Malaysia Airlines volo MH370 disperso - PUBBLICATO IL REPORT FINALE


Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Questa mi giunge nuova ma in effetti non ho idea di che genere ELT sia presente sul 772 AZ...esistono quelli di nuova generazione che emettono il segnale su frequenza anche satellitare, chissà in Malesia a che punto stanno con le novità.
Però comunque io credevo esistessero solo ELT non disattivabili dall'equipaggio, anche perchè dopotutto non avrebbero senso.
di ELT ne esistono un sacco, per esempio il KANNAD 406AS in posizione armed si attiva a contatto con l'acqua, il KANNAD 406AP si attiva, sempre se posizionato su armed, dopo una forte decelerazione, gli ELT possono essere disattivati perché all'arrivo dei soccorritori devono poterlo disattivare, altrimenti il segnale continuerebbe ad essere trasmesso, ricordiamoci che principalmente è uno strumento studiato per ritrovare dei superstiti, non i resti dell'aereo...ps ormai credo che tutti trasmettano sulle 3 frequenze satellitare, militare e civile (121.5 243 406)
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Il segnale sui 243Mhz non viene più trasmesso ne rilevato se ricordo bene. Correggetemi se sbaglio.
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

La frequenza 243 mhz in UHF è la frequenza armonica della 121.5 ( il doppio ) e trasmette in analogico , la 406mhz è la frequenza con cui trasmettono gli ELT di ultima generazione ed è in digitale, nel segnale codificato in digitale vengono emessi anche i dati di proprietà del trasmettitore quindi consentono una più rapida identificazione del trasmettitore.
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Riposto, quotando tutti i commenti sopra: secondo me, si', e' possibile che questo accada (imbarcarsi con passaporto rubato)...

Ragazzi, io non sono mai stato a Kuala Lumpur e non so come facciano i controlli, ma non mi stupirei se molti addetti ai controlli non facciano controlli cosi rigorosi.

Sono d'accordo. L'articolo che segue è piuttosto interessante e conferma che l'utilizzo del database internazionale dei documenti rubati varia enormemente da paese a paese. Si stima che solo per il 60% dei passeggeri il controllo del database venga effettuato. Sono rimasto particolarmente colpito che ancora nel 2006 gli Stati Uniti non lo utilizzassero quasi (appena 2000 searches in un anno) mentre nel 2009 l'hanno utilizzato 78.000.000 di volte.

http://seattletimes.com/html/businesstechnology/2023088518_apxstolenpassports.html
 
Ultima modifica:
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

di ELT ne esistono un sacco, per esempio il KANNAD 406AS in posizione armed si attiva a contatto con l'acqua, il KANNAD 406AP si attiva, sempre se posizionato su armed, dopo una forte decelerazione, gli ELT possono essere disattivati perché all'arrivo dei soccorritori devono poterlo disattivare, altrimenti il segnale continuerebbe ad essere trasmesso, ricordiamoci che principalmente è uno strumento studiato per ritrovare dei superstiti, non i resti dell'aereo...ps ormai credo che tutti trasmettano sulle 3 frequenze satellitare, militare e civile (121.5 243 406)

grazie per averlo ricordato
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Dopo decine di messaggi editati o cancellati dalla moderazione, e dopo gli svariati richiami, penso di poter affermare con una discreta dose di sicurezza che chi d'ora in poi continuerà a speculare e fantasticare si farà una settimana di vacanza senza passare dal via.

Un incidente che coinvolge così tante persone merita rispetto di per sè. A maggior ragione in un Forum dove non si tollerano troll e bimbiminkia.
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Come mai? Comunque che il 777 si sia sbriciolato in volo o che abbia toccato il mare intatto qualcosa sicuramente sta galleggiando, da qualche parte. Fosse anche un life vest!

La coda dell'Airbus e' fatta di materiali compositi e galleggia (anche quella del A300 di AA fu trovata galleggiante in acqua), quella del 777 in alluminio.
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Irrilevante per il 3D ma visto che questo è un forum dove si cerca di scrivere correttamente, segnalo che i 243 MHz sono in gamma VHF, non UHF.

Inviato dal mio SM-N9005 utilizzando Tapatalk
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Irrilevante per il 3D ma visto che questo è un forum dove si cerca di scrivere correttamente, segnalo che i 243 MHz sono in gamma VHF, non UHF.

Inviato dal mio SM-N9005 utilizzando Tapatalk
Hai ragione, irrilevante ai fini del thread ma ti confermo ciò che ho scritto,proprio perché è forum dove si deve scrivere correttamente , la frequenza di 243 mhz è in UHF, la banda aeronautica della UHF va da 225 mhz a 400mhz.
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Le HF vanno da 1.6 a 30
Le VHF vanno da 30 a 300
Le UHF vanno da 300 a 3000
Oltre sono le SHF di cui non rammento il limite superiore.
Pertanto 243 MHz sono in VHF.
Saluti

Inviato dal mio SM-N9005 utilizzando Tapatalk
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Smentito il ritrovamento di detriti, è ancora buio fitto.

10 March 2014 Last updated at 05:26 GMTShare this page

Missing Malaysia Airlines plane 'a mystery'

Civil Aviation chief: "It is an unprecedented missing aircraft mystery"

Continue reading the main storyRelated Stories



Malaysia's civil aviation chief has said the fate of a missing Malaysia Airlines jet remains "a mystery".
Azharuddin Abdul Rahman said officials had not ruled out hijacking as a cause of the plane's disappearance.
He said all reported sightings of debris from the plane in the seas south of Vietnam were unconfirmed.
Malaysia Airlines flight MH370 vanished from radar almost three days ago en route to Beijing from Kuala Lumpur, with 239 people on board.
Relatives of the missing passengers have been told to prepare for the worst.
'Searching every second'Azharuddin Abdul Rahman, who heads the department of civil aviation, told reporters in Kuala Lumpur: "Unfortunately we have not found anything that appears to be objects from the aircraft, let alone the aircraft."

_73472435_51bd36ca-b7c3-4580-81c3-342039193e55.jpg

Malaysian officials dismissed the reports of possible debris being spotted in the sea

_73472952_88dd46ab-694d-4566-955e-3bc3228a937b.jpg

Relatives in Kuala Lumpur and Beijing are desperate for news of their loved ones

He added that they were intensifying efforts to find the plane, and the search would "take as long as it takes".
"We are every hour, every second looking at every area of the sea."
There are now 40 ships and 34 aircraft from nine different nations taking part in the search in the seas off Vietnam and Malaysia.
Late on Sunday, the Vietnamese authorities said two objects had been sighted in waters south of Vietnam which appeared to resemble aircraft parts, including a door.
The debris was in a similar area to a possible oil slick seen by Vietnamese navy planes on Saturday.
But Azharuddin Abdul Rahman said on Monday that this sighting had never been officially verified and could not be confirmed.
Samples of the oil had been collected and sent to a laboratory for analysis to see if it came from the plane, he said.
US Navy officials earlier said their aircraft had not seen any debris associated with commercial aircraft wreckage.
Passport theory
The BBC's John Sudworth: "Family members have been told to prepare for the worst"

Flight MH370 left Kuala Lumpur for Beijing at 00:41 local time on Saturday (16:41 GMT on Friday). But radio contact was lost at 17:30 GMT, somewhere between Malaysia and Vietnam.
Officials say they still have no idea what went wrong.


Malaysian military officials said on Sunday they were widening the search area because of indications the plane, a Boeing 777-200ER, may have turned back from its scheduled route shortly before vanishing from radar screens.
Commander William Marks from the US Seventh Fleet, which is taking part in the search, told the BBC the search area covered hundreds of kilometres.
"Just from the air we can see things as small as almost the size of your hand, or a basketball. So it's not a matter of if we can see it - it's an extremely large area."
Investigators are looking at all angles, including a possible terror attack. Counter-terrorism agencies and the FBI are involved in the operation.
The focus has been on two passengers who boarded the flight using stolen passports.

The BBC's Alice Budisatrijo describes the growing search effort

_73472431_021464179-1.jpg

There are 40 ships and 34 aircraft from nine different nations taking part in the search

_73472950_5ee31580-15c3-4b8f-841e-69ec5dc08876.jpg

The area being searched by air and sea covers hundreds of kilometres

International police agency Interpol has confirmed the passengers were travelling with Italian and Austrian passports stolen in Thailand years ago.
They had purchased their tickets at the same time from China Southern Airlines which shared the flight with Malaysia Airlines, had consecutive ticket numbers and were both booked on the same onward flight from Beijing to Europe on Saturday.


Ronald Noble, the secretary general of Interpol,said in a statement that while it was too soon to speculate on any connection between the theft and the plane's disappearance, it was "clearly of great concern that any passenger was able to board an international flight using a stolen passport listed in Interpol databases".
Five passengers booked on the flight did not board, and their luggage was consequently removed.
Continue reading the main storyManifest for Flight MH370


  • 153 Chinese including one child
  • 38 Malaysians
  • 7 Indonesians
  • 6 Australians
  • 5 Indians
  • 4 French
  • 3 Americans including one child
  • 2 each from New Zealand, Ukraine and Canada
  • One each from Russia, Taiwan, Italy, Netherlands and Austria ( although both Italy and Austria deny any of their nationals were onboard)
Source: Malaysia Airlines


The passengers on the flight were of 14 different nationalities. Two-thirds were from China, while others were from elsewhere in Asia, North America and Europe.
China has sent a team of government officials to Kuala Lumpur to look into the case.
The BBC's John Sudworth in Beijing says relatives waiting for news are getting increasingly frustrated, saying they are not getting information in a timely manner.
They have complained that government officials have not visited the families, our correspondent adds.
Meanwhile, Malaysian King Abdul Halim Mu'adzam Shah offered his condolences to the passengers.
He said he and the Queen "would like to express our sympathy to the passengers and crew, especially to their family".
Malaysia Airlines is the country's national carrier, flying nearly 37,000 passengers daily to some 80 destinations worldwide.
On Monday, shares in Malaysia Airlines fell 18% to a record low.

http://www.bbc.com/news/world-asia-26510027
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

243 sono UHF....o almeno, riesci ad inserire quella frequenza solo in un pannello radio di una UHF....
Se cerchi di selezionare la frequenza 243 in una VHF, credimi, non ti è possibile !
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Le HF vanno da 1.6 a 30
Le VHF vanno da 30 a 300
Le UHF vanno da 300 a 3000
Oltre sono le SHF di cui non rammento il limite superiore.
Pertanto 243 MHz sono in VHF.
Saluti
Inviato dal mio SM-N9005 utilizzando Tapatalk

Tecnicamente parlando, si. Ma in aeronautica, per definizione, le frequenze VHF arrivano fino a 137 mhz. Dopo si chiamano UHF.
I radiofari (ndb) , ad esempio, vanno da 200 mhz in poi. Ecco perche' non e' possibile selezionare 243 su di un normale
trasmettitore VHF.
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

It has been more than 48 hours since we lost contact with our flight MH370 from Kuala Lumpur to Beijing.
Despite not being able to establish any positive findings on the whereabouts of the aircraft, Malaysia Airlines has been actively cooperating with the search and rescue authorities coordinated by the Department of Civil Aviation Malaysia (DCA).
DCA has confirmed that search and rescue teams from Australia, China, Thailand, Indonesia, Singapore, Vietnam, Philippines and the United States of America have come forward to assist. We are grateful for these efforts.
Malaysia Airlines' primary focus at this point in time is to care for the families. This means providing them with timely information, travel facilities, accommodation, meals, medical and emotional support. The costs for these are all borne by Malaysia Airlines.
Initial financial assistance has been given out to all families over and above their basic needs.
At least one caregiver is assigned to each family. These caregivers are well-trained staff and volunteers from Malaysia and other organisations.
As of now, there are more than 150 "Go Team" members consisting of senior management and caregivers at Beijing to attend to these families. In Kuala Lumpur, a different group of caregivers are attending to the families’ needs.
Families from other nations apart from China have been arriving at Kuala Lumpur since early yesterday. More are expected to arrive today.
Malaysia Airlines is working closely with the government of China to expedite the issuance of passports for the families as well as with the immigration of Malaysia for their visas into Malaysia.
When the aircraft is located, a Response Coordination Centre (RCC) will be activated within the vicinity to support the needs of the families. This has been communicated specifically to the families.
The airline continues to work with the authorities and we appreciate the help we are receiving from all parties and agencies during this critical and difficult time especially the members of the media.
Malaysia Airlines reiterates that it will continue to be transparent in communicating with the general public via the media in all matters affecting MH370.
Malaysia Airlines is similarly anxious and we appreciate the patience, support and prayers from everyone.


fonte :
Malaysia Airlines
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

E' stato gia' postato che secondo fonti della Malesia, i due che viaggiavano con i passaporti rubati avevano tratti somatici asiatici? Se riesco a ripescare la fonte, posto l'articolo. Appena riportato poco fa sulla stampa americana.
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Le HF vanno da 1.6 a 30
Le VHF vanno da 30 a 300
Le UHF vanno da 300 a 3000
Oltre sono le SHF di cui non rammento il limite superiore.
Pertanto 243 MHz sono in VHF.
Saluti

Inviato dal mio SM-N9005 utilizzando Tapatalk
Hanno già risposto altri quindi la chiudo qui, ma se avessi letto meglio il mio post avresti visto che ho precisato che nella banda aeronautica la UHF va da 225 a 400 mhz
Adesso veramente saluti.
 
Re: Malaysia Airlines loses contact with MH370

Abbiate pazienza.
Le comunicazioni radio sono regolamentate dalla ITU
http://www.itu.int/rec/T-REC-B.15-198811-S/en
Questo documento riporta esattamente quanto scritto da me.
Se una frequenza è VHF ovvero e' nell'ambito delle lunghezze d'onda metriche (e non centimetriche come le UHF) lo e' indipendentemente dal l'apparecchio che usi!
Che gli NDB siano convenzionalmente indicati in UHF ci può stare dato che la loro gamma lo e' per lo più.
Che mettano etichette UHF su radio che sfiorano (magari per comodità operativa del pilota) in VHF ci può stare ma 243 MHZ, piaccia o no (non mi entra in tasca nulla) e' in gamma VHF e chi sostiene esami di radiotelefonia, ciò dovrebbe saperlo.
Per me è chiuso qui l'off topic

Inviato dal mio SM-N9005 utilizzando Tapatalk