CRJet AA si scontra con Black Hawk in addestramento in atterraggio a Washington DCA


Ecco sfatati un po’ di miti, tipo lo avevano lasciato solo!

On Feb 1st 2025 the NTSB reported in their 3rd press conference, the CRJ's FDR and CVR were successfully downloaded, the FDR working group is currently analysing the FDR data. The CVR contained 124 minutes of good audio. The recordings have already been synchronised. The crew performed an approach briefing and was cleared for the runway 01 approach, the crew subsequently agreed to runway 33 upon question by the controller. The CRJ crew received a Traffic Advisory. About one second prior to impact the CRJ increased their pitch. A transcript of the ATC communication on all frequencies will hopefully be available tomorrow (Feb 2nd). It is not yet known whether the helicopter crew was using their night goggles. The helicopter black box also suffered water intrusion, however, the NTSB is confident to be able to download the whole recordings. In the occurrence the day before claimed to be a near collision by media the separation never reduced to below 1000 feet vertical. At the time of the crash 5 controllers were active, the tower controller was assisted by an assistance controller, an operations supervisor, an operational supervisor in training and a ground controller. Interviews are being conducted. Currently there is no read out of the helicopter's altitude yet. At the time of impact the CRJ was at 325+/-25 feet MSL, the radar screen of tower showed 200 feet MSL (to be verified and assessed). At the data screen of the controller the altitude of the helicopter at the time of impact showed 200 feet, these data are still being assessed. The NTSB is working to exactly determine the altitude at which the collision occurred. The helicopter was within the assigned route with ceiling of 200 feet MSL. The helicopter was showing 200 feet at the radar screen of tower, the reading however has less fidelity than the FDR data of the CRJ showing the CRJ at 325+/-25 feet MSL (end of press conference)
Da AvH. Thanks @AustrianSimon for your hard work!
 

The CRJ’s cockpit voice recorder has now been downloaded and read out. All times listed in Eastern Standard Time —
  • 20:45:27: CRJ Autopilot off
  • 20:46:01: ATC makes PAT25 aware of CRJ south of the Wilson Bridge
  • 20:46:29: 1000’ call out on CRJ
  • 20:47:29: 500’ call out on CRJ
  • 20:47:39: ATC asks if PAT25 has the CRJ in sight
  • 20:47:40: TRAFFIC TRAFFIC aural alert sounds
  • 20:47:42: DCA Tower directs PAT25 to pass behind the CRJ
  • 20:47:58: CRJ crew has verbal reaction and airplane begins to increase its pitch
  • 20:47:59: Sounds of impact
  • There were 5 air traffic controllers in the DCA tower at the time of the accident
    • 1 Local controller working fixed wing and helicopter traffice
    • 1 Ground controller
    • 1 local assistant controller
    • 1 Supervisor
    • 1 Supervisor in training
 
Ecco sfatati un po’ di miti, tipo lo avevano lasciato solo!

Nessuno ha mai detto che fosse da solo in torre... sarebbe una pazzia...
Però è confermato che il controllore DA SOLO, gestiva due posizioni in un momento di traffico rilevante
 
Ma a parte iniziare a gestire il traffico aereo come un paese civile e non come cowboys sul lungo termine non sarebbe forse il caso che iniziassero a pensare a come ridimensionare il Reagan (visto che il traffico governativo dubito possa diminuire)?
 
Ma a parte iniziare a gestire il traffico aereo come un paese civile e non come cowboys sul lungo termine non sarebbe forse il caso che iniziassero a pensare a come ridimensionare il Reagan (visto che il traffico governativo dubito possa diminuire)?

Nah, è tutta colpa delle assunzioni DEI, stando all'Agent Orange.
 
Ma a parte iniziare a gestire il traffico aereo come un paese civile e non come cowboys sul lungo termine non sarebbe forse il caso che iniziassero a pensare a come ridimensionare il Reagan (visto che il traffico governativo dubito possa diminuire)?

DCA è troppo comodo per la maggior parte delle persone che viaggiano domestico. Io sono ad una distanza più o meno uguale tra DCA, IAD e BWI ma volendo utilizzare la metro:
* BWI è escluso
* IAD ci metto circa 80 minuti
* DCA circa 40 minuti

purtroppo quando hanno costruito la metro per IAD non hanno pensato a fare un doppio binario, dove avrebbero potuto fare una silver line normale ed una express (ad esempio senza soste da IAD a metro center). Ci sono troppe fermate tra metro center e IAD, inoltre i treni vanno abbastanza lenti quindi ci si mette veramente troppo.
 
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DCA è troppo comodo per la maggior parte delle persone che viaggiano domestico. Io sono ad una distanza più o meno uguale tra DCA, IAD e BWI ma volendo utilizzare la metro:
* BWI è escluso
* IAD ci metto circa 80 minuti
* DCA circa 40 minuti

purtroppo quando hanno costruito la metro per IAD non hanno pensato a fare un doppio binario, dove avrebbero potuto fare una silver line normale ed una express (ad esempio senza soste da IAD a metro center). Ci sono troppe fermate tra metro center e IAD, inoltre i treni vanno abbastanza lenti quindi ci si mette veramente troppo.

Tra l'atro a Washington lavorano 535 persone interessate a mantenere/aprire il diretto fra DCA e le rispettive città di residenza... con la metropolitana c'entrano poco ma qualsiasi tentativo di ridimensionare DCA troverebbe un fronte bipartisan di oppositori.
 
OT: Domanda per chi abita in US (mi pare di capire Brendon ma anche gli altri sono benvenuti).

Su FB il Washington Post sta postando una carrellata di immagini relative alle vittime. Alcune con foto, altre no, ma tutte con una piccola descrizione di chi era/cosa faceva la persona.
Personalmente mi sembra un po' troppo, volevo solo chiedere se in US e' una prassi fare cosi'?
(e lungi da me difendere i media nostrani che sbattono vita-morte&miracoli di quasivoglia persona in ogni situazione per attrarre click)
 

The CRJ’s cockpit voice recorder has now been downloaded and read out. All times listed in Eastern Standard Time —
  • 20:45:27: CRJ Autopilot off
  • 20:46:01: ATC makes PAT25 aware of CRJ south of the Wilson Bridge
  • 20:46:29: 1000’ call out on CRJ
  • 20:47:29: 500’ call out on CRJ
  • 20:47:39: ATC asks if PAT25 has the CRJ in sight
  • 20:47:40: TRAFFIC TRAFFIC aural alert sounds
  • 20:47:42: DCA Tower directs PAT25 to pass behind the CRJ
  • 20:47:58: CRJ crew has verbal reaction and airplane begins to increase its pitch
  • 20:47:59: Sounds of impact
  • There were 5 air traffic controllers in the DCA tower at the time of the accident
    • 1 Local controller working fixed wing and helicopter traffice
    • 1 Ground controller
    • 1 local assistant controller
    • 1 Supervisor
    • 1 Supervisor in training

quindi, a spanne, chi doveva garantire la separazione, avendone preso la responsabilità, non l'ha fatto...così per tagliarla grezzamente con l'ascia.
 
OT: Domanda per chi abita in US (mi pare di capire Brendon ma anche gli altri sono benvenuti).

non saprei dire se sia prassi ma stanno mungendo la vacca veramente fino in fondo… sono giorni che alle news locali non parlano di altro (non che di solito siano interessanti eh, visto che parlano di un mucchio di cagate e mai di cose serie)
 
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Reactions: ploncito
OT: Domanda per chi abita in US (mi pare di capire Brendon ma anche gli altri sono benvenuti).

Su FB il Washington Post sta postando una carrellata di immagini relative alle vittime. Alcune con foto, altre no, ma tutte con una piccola descrizione di chi era/cosa faceva la persona.
Personalmente mi sembra un po' troppo, volevo solo chiedere se in US e' una prassi fare cosi'?
(e lungi da me difendere i media nostrani che sbattono vita-morte&miracoli di quasivoglia persona in ogni situazione per attrarre click)

L’economia dell’attenzione e della (dis)informazione funziona così. Spremeranno questa notizia finché non succederà qualcosa di più sensazionale. Un po’ come la guerra in Ucraina fece sparire la pandemia dai notiziari americani.
 
Ma a parte iniziare a gestire il traffico aereo come un paese civile e non come cowboys sul lungo termine non sarebbe forse il caso che iniziassero a pensare a come ridimensionare il Reagan (visto che il traffico governativo dubito possa diminuire)?
Basta mettere dei dazi al traffico sul Reagan e il problema è risolto 👍
 
Periodaccio per AA

An Air Wisconsin Canadair CRJ-200 on behalf of American Airlines, registration N420AW performing flight AA-6181 from Kalamazoo,MI to Chicago O'Hare,IL (USA), landed safely in Chicago and taxied to the apron. While taxiing the wing of the aircraft toppled a tow tug over, who was attempting to cross the taxiway, trapping the driver (64) underneath the vehicle and causing critical injuries.

 
Latest news from AH: le prime considerazioni mettono in discussione le rispettive altitudini, particolarmente quella dell'elicottero.

On Feb 1st 2025 the NTSB reported in their 3rd press conference, the CRJ's FDR and CVR were successfully downloaded, the FDR working group is currently analysing the FDR data. The CVR contained 124 minutes of good audio. The recordings have already been synchronised. The crew performed an approach briefing and was cleared for the runway 01 approach, the crew subsequently agreed to runway 33 upon question by the controller. The CRJ crew received a Traffic Advisory. About one second prior to impact the CRJ increased their pitch. A transcript of the ATC communication on all frequencies will hopefully be available tomorrow (Feb 2nd). It is not yet known whether the helicopter crew was using their night goggles. The helicopter black box also suffered water intrusion, however, the NTSB is confident to be able to download the whole recordings. In the occurrence the day before claimed to be a near collision by media the separation never reduced to below 1000 feet vertical. At the time of the crash 5 controllers were active, the tower controller was assisted by an assistance controller, an operations supervisor, an operational supervisor in training and a ground controller. Interviews are being conducted. Currently there is no read out of the helicopter's altitude yet. At the time of impact the CRJ was at 325+/-25 feet MSL, the radar screen of tower showed 200 feet MSL (to be verified and assessed). At the data screen of the controller the altitude of the helicopter at the time of impact showed 200 feet, these data are still being assessed. The NTSB is working to exactly determine the altitude at which the collision occurred. The helicopter was within the assigned route with ceiling of 200 feet MSL. The helicopter was showing 200 feet at the radar screen of tower, the reading however has less fidelity than the FDR data of the CRJ showing the CRJ at 325+/-25 feet MSL (end of press conference)
 
Andrebbe compresa bene la fonte di questi dati: l'FDR del CRJ dice 325 piedi, il radar mostra l'helo a 200 piedi. Quei dati da che altimetri sono generati? Altimetri barometrici o radioaltimetri? Se si tratta di altimetri barometrici, mi viene il dubbio che uno dei due velivoli possa aver avuto il QNH settato male. In particolare: se gli elicotteri devono volare a non più di 200 piedi lungo quella rotta, e il radar (che riceve il dato dal transponder) mostra l'elicottero a 200, è possibile che l'elicottero avesse il QNH sbagliato?
 
Esatto, sembra che il CRJ fosse a 325ft (sul radar a 200ft) e che l'elicottero fosse a 200ft sul radar, ma visto che il radar dava una differenza di 125ft con il CRJ allora anche l'elicottero si trovava forse a 325ft (quindi QNH errato?). O interpreto male io?
 
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Reactions: East End Ave
Occhio che i dati altimetrici inviati dal transponder sono sempre riferiti al alla pressione standard (1013 hPa/29.92 inHg) per tanto differiscono da quello che si legge dall’altimetro di bordo.


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