Boeing 737 Ethiopian Airlines precipita in mare dopo il decollo da Beirut


Ho scovato un altro paio di foto del secondo viaggio su EI-CSW (12/12/2006 BGY-STN)
Una è tipica mia, le altre sono molto simili a quelle già postate

2006_1213Image0002.JPG


2006_1213Image0003.JPG


2006_1213Image0004.JPG
 
Da avherald di oggi:
The Lebanese Army said on Saturday (Feb 6th), that several major parts of the airplane - amongst them believed to be the tail section - have been located about 1.1nm before the coast of Naameh at a water depth of 45 meters (150 feet). Divers are currently photographing the area before retrieving the parts.
 
ciao a tutti
scusate se torno sull'argomento, che avete già affrontato dando spiegazioni tecniche esaustive ed esaurienti, però da semplice "passeggero" mi spaventa tantissimo il fatto che un aereo semi-nuovo e che, fino a prova contraria, era ben manutenuto e ben pilotato, possa venir giù causa maltempo...
Mi spiego meglio, da profano della materia, mi spaventerebbe meno sapere che il disastro è avvenuto in seguito ad un guasto tecnico o ad un conclamato errore umano.
Un po la stessa storia del volo AF447
 
Di incidenti per essere entrati involontariamente in un cumulonembo (magari per attenuazione del segnale radar meteo) ne sono accaduti tanti. Alcuni si sono spezzati, alcuni hanno avuto flame out totale dei motori...prendi il treno o vola solo quando c'è bel tempo, io farei uguale :D
 
Trovato il pezzo mancante del CVR

DATE:16/02/10
SOURCE:Air Transport Intelligence news
Crashed Ethiopian 737's missing CVR section found
By David Kaminski-Morrow

Recovery personnel at the scene of last month's Ethiopian Airlines Boeing 737-800 crash have retrieved a crucial missing section of the jet's cockpit-voice recorder.
Part of the Honeywell recorder was recovered from the crash site, off the Lebanese coast, last week.
But a cylindrical memory unit from the device was missing.
The Lebanese defence ministry states today that "intensive efforts" by military personnel and divers have resulted in this additional section being found.
Search teams had already located and retrieved the flight-data recorder from the 737, which came down in the Mediterranean Sea shortly after taking off from Beirut.
This device has already been transported to France's accident investigation agency Bureau d'Enquetes et d'Analyses.
Flight ET409 had been operating from Beirut to the Ethiopian capital Addis Ababa. None of the 90 passengers and crew members survived.
 
DATE:16/02/10
SOURCE:Air Transport Intelligence news
Crashed Ethiopian 737's missing CVR section found
By David Kaminski-Morrow

Recovery personnel at the scene of last month's Ethiopian Airlines Boeing 737-800
Part of the Honeywell recorder was recovered from the crash site, off the Lebanese coast, last week.
But a cylindrical memory unit from the device was missing.
.

Il fatto che la CSMU (Crash Survivable Memory Unit) si sia separata dal resto del CVR confermerebbe l'ipotesi del forte impatto nei post di alcune pagine fa.
I CVRs sono infatti certificati per resistere (meccanicamente) ad un impatto di 15 g (qui sotto i dettagli)

"Mechanical Shock (Per DO-160C Section 7):
Operating Shock: Up to 6G over 11 msec half-sine
Crash Safety: Up to 15G over 11 msec half-sine"