Nuova business lungo raggio Air France


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6 Novembre 2005
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Azionista LibertyLines
Air France presents its new long-haul Business offer

Tuesday 21 September 2010

. a more comfortable seat

. a more varied choice of dishes

. improved services at every stage of the trip

Air France continues to pursue its investment strategy by upgrading its Business offer for customers. As part of its commitment to constantly improve its customer travel experience, Air France will be introducing, by end-2010, a more comfortable seat for working, resting or enjoying time on board; a more varied choice of dishes and a host of new services throughout the trip.

The Air France Business class seat, whose fixed shell guarantees the passenger’s privacy, offers enhanced comfort thanks to different innovations including:

•a new structure comprising a lie-flat seat bed measuring over 2m in length and a new fixed foot-rest,
•simpler and more practical controls,
•new storage space,
•a 15-inch (or 38 cm) wide screen in 16:9 format.
More practical to use, these redesigned Business class seats create a subdued and discreet ambience, lending a more light-filled dimension to the cabin and enhancing customers’ comfort.

Starting in summer 2011, over twenty aircraft will be equipped with these new cabins. By 2013, some forty Air France aircraft (Airbus A330, Boeing 777, Airbus A380) will be equipped.

Over the past few months, Air France has been renewing its catering service in Business class, in an aim to offer its customers a more varied choice and to enter the world of true, high-class restaurant-style catering. To do this, Air France has rethought mealtimes to offer brand new dishes, renew its menus more frequently and introduce new features for the benefit of its customers.

To facilitate the customer’s journey at every stage of their trip, France has also enhanced the range of services available throughout their trip and improved the range of well-being services on offer in its lounges.

“During the air transport crisis, Air France chose to pursue its investment strategy in its Business class offer. This ambition currently allows us to offer our customers a more comfortable trip thanks to improved services and optimum peace of mind.” stated Christian Herzog, Senior Vice President Marketing, Air France-KLM.

Airfrance corporate website
 
Ciao, basta andare sul sito corporate di AF: corporate.airfrance.com
A me non sembra questo gran che....soprattutto perchè si tratta ancora una volta di un prodotto lie flat e non full flat.
Mah.
Ciao
Alex
 
Quelle sono tutte vecchie, le conosco benissimo.
EDIT: adesso vedo le foto nuove. Si capisce poco.

Allora, ecco la First

8CReV5



5011495624

http://www.flickr.com/photos/clangor/5011495624/

5010881807

http://www.flickr.com/photos/clangor/5010881807/

5011481520

http://www.flickr.com/photos/clangor/5011481520/

5010874571

http://www.flickr.com/photos/clangor/5010874571/

e questa è la business

5010890235

http://www.flickr.com/photos/clangor/5010890235/

5010887891

http://www.flickr.com/photos/clangor/5010887891/

5010885581

http://www.flickr.com/photos/clangor/5010885581/

mi sa che non riesco ad uploadarle, quindi metto il link
 
Ultima modifica da un moderatore:
Pare di si. Cominceranno con 772/773 e 332, poi anche 380.
Potevano metterla subito sul 380 che era meglio.

Nella news release non parlano del 343 che probabilmente uscirà dalla flotta (così come il 744, già deciso da tempo).
 
Già ora l'inclinazione dell'ultima versione è davvero minima, se l'hanno ancora diminuita, il sedile sarà praticamente piatto.

Certo che questi ne investono di soldi, in pochissimi anni hanno già cambiato 4 volte la J.
 
Già ora l'inclinazione dell'ultima versione è davvero minima, se l'hanno ancora diminuita, il sedile sarà praticamente piatto.

Certo che questi ne investono di soldi, in pochissimi anni hanno già cambiato 4 volte la J.

Si ma secondo me potevano benissimo un paio d'anni installare un full flat stile BA o AC/VS/NZ e trovare pace evitando di fare mille NEV tutte sempre e solo lie-flat.

Questa NEV4 la trovo "inutile" rispetto alla NEV3+ (o come si chiama la NEV3 sul a380 con gli schermi piu' grandi...).

Meglio (a mio avviso) una soluzione come quella adottata ad AZ.
 
Si tratta dell'evoluzione dell'attuale prodotto - della B/E - del NEV3, anche se, differentemente da quanto appare, il sedile è notevolmente migliorato dal punto di vista del confort. Unica pecca, IMHO, la mancanza del poggiagambe.
 
Si tratta dell'evoluzione dell'attuale prodotto - della B/E - del NEV3, anche se, differentemente da quanto appare, il sedile è notevolmente migliorato dal punto di vista del confort. Unica pecca, IMHO, la mancanza del poggiagambe.

Ah pure senza poggia gambe (effettivamente sembrava "fisso" nella parte del sedile di fronte...!
Addio anche massaggio, e comandi "individuali" si "sale" e si "scende" solo.
Bella innovazione!!!