Da febbraio Kingfisher Airlines diventerà membro di oneworld


gioAZ

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26 Settembre 2011
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Bologna, BLQ
<<Kingfisher Airlines diventerà a tutti gli effetti un membro dell’alleanza oneworld a partire da venerdì 10 febbraio 2012. Nel corso del prossimo anno si uniranno ufficialmente a oneworld anche airberlin e, nel secondo semestre, Malaysia Airlines.
Prima compagnia della regione ad entrare in una delle grandi alleanze globali, Kingfisher ha ricevuto il benestare ad entrare nell’alleanza la scorsa settimana al termine di una review approfondita, condotta dal team centrale di oneworld, che ha constatato i progressi del vettore nel percorso di integrazione alle procedure dell’alleanza in cui è stato guidato da British Airways, il partner che ne ha maggiormente sponsorizzato l’ingresso. Dal 10 febbraio Kingfisher sarà dunque in grado di offrire ai propri passeggeri tutti i benefit legati all’appartenenza a oneworld, alla quale a sua volta contribuirà rafforzando sostanzialmente la sua copertura su un mercato strategico e in rapida espansione come l’India.
Con Kingfisher il network di oneworld crescerà infatti fino quasi a raggiungere la quota di 800 destinazioni in circa 150 paesi, servite con 8.500 voli giornalieri operati con una flotta combinata composta da oltre 2.250 aeromobili. Complessivamente l’arrivo del vettore arricchirà di 40 nuove città l’offerta dell’alleanza espandendola significativamente sul territorio domestico indiano, secondo mercato al mondo per numerosità della popolazione e indicato dagli analisti come seconda economia al mondo nei prossimi vent’anni.>>

http://www.ilvolo.it/index.php/201112217508/Compagnie-Aeree/oneworld.html
 
Eccola un altra fresca conferma della situazione della Kingfissher

December 22, 2011

India's struggling Kingfisher Airlines fell to fifth place in domestic market share during November, from third in the previous month, after the cash-strapped carrier grounded planes and cut routes, government data showed.

Kingfisher, which was once India's second largest carrier by passenger numbers, recorded a market share of 14 percent, ahead only of budget carrier Go Airlines, during the month.

Kingfisher's market share fell primarily due to less capacity offered in November, the data showed.

The country's largest airline, Jet Airways, including its unit JetLite, had the largest market share of 27.1 percent, followed by budget carrier IndiGo with 19.8 percent and Air India with 17.4 percent.

Kingfisher chairman Vijay Mallya said last month that Kingfisher stopped flying on heavily loss-making routes, and the carrier had also grounded some aircraft for fleet reconfiguration after the airline decided to discontinue its low-cost business.

Debt-laden Kingfisher is scouting for funds and is negotiating with its lenders for INR7 billion rupees (USD$132.6 million) of working capital.

It has debt of about INR65 billion (USD$1.23 billion) owed to a consortium of banks led by State Bank of India.

The airline aims to cut debt to INR37 billion rupees through sale and leaseback of aircraft, sale of a property in Mumbai and conversion of rupee loans into foreign loans at a lower interest rate.

Domestic air traffic rose 17.6 percent to 55 million passengers in the first 11 months of 2011, data showed.

That growth has failed to translate into profits for India's airline industry, where all the major carriers except IndiGo are loss-making, hit by high jet fuel costs and an inability to raise fares in a cut-throat market.

The Centre for Asia Pacific Aviation (CAPA) has forecast a record USD$2.5 billion to USD$3 billion loss for Indian airlines for the fiscal year ending March 2012, with state-run Air India alone likely to account for more than half of it.

(Reuters)