[boston.com] Intervista a De Roni sul lungo raggio AP


Michele-TRN

Bannato
7 Novembre 2005
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Torino
Air One postpones Boston debut for almost two weeks
Delay in delivery of plane seats blamed

Air One has postponed tomorrow's inaugural flight between Boston and Milan until June 27.

The Italian carrier said its first foray into the US market has been frustrated by a three-week delay in delivery of new business-class seats for its refurbished leased aircraft. More than 1,000 passengers already bought tickets for the first two weeks of flights and have been rebooked on Lufthansa, United Airlines, or other partner airlines.

However, those passengers will not get to experience the Italian cuisine and Italian in-flight films that Air One is known for. The carrier was to have offered five flights a week between Boston and Milan starting at $799 round trip.

"We do apologize," said Giorgio De Roni, Air One's chief revenue officer. He said the airline received its first reconfigured aircraft yesterday and expects the second one to arrive next week, but wants to wait until it has a third plane for backup. "We prefer to have everything perfect from the very beginning."

Pegging when new or refurbished aircraft will be ready is particularly tricky because manufacturers typically give a one-month window for delivery. Air One decided to postpone the start of service about 10 days ago and also pushed back the launch of flights between Chicago O'Hare International Airport and Milan from June 21 to June 26.

Air One will staff its check-in counters at Boston's Logan International Airport and Milan's Malpensa Airport starting tomorrow to help ticket holders.

This isn't the first time an airline breaking into the Boston market has postponed its start date. Last summer, Scottish budget carrier flyglobespan introduced service between Boston and two destinations in Ireland and its launch date was delayed, too. That carrier no longer serves Logan

http://www.boston.com/business/arti..._postpones_boston_debut_for_almost_two_weeks/
 
In effetti quel passaggio è oscuro. Potrebbe voler dire che si prendono un leasing (wet o dry) da qualcuno (LH?) per utilizzarlo in caso di problemi ed eventualmente per un refurbishment durante le operazioni??
 
in effetti.....sarebbero solo circa il 50% rispetto il numero dei posti offerti.....
:morto:

Veramente molto meno del 50% visto che il dato (buttato lì in un'intervista che è uno spot pubblicitario.... specie riguardo all'IFE :D) probabilmente si riferisce sia ad ORD che BOS operati con aerei da quasi 300 posti..
 
Ultima modifica:
Dovrebbe essere circa il 35% sempre che:
- le prenotazioni siano effettivamente circa 1.000
- si consideri solo BOS
- le prenotazioni siano a/r (...dato per scontato...)

Laddove i posti offerti sono 289 x 5 voli/settimana x 2 settimane = 2890
 
Credo tu ti sia dimenticato (nel calcolo) di conteggiare i voli di ritorno: 289 (posti singolo volo) x 5 (voli settimanalmente offerti per direzione) x 2 (i ritorni) x 2 (settimane di ritardo di partenza della BOS) = 17,5%
 
Credo tu ti sia dimenticato (nel calcolo) di conteggiare i voli di ritorno: 289 (posti singolo volo) x 5 (voli settimanalmente offerti per direzione) x 2 (i ritorni) x 2 (settimane di ritardo di partenza della BOS) = 17,5%

Non era meglio impiegarli su SSH ? :D

D'altronde la configurazione è simile a quella di Livingston e peggiore di quella Eurofly:D
 
Io lo dico da sempre che sul lungo raggio AirOne sta correndo un po' troppo... Avrei iniziato piano piano col charter che sono soldi sicuri, poi più in la avrei riconfigurato i 330 in maniera adatta e sarei partito col lungo raggio di linea. Più che altro anche per rafforzare la base di MXP che attualmente non offre poi così tanto.