Airbus aumenta i prezzi del 5.8%


belumosi

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Airbus aircraft list prices to increase from January
29 January 2010

First price rise in two years

Airbus has increased the list price of all its aircraft by an average of 5.8 per cent. The price increase is the first since January 2008, and applies for all new aircraft from the beginning of January 2010.

The price increases were calculated according to the Airbus standard escalation formula over the January 2008 to January 2010 period.

“We have tried to keep prices down for as long as we can,” said John Leahy, Chief Operating Officer, Customers. “However, even with record aircraft deliveries and impressive orders in recent years, the continuing strength of the Euro against the US Dollar and the ongoing financial challenges ahead have forced us to take action.”

An ongoing US Dollar weakness, an increased cost of materials as well as commodities are all factors in the decision.

In its 40 year history, Airbus has become the leading aircraft manufacturer with the most modern and comprehensive family of airliners on the market, ranging in capacity from 100 to more than 500 seats. In this time, Airbus has sold almost 9,500 and delivered over 6,000 aircraft since the first airliner entered service in 1974. Airbus’ backlog stands at almost 3,500 aircraft.

http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/pressreleases_items/2010_01_29_price_rise.html
 
E' per rifarsi dei soldi che gli deve Aircraft Purchase Fleet di Toto...


si scherza ovviamente..
 
Che pizza! ed io che volevo acquistare un bel 380, vabbe' mi dovro' accontentare del 330
 
Non credo......Un conto è comprare una cosa che costa 100 col 10% di sconto,e un conto è comprarla,sempre col 10% di sconto se costa 105!!

non ho mai comprato un aereo, ma dubito che si comprino come al supermercato.

più verosimile invece i vettori formulano offerte e le trattative durano mesi.

se una cosa costa 105 o 110 chi cambia poco, in quanto la negoziazione si sblocca sempre e solo quando il prezzo su cui si converge soddisfa chi vende e è un prezzo che chi compra è disposto a pagare.

quello che cambia è solo l' aumento effettivo dei costi di produzione. che non è il 5,8% che Airbus ricarica sul prezzo di listino (che rimane un aumento di prezzo del tutto teorico).

ovviamente questa % (che conosce solo chi vende) influenzerà le future contrattazioni.