent lower emissions, increased revenues and a high level of passenger comfort," said Boeing Commercial Airplanes President and CEO Ray Conner. "The new variant will play a significant role in enabling the airline to continue to expand its operations, while providing passengers across Europe with outstanding value. For everyone at Boeing, it is an honor to launch the 737 MAX 200 with Ryanair, one of the world's most successful all-Boeing operators."

Based on the 737 MAX 8 airframe, the 737 MAX 200 can accommodate up to 200 seats by incorporating a mid-exit door increasing the exit limit. The airframe is 2.2 meters longer than the A320neo, giving customers more flexibility and space in the cabin, and offering a better solution at both the heart of the single-aisle market (160 seats) and at maximum passenger configurations.

Standard across the 737 MAX family, Ryanair's 737 MAX 200s will be configured with the passenger inspired Boeing Sky Interior, featuring modern sculpted sidewalls and window reveals, LED lighting that enhances the sense of spaciousness and larger pivoting overhead stowage bins.
 
Re: Ryanair vicina all'ordine di 100 737MAX high-density

Dal sito Ryanair:
http://corporate.ryanair.com/news/n...-max-200-aircraft-worth-up-to-22bn/?market=en

Quindi leggendo tra le righe:
1) Prima consegna nel 2019 ed ultima nel 2024
2) Nessun annullamento dell'ordine 175+5.
3) Flotta prevista nel 2019 di 420 Boeing 737-800NG
4) Flotta prevista nel 2024 di 520 aerei tra NG e MAX
Saluti

100 ordini di 737MAX + 100 opzioni sempre di 737MAX
Configurazione dei 737MAX FR a 197 posti
Riduzione consumo carburante del 18% + riduzione rumore 40%, nuovi interni e sedili slim, + nuovo motore CFM LEAP-1B
OT- Domani consegna del primo aereo della commessa 175+5 Boeing 737-800NG , marche EI-FEE
 
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