La rotta aerea più trafficata del mondo è...


Vedo che sei molto ben informato, facendo un confronto con altre due isole turistiche simili sempre in quelle zone come Sanya e Okinawa quale delle tre suggerisci di visitare? Quali ha il miglior mare e spiagge?

Cesare, se fai scuba diving vai senza dubbio a Yap oppure a Truk. Sanya è "perfetta" per il turismo cinese e russo, Okinawa non saprei ma dalle foto sembra che abbia delle spiagge carine
 
Sanya è "perfetta" per il turismo cinese e russo, Okinawa non saprei ma dalle foto sembra che abbia delle spiagge carine

Sono tutte e tre isole pensate a uso e costume della loro clientela nazionale, a Sanya i cinesi, a Jeju coreani e a Okinawa i giapponesi. Credo che in queste isole ben difficilmente si vedano turisti di altre nazionalità che si sentirebbero per cosi dire fuori posto.

Molto diverse sono ad esempio le hawaii che pur avendo una clientela prevalemente americana sono molto piu' aperte al turismo internazionale.
 
Cesare, come stai messo?

Perché non hai approfittato delle numerose attrazioni che HKG offre? Non ti parrà vero ma sai che aiutano?
 
Cesare, se fai scuba diving vai senza dubbio a Yap oppure a Truk. Sanya è "perfetta" per il turismo cinese e russo, Okinawa non saprei ma dalle foto sembra che abbia delle spiagge carine

Adesso, senza dubbio. Capisco che Cesare x un Dubai fan ma anca ti te dici senza dubbio per due isolette in mezzo al pacifico. Vorria proprio saper quanta gente va a Yap. No perche sono ben collegate con il mondo
 
Continuano gli aumenti di frequenze sulla Seoul-Jeju, la rotta piu' trafficata al mondo. La compagnia Jeju air aumenta le frequenze da Seoul Gimpo da 17 a 19 daily. Impressionante.

Jeju Air Expands Seoul – Jeju Service in W14

Jeju Air on 26OCT14 expanded Seoul Gimpo – Jeju frequencies, which sees flights on Mondays, Tuesdays, Thursdays and Saturdays increasing from 17 to 19 daily. From 01JAN15, the airline will also operate 19 daily flights on Wednesdays, Fridays and Sundays.

7C141 GMP0940 – 1045CJU 737 D
7C143 GMP1300 – 1405CJU 737 D
7C145 GMP1640 – 1745CJU 737 D

7C140 CJU0800 – 0905GMP 737 D
7C142 CJU1120 – 1225GMP 737 D
7C144 CJU1440 – 1545GMP 737 D

airlineroute
 
Io ci andro' in due settimane, decisamente una rotta trafficata.
Pero' concordo con le opinioni precedenti, Jeju non e' niente di che, qualche spiaggia carina la trovi ma ce ne sono di simili sul continente.
 
...la Seul-Gimpo - Jeju.

Nel 2013 tra capitale e l'isola-resort sudcoreana, il traffico è stato pari alla bellezza di 12.231.554 pax.
Tanto per capirci, siamo a 9 volte la navetta LIN-FCO.
Da notare anche che lo scalo di Jeju ha superato i 20M di pax e ha stappato a Seul-Gimpo il 2° posto come scalo sudcoreano più trafficato dopo ICN.
Non c'è da stupirsi che si stia pensando di collegare Jeju alla terraferma con un tunnel ferroviario sottomarino di 70 km.

http://www.airport.co.kr/mbs/kaceng/jsp/stats/domesticLineStats.jsp

Nei primi 10 mesi del 2014, questa super-rotta è cresciuta ulteriormente del 13.6%, percentuale che fa prevedere un totale annuo poco sotto i 14M di pax.
Anche CJU sta andando alla grande, con un +15% da inizio anno. Totale previsto per il 2014: circa 23M.
 
Se ne era già discusso: Jeju è un posto per coreani (da considerare un po' come la spiaggia tropicale di Seoul) ed adesso anche di cinesi in cerca di aria pulita e duty free. Con questi mercati, Jeju può solo svilupparsi. All'europeo può dire poco. Comunque il cratere del vulcano (Seongsan Ilchulbong) è interessante da visitare.
 
Nei primi 10 mesi del 2014, questa super-rotta è cresciuta ulteriormente del 13.6%, percentuale che fa prevedere un totale annuo poco sotto i 14M di pax.
Anche CJU sta andando alla grande, con un +15% da inizio anno. Totale previsto per il 2014: circa 23M.
Nel 2014 la GMP-CJU è stata utilizzata da 13.883.685 pax, pari ad una media di 19.019 pax al giorno per direzione. Credo non servano commenti.
CJU a sua volta ha chiuso con 23.197.796 pax.
 
Jin Air aumenta la capacità sulla Seoul Gimpo-Jeju: 4 dei 16 daily saranno operati da 777. La rotta ha una distanza di 450km. http://www.gcmap.com/mapui?P=gmp-cju&MS=wls&DU=km

Jin Air Begins Boeing 777 Seoul – Jeju Service from March 2015

Jin Air starting Monday 02MAR15 will begin Boeing 777-200ER service on Seoul Gimpo – Jeju route, which operates 4 daily flights. The airline’s overall frequency on this route is 16 daily. For the time being the 777 will be operating on domestic flights only, instead of International, as Boeing 777 service to Guam ends on 01MAR15.

LJ303 GMP0630 – 0735CJU 777 D
LJ309 GMP1030 – 1135CJU 777 D
LJ317 GMP1435 – 1540CJU 777 D
LJ325 GMP1850 – 1955CJU 777 D

LJ306 CJU0830 – 0935GMP 777 D
LJ314 CJU1235 – 1340GMP 777 D
LJ322 CJU1645 – 1750GMP 777 D
LJ330 CJU2055 – 2200GMP 777 D

LJ325 on Day 47 operates as LJ425

airlineroute
 
Una delle più grandi megalopoli mondiali collegata ad un isola di 600.000 abitanti che è il resort nazionale stile Rimini?

Non me ne meraviglio.
 
Jin Air aumenta la capacità sulla Seoul Gimpo-Jeju: 4 dei 16 daily saranno operati da 777. La rotta ha una distanza di 450kmR15 will begin Boeing 777-200ER service on Seoul Gimpo – Jeju route, which operates 4 daily flights. The airline’s overall frequency on this route is 16 daily. For the time being the 777 will be operating on domestic flights only, instead of International, as Boeing 777 service to Guam ends on 01MAR15.
Continuando di questo passo converrebbe ordinare un A380 tutto economy da 850 posti :D
Impressionanti i numeri che riescono a fare su questa rotta
 
Nessuno si farà male (semicit.)
...finchè non si decideranno a costruire il tunnel. E visti i numeri enormi e per di più in crescita, prima o poi probabilmente si farà.


To Jeju, by train?Think-tank proposes underwater rail tunnel
Min K. Jean | editor@jejuweekly.com
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승인 2010.01.04 22:00:41
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Are you afraid of flying? Korean researchers may have an answer for those who suffer from aerophobia - or at least those traveling to Jeju. The current solution for those with a fear of flying is to go to Mokpo by KTX bullet train, then change to a ferry for a four-hour and 30-minute crossing to Jeju.

Korea Transport Institute, a government think-tank, pro-posed an ambitious plan in early January 2009 to extend the KTX bullet train to Jeju, the largest island in Korea. To realize this grand vision, the institute said, it will need to build the longest underwater tunnel ever built.

Two small islands - Bogildo and Chujado - located between the Korean Peninsula and Jeju will provide convenient stepping stones for the Korean rail builder that will dig this grand underwater tunnel.

The institute said the constructor would first need to build a 28-kilometer bridge over the sea connecting Haenam, in South Jeolla Province, to Bogildo. The rest of the line would be completed by digging a 78-kilometer-long underwater tunnel to Jeju, using Chujado as the main drilling station.

If completed, Mokpo, the current terminal for the Honam KTX line, would be reborn as a departing station for the extended rail section, which would include the longest underwater railway tunnel.

The current record holder is Japan’s Seikan Tunnel (53.85 kilometers) which crosses Tsugaru Strait, followed by the Channel Tunnel between Eng-land and France (50.45 kilo-meters).

The institute stressed that an underwater tunnel would enhance the overall economy of the existing Honam Line as it estimated KTX bullet trains would attract nearly 78 percent of those who currently travel by air to Jeju. Some 8.4 million travelers visited Jeju in 2007 and most traveled by air, according to the institute.

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▲ The above graphic, by Jeju Weekly designer, Yun Seong Un, shows the route of the proposed underwater railway tunnel to Jeju Island. Photo below courtesy Korea Railroad

The journey time from Seoul to Jeju by KTX bullet train would be two hours and 26 minutes, more than an hour longer than by air. However, if you factor in the time required for passenger check-in, security checks and heavy city traffic to local airports, the institute is convinced that a KTX train service would compete well with the airlines.

If new and improved KTX trains run between Seoul and Jeju, the journey time would be slashed even more. The commercial cruising speed for KTX bullet trains currently remains around 300 kilometers per hour. The new Korean bullet trains poised to replace the current KTX trains beginning in 2013 will cruise at 350 kph, with top speeds of up to 400 kph.

While many train lovers in Korea fondly dream about a fantastic underwater train trip to Jeju, some dissident voices from the island are forecasting gloom for the prospect of bullet trains to Jeju.

Many Jeju residents and activist groups fear the potentially negative impact on the island of a sudden and uncontrolled influx of mainland visitors to Jeju by KTX trains. If connected by an underwater tunnel, Jeju will no more remain as an isolated island, they argue, risking the eventual loss of the integrity of its indigenous culture.

Those who welcome the project scoff at their concerns, however, suggesting that these are the typical defensive reactions of any insular island culture, and not much different from the early fears of some British about the looming onslaught of European malaise infiltrating through the Channel Tunnel.

Another benefit of having KTX trains running to Jeju is that it would slash Jeju’s global carbon footprint dramatically, as the tunnel would inevitably reduce the number of flights from the mainland to the island. Jeju International Airport is already the second-busiest airport in Korea after Incheon Inter-national Airport, with more than 220 daily flights and some 10 million passengers in 2008. The route between Gimpo, Seoul, and Jeju was ranked the world’s busiest city-pair in a recent survey by OAG Travel Service, with 159 average daily flights. Air flight is notorious the world over for its disproportionate contribution to the explosion of global greenhouse gases.

One thing is sure, however: As governments around the world struggle to weather the severe financial crisis by investing heavily in building grand national infrastructure, an underwater bullet train system would at least give the Korean government a much-needed excuse to inject a big pile of cash into another of its pet big construction projects - about $10 billion in this case.

http://www.jejuweekly.com/news/articleView.html?idxno=486