American Airlines e Us Airways verso la fusione


Oggi il N270AY con livrea AA e arrivato a VCE, probabilmente arriva anche nei prossimi giorni.
 
beh dai sul 330 non è malaccia, è quasi all altezza di quella di iberia sui 340 ;)
 
Quanto possono complicarsi le cose? Incredibile la differenza voti nel risutato, appena 16 su oltre 16000...

WASHINGTON (AP) — Flight attendants at American Airlines rejected a five-year contract Sunday, forcing the world's largest carrier and its union for cabin-crew workers into binding arbitration.

Just 16 votes blocked the contract — with 8,180 voting for and 8,196 voting against, the Association of Professional Flight Attendants said in a statement.

The rejection of the contract affects roughly 24,000 workers and complicates the integration of American Airlines and US Airways. The two merged last year to form the world's biggest airline operator. The proposed contract included guaranteed raises but ended a profit-sharing plan.
 
Ulteriori aggiustamenti di rotte a seguito della fusione:

US Airways Cancels Philadelphia – Edinburgh Service in S15

US Airways in Summer 2015 season is cancelling Philadelphia – Edinburgh route, as it moves the service to American Airlines’ New York JFK – Edinburgh service. The following is the operational schedule for Summer 2014 season for this route.

US784 PHL2050 – 0840+1EDI 752 D
US785 EDI1040 – 1325PHL 752 D

airlineroute
 
American pilots ratify labor contract unifying AA/US Airways flight deck crew

American Airlines pilots have ratified a new, five-year collective bargaining agreement that brings all of the flight deck crew of the former American and US Airways under one labor contract.

The contract covering 15,000 pilots was approved by a 65.7%-34.3% margin, according to the Allied Pilots Association (APA), the union representing American’s pilots. APA said 94.6% of eligible pilots participated in the vote.

According to American, the contract gives pilots an “immediate” 23% pay raise and annual 3% raises over the next five years.

APA president Keith Wilson said the higher pay rates led American pilots to make “a business decision” to approve a contract with which they are not entirely happy. “APA will now focus on further engagement with American Airlines management to address ongoing shortcomings in our contract,” Wilson said in a statement. “Our total compensation will still trail industry-leader Delta [Air Lines], while work rules affecting our pilots’ quality of life need meaningful improvement.

There’s a lot of work remaining to achieve the industry-leading contract our pilots deserve.”

The contract ratification was a big win for American management as it navigates the US Airways merger integration process. It also cleans up a lingering issue from the 2005 US Airways/America West Airlines merger: US Airways pilots and America West pilots had still been working under separate labor contracts. Now there is just one contract for all mainline American Airlines Group pilots.

(Aaron Karp - ATWOnline News)
 
American Airlines Group: dal 17 ottobre scompare il brand Us Airways

Il marchio US Airways scomparirà a partire dal prossimo 17 ottobre, quando tutto il sistema di prenotazione voli della compagnia passerà insieme a quello di American Airlines, compiendo così uno degli ultimi passi del processo di integrazione delle due compagnie aeree. Dal 17 ottobre quindi American Airlines Group, nato dall’unione dei due vettori nel 2013, avrà un unico sito internet, un unico sistema di prenotazione e un solo brand. I voli Us Airways a far data dal 17 ottobre cominceranno a ricevere l’unico codice di volo di American a partire da 18 luglio: i passeggeri già in possesso di un biglietto per uno di questi collegamenti saranno avvisati tramite email sui dettagli della nuova prenotazione. Us Airways dovrebbe trasferire migliaia di prenotazioni dalla propria piattaforma a quella utilizzata da American.

http://www.travelquotidiano.com/tra...obre-scompare-il-brand-us-airways/tqid-220064
 
Le sfide American Airlines Tra le priorità, la fusione con Us e il potenziamento del network
Lunedì 27 Luglio 2015T_primo piano

Sebbene il primo semestre 2015 mostri una lieve flessione sullo stesso periodo 2014, il solo mese ... "Oggi serviamo l'Italia dai tre scali principali, Milano, Roma e Venezia, con sette voli giornalieri. E stiamo bene così. A livello mondiale tanti operatori moltiplicano la capacità, ma ormai è esagerata, persino troppa rispetto alla domanda".
Roberto Antonucci, responsabile per il nostro mercato del gigante American Airlines, conosce il gruppo e il trasporto aereo da vent'anni. E in una frase sintetizza la situazione attuale, senza peraltro nascondersi. "Nella prima parte dell'anno, come traffico passeggeri sulla direttrice Italia-Stati Uniti perdiamo qualche punto percentuale, inutile nasconderlo - dichiara il manager a TTG Italia -. Ma il nostro vettore mantiene intatta la sua quota di mercato ed è questo che conta".
In effetti, lo dimostrano anche i numeri a livello mondiale. Nel primo trimestre, American ha fatto segnare profitti record a 1,2 miliardi di dollari, nonostante i dati di traffico siano leggermente in discesa rispetto allo stesso periodo dell'anno scorso, eccetto per l'area del Pacifico. "In Italia, però, abbiamo un importante segno più, relativo alla tratta Milano-New York, che cresce di qualche punto anche grazie al fenomeno Expo" aggiunge Antonucci.
E per il manager questo non è un risultato da poco, considerando la concorrenza di Emirates sullo stesso corridoio. Un capitolo, quello dei vettori del Golfo,che Antonucci non ha mai utilizzato come scusa. Anzi, "il loro arrivo è solo uno stimolo" ha sempre detto.
Oggi le principali sfide per la compagnia aerea sono due. Dal punto di vista operativo, a ottobre andrà completamente in porto anche in Italia la fusione con Us Airways, e tutti i voli avranno un codice unico. Sul fronte dei collegamenti, invece, una delle priorità per il vettore è quella di allargare il network sul medio e corto raggio.
E qui entra in gioco la collaborazione siglata da poco con gli spagnoli di Vueling, pensata per gli americani che sbarcano a Barcellona El Prat e Roma Fiumicino,che possono ora proseguire verso 140 destinazioni in Europa, Africa e Medioriente. "C'era bisogno di questo accordo - rimarca Antonucci -. Siamo solo all'inizio e darà i risultati migliori nei prossimi mesi, ma ci permette di raggiungere molte zone interessanti che prima ci erano precluse, in particolar modo il Sud Italia. Infatti, notiamo grande interesse da parte del trade per questa possibilità".
Nello specifico dell'Italia, chiunque arrivi a Roma da New York o Chicago può usufruire di 54 rotte operate da Vueling. Ma anche chi sbarca a Barcellona può proseguire verso l'Italia, sfruttando anche i nuovi voli inaugurati verso Ancona, Trieste e Verona.
Adriano Lovera

TTG
 
American Airlines has “spared no expense” in preparing for the Oct. 17 cutover of US Airways’ reservations system to American’s Sabre system, a senior executive said.
“We are all completely committed to getting this right,” American chief information officer Maya Leibman told reporters during an Oct. 12 conference call. The reservations system cutover, which is considered the last major milestone of the American-US Airways integrationvisible to the public, will enable American to officially retire the US Airways brand.
Through 2016, there will still be aircraft painted in US Airways livery and employees wearing US Airways uniforms, but from Oct. 17 flights will all operate under the “AA” code and all ticket bookings will be with “American.” All airport facilities will be branded American from Oct. 17 as well.
Leibman acknowledged that the reservations system cutover will be “a very complex process,” leading American to do everything it can to mitigate the risk that something will go wrong. Cognizant of recent glitches that have disrupted US airlines’ operations, including one at American in September, Dallas-based American will have a 24/7 command center staffed by 1,000 people from Oct. 14-Oct. 27 to immediately “triage” any problems with the reservations system, Leibman said. “One thing we don’t want to do is let our guard down during this entire process,” she explained.
The system cutover will affect 9,000 computers in the American/US Airways system, and the most intense focus will be on US Airways’ legacy hubs in Charlotte, Phoenix and Philadelphia. Well in advance, American reduced its flight schedule at those three airports by 11% Oct. 17 compared to a normal autumn Saturday, easing the pressure a bit. Overall, American will operate about 200 fewer flights Oct. 17 than on a typical October Saturday.
American said it has conducted about 1 million hours of training for around 50,000 employees in preparation for the system cutover. It has also done numerous technology tests. “We have really tested the heck out of everything,” Leibman said, adding that American is as “prepared as possible” for Oct. 17, but is also ready to “triage as effectively as possible” if something goes wrong. “No technology leader can say with 100% certainty that nothing [will go wrong],” she said. “If they do, don’t buy a bridge from them.”

atwonline