Alpi Eagles ordina 5 E195


Ottima news per E8.

Tuttavia io avrei preso il E190 a 100 posti, che era più simile per capacità all'attuale F100 e limitava a 2 il numero di A/V necessarie.
 
PS: aggiungo che con un flotta di E195 E8 diventa appetibile per la nuova AZ come carrier per recuperare quote di mercato nel nord-est.
 
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PS: aggiungo che con un flotta di E195 E8 diventa appetibile per la nuova AZ come carrier per recuperare quote di mercato nel nord-est.

Appetibile solo a patto che in un eventuale acquisto non recuperi anche il vulcanico presidente di E8...:D
 
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PS: aggiungo che con un flotta di E195 E8 diventa appetibile per la nuova AZ come carrier per recuperare quote di mercato nel nord-est.

Appetibile solo a patto che in un eventuale acquisto non recuperi anche il vulcanico presidente di E8...:D

quello è sotto inteso;)
 
200607220724385486.jpg

[:0][:304]
 
direttamente dal Sito Embraer

EMBRAER SELLS FIVE E-JETS TO ALPI EAGLES
Italian operator will be the first to fly EMBRAER 195 jet with a 122–seat high-capacity
configuration
São José dos Campos, March 19, 2007 -
Embraer has signed with Alpi Eagles to
deliver five EMBRAER 195 jets, as part of the
Italian airline’s expansion plan for Europe,
which has also taken options on another five
aircraft and purchase rights for six additional
units. The contract value, if all options and
purchase rights are exercised, at list price,
could come to US$ 584 million. This order
was already included in Embraer’s orderbook
as “Undisclosed”.
The EMBRAER 195 will be serving the airline’s intra-European network routes,
configured in a single-class, 122-seat interior. The airline is the world’s launch customer
for the high-capacity version of the EMBRAER 195, which was announced in July 2006, at
the Farnborough Air Show, in London, U.K., along with similar versions of the other
models of the E-Jets family (EMBRAER 170, EMBRAER 175 and EMBRAER 190).
“The EMBRAER 195 combines the comfort of larger mainline airplanes with the
economics of much smaller jets. This is one of the reasons behind our choice,” said Paolo
Sinigaglia, Alpi Eagles’ President. “Added to that, the tremendous success this aircraft
family has enjoyed in the airline industry, over recent months, from mainline to low-cost
carriers, demonstrates the flexibility of the E-Jets family, which is exactly what we want for
our European operations.”
“The history of Alpi Eagles is marked by strategic decisions made at exactly the right time.
We are honored by their selection of the EMBRAER 195, an aircraft which will provide
them with a unique combination of operational flexibility, distinctive passenger comfort
and highly attractive economics,” said Frederico Fleury Curado, Embraer’s Executive
Vice-President, Airline Market.
The EMBRAER 195 is the largest aircraft of the four E-Jets, and the first delivery occurred
in September 2006. As of December 31, 2006, Embraer had logged 619 firm orders and
568 options for this family from 32 customers worldwide.

immagineze5.png
 
attualmente quanti AV impegano tre AV sui fokkerini? é prevista l'uscita di flotta di qualcuno di questi "rottami"?
 
Citazione:Messaggio inserito da bigjim33

attualmente quanti AV impegano tre AV sui fokkerini? é prevista l'uscita di flotta di qualcuno di questi "rottami"?

Che ricordi gli AV sui F100 sono due.