Rotte A380


ecco un recap dei voli operati con A380:

AF
CDG-JFK
CDG-NRT
CDG-JNB
CDG-YUL (dal 09MAY)
CDG-IAD (dal 06JUN)
AF A380: 538 posti – 9 First /80 Business / 449 Economy
AF A380: 516 posti - 9 First / 80 Business / 38 Premium Economy / 389 Economy

SQ
SIN-LHR
SIN-CDG
SIN-ZRH
SIN-NRT
SIN-HKG
SIN-SYD
SIN-MEL
SQ A380: 471 posti – 12 Suites /60 Business / 399 Economy

QF
SYD-SIN-LHR
SYD-LAX
MEL-LAX
QF A380: 450 posti – 14 Suites /72 Business / 32 Premium Economy / 332 Economy

EK
DXB-LHR
DXB-MAN
DXB-JFK
DXB-YYZ
DXB-SYD-AKL
DXB-HKG
DXB-BKK-HKG
DXB-PEK
DXB-ICN
DXB-JED
EK A380: 513 posti – 14 Suites / 80 Business / 419 Economy
EK A380: 489 Posti – 14 Suites / 76 Business / 399 Economy

LH
FRA-NRT
FRA-PEK
FRA-JNB
FRA-JFK (dal 28FEB)
FRA-SFO (dal 10MAY)
LH A380: 526 posti – 8 First / 98 Business / 420 Economy

KE
ICN-NRT (dal 10JUN)
ICN-HKG (dal 10JUN)
ICN-BKK (dal 01JUL)
ICN-JFK (dal 02AUG)
ICN-LAX (dal 01OCT)
KE A380: 407 posti – 12 First / 84 Business / 301 Economy
 
Ultima modifica:
i nuovi af verranno configurati in maniera diversa con l'aggiunta della premium economy.
 
dopo NYC, la prossima destinazione servita da A380 Lufthansa pare sia San Francisco, dal 10/05 7xw

da Airliners

[FONT=ARIAL,]

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/5049266/
[/FONT]

Si parlava anche di DEL, subordinatamente all'assenso delle autorità indiane sul quale pareva esserci ottimismo. Hai per caso news al riguardo?

http://news.indiamart.com/story/luf...val-fly-380-delhi-frankfurt-route-130163.html

http://timesofindia.indiatimes.com/...ndia-may-turn-reality/articleshow/7263408.cms
 
Ultima modifica:
Comunque la FRA-SFO diventa una rotta con un'offerta ancora più significativa. Oltre al nuovo 380 LH, United opera giornalmente con 744, e nella summer aggiunge una ulteriore rotazione con 777.
Sono 1.200 posti giornalieri malcontati.
 
Stando al numero dei posti in Y, la KE propone un allestimento molto comodo
http://www.koreanair.com/
In dettaglio il seat pitch :
LH 31"
QF 31"
SQ 32"
EK 32"
AF 32"
KE 33"/34"
scusate l' OT
 
ecco la nuova configurazione di af:
9 sièges en Première, 80 en Affaires, 38 en Premium Voyageur et 389 en Voyageur.
 
I nuovi A388 AF hanno appunto la configurazione comprendente la Premium Voyageur, mentre quelli già in servizio si fermeranno probabilmente dopo la summer per essere riconfigurati anch'essi con la cabina di premium voyageur su cui AF punta molto.
 
Ecco la PR del nuovo volo LH per SFO.
E' interessante notare che per collegare quotidianamente le città designate (PEK,JNB,NRT,JFK e SFO) useranno 7 macchine, quindi per l'ottava in arrivo entro Giugno, immagino dovrebbe esserci spazio per una ulteriore destinazione (o un raddoppio di una delle 5 già servite). Dopo di che bisognerà attendere il 2012 per nuove consegne (dovrebbero essere solo 2, entrambe nel Q1).

Lufthansa launching daily A380 service to San Francisco

27.01.11
San Francisco will be fifth Airbus A380 destination / LH first A380 carrier in SFO

The list of A380 destinations in the Lufthansa schedule will soon be extended. From 10 May 2011, Lufthansa will operate a daily A380 service to the Californian city under the present flight numbers LH 454 and LH 455, replacing the Boeing 747-400 service currently offered on this route. The new Lufthansa flagship is configured with 526 seats (eight in First Class, 98 in Business Class and 420 in Economy Class), offering passengers unprecedented levels of comfort. Ticket prices for an A380 flight do not differ from regular fares on this route. Return fares to San Francisco on the A380 start at 679 euros, all inclusive. Lufthansa will continue to serve the "metropolis of the Pacific coast" from Munich daily with an Airbus A340, as well as SWISS operates daily an Airbus A340 flights from Zurich, as before.

As matters stand, Lufthansa will be the first - and only - airline operating an A380 service to and from San Francisco International Airport. Passengers can already fly on the A380, the most advanced aircraft in the Lufthansa fleet, to Johannesburg, Beijing and Tokyo. From the end of February, the Lufthansa flagship will also operate to New York. By the time the airline's seventh A380 enters service, the A380 fleet will be taking off on 70 long-haul flights per week, covering a distance of more than half a million kilometres. Each week from then on, almost 37,000 passengers will have an opportunity to fly on an A380. Lufthansa expects to take delivery of the eighth aircraft of this type in the first half of 2011.

"Our customers are thrilled with our new flagship, and what draws most praise is the new, quiet cabin. In particular, our new First Class cabin is setting new standards," says Dr. Karl-Rudolf Rupprecht, Lufthansa's Head of Hub Management at Frankfurt. "Another extremely important factor for us the high level of eco-efficiency achieved by the A380. The low specific fuel consumption of this aircraft and its very low noise emissions already meet the standards of tomorrow."

Lufthansa has served San Francisco for more than 50 years, and the city remains as popular with business travellers as with holidaymakers. Deploying the A380 will enable Lufthansa to increase its capacity on flights to San Francisco by 31 per cent. All information about Lufthansa's A380 fleet can be downloaded from www.lufthansa.com/A380.

Frankfurt - San Francisco/USA
(from 10 May 2011)
A380 schedule
(all times are local times; summer time in May)
LH 454 Frankfurt 09:35 hrs - San Francisco 11:55 hrs *
daily A380 service
LH 455 San Francisco 14:20 hrs - Frankfurt 10:05 hrs (next day) *
daily A380 service
* Times may vary slightly depending on the day of the week.

Deutsche Lufthansa AG
Corporate Communications

http://presse.lufthansa.com/en/news-releases/singleview/archive/2011/january/27/article/1866.html

Edit
@D-GODE Scusa, ho visto solo ora il tuo post.
 
Ultima modifica:
però, loro usano su J'burg ( e su SFO) un 380....anche AF su J'burg...noi ....niente!!

Quoto!

Non capisco: dalla Germania, dalla Francia e poi dall'Inghilterra non parliamone vanno giù con bestioni a tutto andare verso Jo'Burg e Cape Town, dalla Svizzera pure, infine anche la TAP Portugal ha un volo per JNB.

Dall'Italia non ci sono voli diretti verso il Sudafrica.

E non ditemi che non tirano.

Regge un volo per Muscat da MXP, vuoi che non regga una JNB e/o una CPT??? Mah...