Passeggero si sveglia e si ritrova da solo al buio nell'aereo chiuso


AZ209

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24 Ottobre 2006
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Londra.
Storia che ha dell'assurdo.

Traveler wakes up on airliner, locked in and alone


(CNN) -- Tom Wagner woke up Friday night and the plane cabin was dark. And empty. Completely empty.
He looked around from his window seat near the back of the jet and wondered, "What is going on?"
He tried the jet door. It was locked.

Not knowing what else to do, he phoned his girlfriend and said, "Debbie, you gotta call the airlines. I'm locked in the plane."
She didn't quite believe him and started laughing.

"I said I'm serious," Wagner explained Monday morning on CNN's "New Day," chuckling about the conversation. "She finally hung up and called the airlines."


About 30 minutes later, the door opened.


Wagner, from Louisiana, was on his way to California to see his sister. The plane had a layover in Houston, Wagner said, so he took his hat off and took a nap.


Apparently a very deep sleeper, he didn't wake up when the plane landed. And somehow when airline employees were doing their usual sweep of the plane, they missed him. Dozens of passengers left the plane and so did the flight crew.


Wagner said he walked around the plane in the dark trying to figure out the best thing to do.


He said eventually workers opened the plane doors and, startled, asked him what he was doing in there.

He tried to explain calmly that he'd been left behind.

After his ordeal, he's been talking about what happened.

"I talk to people, (and they say) like, man, I'd have freaked out!"

Wagner stayed in a hotel room, on the airline, before flying to California the next day. He said United gave him a $250 voucher.

The flight was operated by ExpressJet, a United partner.

"ExpressJet is investigating to determine how this occurred. We sincerely apologize for the inconvenience this caused for the passenger," the carrier said Saturday in a written statement.


ExpressJet told CNN affiliate KTRK there was a post-flight cabin inspection, but the company couldn't explain how Wagner was overlooked.

http://edition.cnn.com/2013/12/08/travel/man-locked-in-plane/index.html?hpt=hp_t3


 
E' andata peggio a quello che era rimasto sulla seggiovia di una stazione sciistica quando l'hanno spenta all'orario di chiusura. Se ricordo bene per non morire congelato e' saltato, e cosi' e' morto spiaccicato. Non c'erano i telefonini a quel tempo.... Non riesco a ritrovare la notizia, si parla degli anni '80...
 
E' andata peggio a quello che era rimasto sulla seggiovia di una stazione sciistica quando l'hanno spenta all'orario di chiusura. Se ricordo bene per non morire congelato e' saltato, e cosi' e' morto spiaccicato. Non c'erano i telefonini a quel tempo.... Non riesco a ritrovare la notizia, si parla degli anni '80...

Ci han fatto pure un film pochi anni fà..
 
Perché i sigilli di plastica servono a vedere se qualcuno è entrato nell'aereo. Cosa che con le chiavi non puoi verificare.

non credo che se fai una porta con tanto di serratura (che ancora non ho mai visto su nessun aereo per cui sono stato addestrato) la facciano con una chiave standard...sarebbe abbastanza inutile.
 
(CNN) -- Tom Wagner woke up Friday night and the plane cabin was dark. And empty. Completely empty.
He looked around from his window seat near the back of the jet and wondered, "What is going on?"
He tried the jet door. It was locked.

Not knowing what else to do, he phoned his girlfriend and said, "Debbie, you gotta call the airlines. I'm locked in the plane."


Ma non diciamo cazzate.....
 
Cmq trattandosi di ExpressJet che opera solo a/m regional dovrebbe trattarsi o di ERJ-145/135 o di CRJ-200/700/900.
 
un 757 200 con overwings ha un totale di 8 porte (comprese le OW), diciamo che attaccare il sigillo e scrivere di ognuno il numero sul form non è una cosa da due minuti...

Da qualche anno non si mettono più i sigilli nelle porte , da quando è stato sviluppato il concetto " tutto ciò che si trova dentro l'Aeroporto è sicuro in quanto soggetto a controllo", tutto ciò è codificato nel "Programma nazionale di Sicurezza" pubblicato da ENAC

http://www.enac.gov.it/la_regolazio...y/programma_nazionale_di_sicurezza/index.html