BA-IB pensano di acquistare fino a 12 airlines per la futura crescita


British CEO ha messo i occhi su Qantas

September 7, 2010
British Airways would be interested in discussing a merger with Qantas Airways, if Australia's top airline was a willing party, BA chief executive Willie Walsh said in a newspaper interview.

The interview was published a day after British Airways and Iberia said they had identified possible acquisition targets to chase once their own merger completes, targeting Asia for expansion.

"We've done the work in our discussions with them two years ago and we know there's a strong case there -- it's definitely something that would be interesting in the future if Qantas were like-minded," BA's Walsh was quoted saying in the interview with The Australian Financial Review.

"I don't see any evidence of Alan wanting to pursue that at this stage, but that may change," he said, referring to Qantas CEO Alan Joyce.

BA and Qantas, then under chief executive Geoff Dixon, held merger talks in 2008, but Qantas called off the talks over a disagreement on the airlines' relative valuations.

Dixon's successor, Joyce, has said Qantas had its eyes on using its strong balance sheet to lead consolidation in the Asia-Pacific region.

"We have not had talks with BA on potential mergers since December 2008," a Qantas spokesman said. "We enjoy a strong relationship with both BA and Iberia, both bilaterally and as oneworld partners."

Walsh said that BA and Iberia were already looking at opportunities for further airline consolidation.

"I'll be surprised if something doesn't happen within the first year" of the merger, he said.

(Reuters)
 
a proposito:

Kingfisher Airlines codeshare ready to launch
Kingfisher Airlines will become BA’s newest codeshare partner this month when the two airlines join forces on flights across India, Sri Lanka, the UK and continental Europe. (fonte BA)
 
Airliner World ipotizza Cathay Pacific, Qantas, Kingfisher, Finnair, AirAsia, South African Airways.
 
bhè, MeridianaFly ha come partner principale BA e lavora molto in codeshare con Finnair, poi Iberia ha una partecipazione in Meridiana Maintenance..... magari potrebbe espandersi anche nel sud europa BA compranto IG.
Non lo escluderei.
 
bhè, MeridianaFly ha come partner principale BA e lavora molto in codeshare con Finnair, poi Iberia ha una partecipazione in Meridiana Maintenance..... magari potrebbe espandersi anche nel sud europa BA compranto IG.
Non lo escluderei.

Non so se hai letto l'elenco sopra citato e hai fatto un confronto fra il valore strategico/politico di queste compagnie...
Hong Kong, Sud Africa, Australia, India... tutti paesi di colonizzazione anglosassone e di notevole importanza mondiale.
MeridianaFly al confronto e' nulla, e non credo che BA pensi valga nemmeno la pena di spendere del tempo per studiare un business case!!!
 
ma se la fusione IB-BA ha fatto nascere un buco nero (IB messa male, BA messa peggio), come potete solo pensare che abbiano soldi per fare shopping?!
 
bhè, MeridianaFly ha come partner principale BA e lavora molto in codeshare con Finnair, poi Iberia ha una partecipazione in Meridiana Maintenance..... magari potrebbe espandersi anche nel sud europa BA compranto IG.
Non lo escluderei.

Mi chiedo seriamente come si possa soltanto pensare che MeridianaFly possa suscitare il minimo interesse in quanche altra compagnia. IB-BA dovrebbero essere interessate a IG x cosa? Per la Flotta??? Per le Rotte in CT??? Per la grande visibilita' in europa e nel Mondo???? Per il mercato Italiano????

MHA!

Tiz
 
Willie Walsh ha dichiarato in una recente intervista su Sky UK che Qantas non è assoultamente nei loro piani perché, seppur nella stessa alleanza, non rappresenta il modello business di IAG (la nuova compagnia creatasi dopo la fusione BA-IB). Se trovo un link lo posto.
 
bhè, MeridianaFly ha come partner principale BA e lavora molto in codeshare con Finnair, poi Iberia ha una partecipazione in Meridiana Maintenance..... magari potrebbe espandersi anche nel sud europa BA compranto IG.
Non lo escluderei.

Credo che BA sia maggiormente interessata a operazioni strategiche. Comprare un vettore senza identità, pieno di tensioni sindacali e con una quota di mercato tutt'altro che dominante non porti grandi benefici.