"In Giappone scompare il Kai Tak, aeroporto più pericoloso del mondo"

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malpensante

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Meravigliosa perla di Repubblica

kaitak.jpg


Questo sopra è l' immagine del link in prima pagina, il servizio invece è qui

http://www.repubblica.it/2006/05/gallerie/esteri/hongkong-aereoporto/1.html

Atterraggi e decolli spettacolari, aerei che sfiorano i tetti e si innalzano nel cielo tra i palazzi. In una parola, l'aeroporto più pericoloso del mondo. E' il Kai Tak di Hong Kong, chiuso nel 1998. Il terreno su cui sorge vale intorno ai 40 miliardi di dollari, e l'amministrazione cittadina sta cercando da oltre 10 anni un accordo su come impiegare quello spazio, preziosissimo per una nazione piccola come Hong Kong. Ora potrebbe ospitare una zona residenziale

Interessante anche la descrizione di Hong Kong come "nazione".
A parte la trascuratezza ignobile, le foto sono molto belle e c' è anche un video

http://tv.repubblica.it/copertina/scompare-l-aeroporto-più-pericoloso-del-mondo/37360?video
 
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Meravigliosa perla di Repubblica

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Questo sopra il link in prima pagina, il servizio invece è qui

http://www.repubblica.it/2006/05/gallerie/esteri/hongkong-aereoporto/1.html

Atterraggi e decolli spettacolari, aerei che sfiorano i tetti e si innalzano nel cielo tra i palazzi. In una parola, l'aeroporto più pericoloso del mondo. E' il Kai Tak di Hong Kong, chiuso nel 1998. Il terreno su cui sorge vale intorno ai 40 miliardi di dollari, e l'amministrazione cittadina sta cercando da oltre 10 anni un accordo su come impiegare quello spazio, preziosissimo per una nazione piccola come Hong Kong. Ora potrebbe ospitare una zona residenziale

Interessante anche la descrizione di Hong Kong come "nazione".
A parte la trascuratezza ignobile, le foto sono molto belle e c' è anche un video

http://tv.repubblica.it/copertina/scompare-l-aeroporto-più-pericoloso-del-mondo/37360?video


e il giappone cosa c'entra...!?!?? Caso mai hong kong è in cina...
 
Immensa cultura da parte dei giornalisti di repubblica, non si smentiscono mai :D
Mi ricordo sempre quando ero piccolo, mia madre mi raccontava che si era appisolata in aereo e al momento dell'atterraggio quando si è svegliata nel bel mezzo del "circling" si è vista i palazzi dritta in faccia e ha pensato che stessero per precipitare :)

E' un vero peccato sia stato chiuso..
 
Sicuramente avranno fatto copia e incolla da qualche agenzia, giornale o sito web estero, ma non sanno nemmeno copiare.
 
A parte gli strafalcioni a cui i giornalisti ci hanno ormai abituato, ma il Kai Tak era davvero così pericoloso? Mi pare anche questa un'esagerazione giornalistica, se non sbaglio l'atterraggio era complicato, tra i grattacieli e con vento laterale, ma non ricordo incidenti particolari.
 
A parte gli strafalcioni a cui i giornalisti ci hanno ormai abituato, ma il Kai Tak era davvero così pericoloso? Mi pare anche questa un'esagerazione giornalistica, se non sbaglio l'atterraggio era complicato, tra i grattacieli e con vento laterale, ma non ricordo incidenti particolari.

diciamo che era impegnativo....
 
attenzione che a parlar male di Repubblica significa essere classificati come dei pericolosi "allineati".
 
quasi quasi farei 10 domandine a repubblica.... di geografia ovviamente
1) Dove si trova il giappone?
2) Il concetto di nazione?
3) ...
4) ...


etc etc:sconfortato:

cmq il kai tak mi ha sempre affascinato.
 
Gia' definirlo il piu' pericoloso del mondo...:clown:
Mi sa' che come utilizzare l' area dell' ex Kay Tak lo sapevano gia' molto prima di chiuderlo!
 
ricordo a tutti che questo è un forum di aviazione..il topic parla del kaitak..non divaghiamo...;)
Bè, anche della scarsa cultura generale dei giornalisti. E in questo non ha senso parlare di Repubblica o di un altro giornale, è tutto il livello della stampa italiana che è penoso, dato che ormai si copiaincollano le agenzie senza neanche verificare l'ortografia, figuriamoci controllare la notizia in sè. :morto:
 
Bè, anche della scarsa cultura generale dei giornalisti. E in questo non ha senso parlare di Repubblica o di un altro giornale, è tutto il livello della stampa italiana che è penoso, dato che ormai si copiaincollano le agenzie senza neanche verificare l'ortografia, figuriamoci controllare la notizia in sè. :morto:

si certo solo che ho visto che si cominciava a parlare delle famose 10 domande di repubblica e chissà se continuava la discussione....:D
 
CI son mai stati incidenti grai in quell'aeroporto?

Accidents at Kai Tak

Despite the challenging approach and mountainous geographical surroundings, there were relatively few accidents at Kai Tak. There were many instances of significant aircraft damage from unstabilised approaches, particularly following the "checkerboard turn" to Runway 13 in strong crosswinds and turbulence (damaged landing gear, engine nacelles and flaps slammed onto the runway, excursions off the runway, etc.). Some of the most serious accidents at Kai Tak during its seventy years of service were:[citation needed]
21 December 1948 - A Douglas DC-4 of Civil Air Transport struck Basalt Island after a descent through clouds. 33 were killed.[16]
24 February 1949 - A Douglas DC-3 of Cathay Pacific crashed into a hillside near Braemar Reservoir after aborting an approach in poor visibility and an attempt to go around. All 23 onboard were killed.[17]
11 March 1951 - A Douglas DC-4 of the Pacific Overseas Airlines crashed after takeoff into the hills between Mount Butler and Mount Parker on the Hong Kong Island. The Captain of the aircraft allegedly failed to execute the turn left operation after departure. 23 were killed.[18]
09 April 1951 - A Douglas DC-3 of Siamese Airways lost control on its turn while attempting a night-time visual approach. The captain allegedly allowed the aircraft to lose flying speed while attempting to turn quickly. 16 were killed.[19]
Jan 1961 - A US military Douglas DC-3 crashed on Mount Parker after takeoff.
24 August 1965 - A US Marines Lockheed Hercules C-130 lost control shortly after takeoff from runway 13. The plane plunged and sank into the harbour. 59 of the 71 Marines on board were killed. This was the deadliest accident at Kai Tak.[20]
30 June 1967 - A Thai Airways International Sud Aviation SE-210 Caravelle III crashed into the sea while landing during a typhoon. The co-pilot, who was flying the aircraft, allegedly made an abrupt heading change, causing the aircraft to enter into a high rate of descent and a crash into the sea short of the runway. 24 were killed.[21]
2 September 1977 - A Canadair CL-44 of Transmeridian Air Cargo lost control and crashed into the sea on fire shortly after takeoff. The no. 4 engine was said to have failed, causing an internal fire in the engine and the aircraft fuel system that eventually resulted in a massive external fire. 4 were killed.
9 March 1978 - A hijacker boarded a China Airlines Boeing 737-200, demanding to be taken to China. The hijack lasted less than a day, and the hijacker was killed.[22]
31 August 1988 - The right outboard flap of a Civil Aviation Administration of China Hawker Siddeley Trident hit approach lights of runway 31 while landing under rain and fog. The right main landing gear then struck a lip and collapsed, causing the aircraft to run off the runway and slip into the harbour. 7 were killed.[23]
4 November 1993 - A China Airlines Boeing 747-400, China Airlines Flight 605, overran the runway while landing during a typhoon. The wind was gusting to gale force at the time. Despite the plane's unstable approach the captain did not go around. It touched down more than 2/3 down the runway and was unable to stop before the runway ran out.[24]
23 September 1994 - A Heavylift Cargo Airlines Lockheed L-100-30 Hercules lost control shortly after takeoff from runway 13. The pitch control system of one of its propellers was said to have failed. 6 were killed.[25]
[edit]
Accidents involving flights to and from Kai Tak

In addition, accidents and incidents of flights departing and arriving from Kai Tak include:
One of the world's early commercial aircraft hijacks was that of Miss Macao, a Catalina operated by a Cathay Pacific subsidiary, which was bound for Hong Kong. Shortly after takeoff in Macau on July 16, 1948, four armed hijackers entered the cockpit. The hijackers shot the pilot, whose wounded body fell onto the control stick, causing the plane to crash into the sea. Twenty-six were killed; only the hijack leader survived.
23 July 1954 - Cathay Pacific VR-HEU flying from Bangkok to Kai Tak was shot down by PLAAF over international waters south of Hainan Island.
11 April 1955 - Air India "Kashmir Princess", a Lockheed Constellation, crashed into the sea after a bomb explosion, killing 16. A Kuomintang agent had planted the bomb on the plane during its transit in Hong Kong Airport in an attempt to kill People's Republic of China Prime Minister Zhou Enlai.
4 March 1966 - Canadian Pacific Airlines Flight 402 flying from Kai Tak to Tokyo crashed during final approach at Tokyo International Airport (Haneda) due to poor weather and visibility.
5 March 1966 - BOAC Flight 911 from Tokyo International Airport (Haneda) disintegrated and crashed near Mount Fuji, Japan, due to severe turbulance.
15 June 1972 - Cathay Pacific Flight 700Z from Bangkok to Kai Tak crashed in Vietnam after a bomb exploded on board.
26 May 1991 - Lauda Air Flight 004 from Kai Tak to Vienna via Bangkok. The aircraft disintegrated in mid-air after taking off from Bangkok due to malfunctioned thrust-reverse of an engine deployed in flight.
23 March 1994 - Aeroflot Flight 593 from Sheremetyevo International Airport crashed near Mezhdurechensk after the pilot brought his children to the cockpit.
[edit]
Incidents
Al-Qaeda's Ramzi Yousef had planned to blow up U.S. airliners from Kai Tak Airport as part of the Bojinka Plot.
18 October 1983 - A Lufthansa Boeing 747 freighter abandoned takeoff after engine no. 2 malfunctioned, probably at speed exceeding V1 (the takeoff/abort decision point). The aircraft overran the runway onto soft ground and sustained severe damage. 3 were injured. [26]