DXB, Incidente a 777 in atterraggio (volo EK521)

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Cekky

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Emirates can confirm that an incident happened at Dubai International Airport on 3rd August 2016 at about 12.45pm local time.

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Re: DXB, Incidente a 777 in atterraggio

Si legge anche che: Emirates B777 lands at the Dubai airport without landing gears and explodes
 
Re: DXB, Incidente a 777 in atterraggio

caspita ! ... che foto ........ speriamo bene .......
 
Re: DXB, Incidente a 777 in atterraggio

non so se possa essere lui

2016-08-03
EK521 Thiruvananthapuram (TRV) Dubai (DXB) 10:05 IST 10:36 12:50 GST Landed 12:44 B773 (A6-EMW)
 
Ma ha collassato il carrello o è atterrato senza carrello?


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Accident: Emirates B773 at Dubai on Aug 3rd 2016, gear collapse on landing, aircraft on fire
By Simon Hradecky, created Wednesday, Aug 3rd 2016 09:32Z, last updated Wednesday, Aug 3rd 2016 09:43Z
An Emirates Airlines Boeing 777-300, registration A6-EMW performing flight EK-521 from Thiruvananthapuram (India) to Dubai (United Arab Emirates), landed on Dubai's runway 12L at 12:41L (08:41Z) but suffered the collapse of the landing gear and burst into flames. Passengers are being reported evacuated and safe. The aircraft burned down completely.

The airline reported: "Emirates can confirm that an incident happened at Dubai International Airport on 3rd August 2016 at about 12.45pm local time."

United Arab Emirates Government confirmed an Emirates aircraft arriving from India suffered a crash landing at Dubai Airport, all passengers have been evacuated, there are no reports of injuries.

Metars:
OMDB 030900Z 11021KT 3000 BLDU NSC 49/07 Q0993 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 1500
OMDB 030800Z 14012KT 100V180 6000 NSC 48/09 Q0994 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 4000 DU
OMDB 030749Z 14012KT 110V180 6000 NSC 47/09 Q0994 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 4000DU
OMDB 030700Z 06007KT 360V100 8000 NSC 44/10 Q0995 NOSIG
OMDB 030600Z 06005KT 350V100 8000 NSC 42/12 Q0995 NOSIG
 
Che botta e che paura, buona che sono tornati a casa tutti sani. Sembra collassato completamente il MLG, alla faccia del WS, se di WS si tratta.

Da FA si vede una discesa normale come quota e velocità, e un circuito solo per atterrare. A occhio non si aspettavano problemi.