El Al starebbe per fondare una nuova alleanza: Eastern-Western


micky87

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1 Dicembre 2007
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Milano
http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4901552/

[FONT=ARIAL,]Surprising but true: Israel's leading newspaper publishes today that LY is working on founding a 4th global airline alliance to compete with Star, OneWorld and Skyteam. The new alliance will be called "We", and the final agreement is to be signed within the next 90 days.
Apparently, after unsuccesful attempts to get into one of the exiting alliances, LY decided to found a new airline alliance comprising of medium and small sized airlines that otherwise would probably not find themselves in an alliance. The newspaper reports that LY has already signed a memorandum of understanding with VV, U8 and UT, and plan to incorporate some 20 airlines in the alliance within a year, including european and south american airlines, with which LY is currently negotiating.

The article was confirmed by LY and the Israeli ministry of transportation (unfortunately, a link in the english language is yet to be found).
[/FONT]
http://www.flightglobal.com/article...to-forge-new-alliance-with-three-initial.html
El Al plans to forge new alliance with three initial partners
By Arie Egozi


Israeli flag-carrier El Al is initiating formation of a new aviation alliance after abandoning attempts to join one of the three main ones.
Air Transport Intelligence has learned that El Al already has the approval of three airlines to join: Russia's UTAir, Ukraine's AeroSvit and Armenian carrier Armavia.
The airlines have signed a letter of intent to form the alliance - to be called 'Eastern-Western' - and the participants plan to sign a final agreement within the next 90 days.
Israeli sources familiar with the situation say that efforts will be made to persuade a total of 20 airlines to join the new alliance by the end of 2011.
While El Al's policy of not flying on the holy Sabbath, plus its special security arrangements, have been cited for the airline's non-inclusion in the three major alliances, Israeli senior sources state that the main reason is diplomatic.
Neither El Al, nor any of the three would-be alliance members, could immediately be reached for comment.
Earlier this year, El Al declared that it would "dramatically" increase the number of codeshare agreements it had with foreign airlines, as a substitute for membership in the main alliances.
But this effort has had limited success owing to problems with the Israeli anti-trust authorities.
 
Una quarta alleanza vedo difficile possa avere il suo spazio per crescere e prosperare schiacciata dalle altre 3 e delle big player del golfo non allineate, probabilmente le resterbbero le briciole.
 
Una quarta alleanza vedo difficile possa avere il suo spazio per crescere e prosperare schiacciata dalle altre 3 e delle big player del golfo non allineate, probabilmente le resterbbero le briciole.

A meno che l'alleata non fosse proprio una big del golfo, ma con EL AL ciò è estremamente improbabile...
 
secondo me US Airways che ora è schiacciata da 3 big (AA (oneworld), DL (skyteam) e CO/UA (star alliance)) potrebbe entrare in questa nuova alleanza
 
VKO appena finiscono il restyling potrebbe essere davvero un'interessante opzione rispetto ai classisi DME ed SVO.
EVN invece è un bell'aeroporto, ci sono passato settimana scorsa. Molto funzionale, decisamente il migliore di quell'area.
Certo che fare scalo a Tel Aviv non dev'essere il massimo della comodità.

ma anche MEA e Syrian :D
Anche Afriqiyah, Libyan, Sudan Air e Mahan le vedrei molto bene :D

Potrebbe entrare qualche americana...
Magari dico una stupidata ma non si parlava circa un anno fa di un c/s tra ElAl ed American (mi pare) per i voli dall'Europa agli Usa e dall'Ue verso Israele?
 
pongo un quesito alla rovescia...come mai EL AL non e' entrata mai in una alleanza?;)

Forse perche' e' El Al - dal punto di vista politico l'allineamento con un'alleanza potrebbe pregiudicare la posizione anche delle altre alleate nei paesi islamici, per cui magari e' il caso di lasciar perdere, senza contare i problemi operativi di chi non vola di sabato.
 
senza contare i problemi operativi di chi non vola di sabato.
Come mai solo ElAl non vola di sabato? Ok, lo so, è Shabbat (spero di averlo scritto giusto) ma, ad esempio, Israir vola regolarmente.
Immagino che anche tutti gli schedulati siano fatti in modo da arrivare il venerdì pomeriggio e ripartire la domenica mattina, giusto?
 
Come mai solo ElAl non vola di sabato? Ok, lo so, è Shabbat (spero di averlo scritto giusto) ma, ad esempio, Israir vola regolarmente.
Immagino che anche tutti gli schedulati siano fatti in modo da arrivare il venerdì pomeriggio e ripartire la domenica mattina, giusto?
El Al non vola di sabato perche' e' la compagnia di bandiera e ha stipulato accordi in passato con la comunita' ortodossa (che costituisce circa il 20-30% dei passeggeri trasportati) nei quali era sancito che non avrebbe volato di shabbat. Ogni tanto qualche velivolo el al fa voli charter di shabbat, ma il personale di volo non e' dipendente el al.
Israir vola di sabato perche' e' privata.;)
 
El Al non vola di sabato perche' e' la compagnia di bandiera e ha stipulato accordi in passato con la comunita' ortodossa (che costituisce circa il 20-30% dei passeggeri trasportati) nei quali era sancito che non avrebbe volato di shabbat. Ogni tanto qualche velivolo el al fa voli charter di shabbat, ma il personale di volo non e' dipendente el al.
Israir vola di sabato perche' e' privata.;)

Grazie mille per la spiegazione!
 
Parlare di "quarta alleanza" mi pare esagerato: al massimo potranno ricavare qualche sinergia e un mercato di nicchia in Asia centrale, Europa orientale, Africa orientale. Un'alleanza regionale, insomma. Se tengono bassi i costi e gli oneri in generale potrebbero convincere tanti vettori medio-piccoli in giro per il mondo a far parte del network.
 
secondo me US Airways che ora è schiacciata da 3 big (AA (oneworld), DL (skyteam) e CO/UA (star alliance)) potrebbe entrare in questa nuova alleanza

Sarebbe un suicidio. Sarà anche la più piccola delle americane, ma che tipo di sinergie e che tipo di scala guadagnerebbe alleandosi con tre vettori che non sfiorano nemmeno uno dei suoi hub?
 
El Al pensa alla creazione di una nuova alleanza

Su AviationWeek è stata riportata la volontà di El Al di creare una nuova alleanza tra compagnie dell'Est Europa e del Medio oriente.

Ecco il testo dell'articolo:
"EL Al Israel Airlines is in discussions with potential partners about forming an alliance initially centered around Eastern Europe and the Middle East.

The airline has been talking to Russian carrier UTAir, as well as Ukrainian airlines Aerosvit and Donbassaaero, and Armavia of Armenia about cooperation deals that would start with code sharing, according to El Al’s alliance manager Stanly Morais.

The alliance—preliminarly dubbed WE for West-East—is still in the “development stage,” says VP of Commercial Eli Cohen. But if El Al goes ahead with the plans, the group should later also include carriers in Asia and North America.

El Al has shown its interest in joining one of the three global alliances recently. But Morais says it has received “cold shoulders.” He believes that Skyteam, Oneworld and Star Alliance are afraid their Arab customer base might choose the competition in the future if one of them accepted an Israeli airline. WE could therefore be an “alliance of the miserables,” says Cohen, meaning a group of carriers that is unwanted in the three global alliances for one reason or another.

The focus on Eastern European carriers is based on the strong ties with Israel; more than one million Israelis are from that part of Europe originally. Of the carriers in the potential group, only Aerosvit has a small, long-haul operation—a flight from Kiev to New York. Thus, El Al could hope for feed to its significant long-haul operation that includes destinations such as Toronto, New York, Los Angeles, Sao Paulo, Johannesburg, Mumbai and Beijing.

Today, El Al has almost no connecting traffic in Tel Aviv mainly because of the unstable political situation and the severe security measures used at the airport. Passengers have to show up for flights at least three hours in advance and are subject to rigorous inspections and interviews. Cohen hopes that some of that could be relaxed if passengers fly in on other airlines and connect without entering the country. “We want to make Tel Aviv into a hub, but we are facing high hurdles,” he says."

(http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/awx/2010/10/20/awx_10_20_2010_p0-263613.xml&headline=El%20Al%20Discusses%20Creating%20Alternative%20Alliance&channel=comm)