Air Canada al lavoro per un volo invernale da Roma


A proposito di Canada, ieri presentazione del 789 AC a FCO alla presenza del Country Manager Italia e AdR

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Cambia il traffico aereo verso il Canada

10/05/2016 15:47
Più italiani a Toronto e una crescita a doppia cifra per Air Canada


Con 14 voli verso Toronto da Roma, Air Canada ha lanciato il nuovo Boeing 787 900, un gioiello tecnologico in grado di risparmiare il 30% sul carburante. Opererà sullo scalo romano di Fiumicino fino al 15 giugno, poi sarà sostituito da un 777 più grande (da 258 a 400 posti).

Dagli aeroporti italiani la compagnia collega 120 destinazioni su Canada, Stati Uniti, Messico e Caraibi. Per il 2016 dall’Italia saranno oltre 1.542 i voli in programma e mezzo milione i posti offerti da e per il Canada. In totale i voli dall’Italia, rispetto al 2015, sono passati da 26 a 31 settimanali.

“E’ cambiato anche il tipo di mercato su Roma – spiega Umberto Solimeno, direttore Air Canada Italia - siamo al 40% di passeggeri italiani verso il Canada e il 60% verso l’Italia. L’andamento del traffico è più che positivo, cresciamo del 34% sul traffico dell’anno precedente, del 22% sul traffico di stagione, ma sul numero di voli siamo passati da 702 a 776”

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Qui una galleria fotografica degli interni
http://roma.corriere.it/foto-galler...ie-923557e6-1697-11e6-a3a2-ca09c5452a5d.shtml
 
AC metterà il 333 sulla YYZ-FCO per la winter dal 30/10 al posto del gia citato 788 in altro thread.
Ci sará quindi un leggero aumento di capacità (14 posti più in totale) levando la Y+ ma con una J molto più capiente.
 
Tra l'altro da feb17 i 333 canadesi avranno una nuova configurazione a 3 classi

27J 21W 244Y per un totale di 292 posti
Attualmente sono 37J 228Y per un totale di 265 posti
 
lascia il direttore generale Italia di AC, sotto la cui regia è cambiato drasticamente il piano voli del vettore nel nostro paese. Non sono noti i motivi, se lascia o viene scaricato.
Tra l'altro è anche presidente IBAR, carica che immagino conservi

Air Canada, Umberto Solimeno lascia
[ 0 ] 20 giugno 2016 09:31

Con una sintetica nota in cui ringrazia tutti coloro che hanno contribuito a raggiungere gli ottimi risultati della compagnia in Italia, Umberto Solimeno, country manager di Air Canada e presidente Ibar (Italian board airline representatives), ha informato della cessazione del proprio rapporto con la compagnia nordamericana, incarico che ricopriva dal dicembre 2012. «Sono stati anni di lavoro intenso e proficuo dove grazie al vostro contributo abbiamo raggiunto risultati prestigiosi e ragguardevoli», riporta la nota del manager che conclude con i ringraziamenti al mercato che lo ha supportato. E noi, curiosi e consci della sua professionalità, attendiamo aggiornamenti.

http://www.travelquotidiano.com/trasporti/air-canada-umberto-solimeno-lascia/tqid-250870
 
lascia il direttore generale Italia di AC, sotto la cui regia è cambiato drasticamente il piano voli del vettore nel nostro paese. Non sono noti i motivi, se lascia o viene scaricato.
Tra l'altro è anche presidente IBAR, carica che immagino conservi

Air Canada, Umberto Solimeno lascia
[ 0 ] 20 giugno 2016 09:31

Con una sintetica nota in cui ringrazia tutti coloro che hanno contribuito a raggiungere gli ottimi risultati della compagnia in Italia, Umberto Solimeno, country manager di Air Canada e presidente Ibar (Italian board airline representatives), ha informato della cessazione del proprio rapporto con la compagnia nordamericana, incarico che ricopriva dal dicembre 2012. «Sono stati anni di lavoro intenso e proficuo dove grazie al vostro contributo abbiamo raggiunto risultati prestigiosi e ragguardevoli», riporta la nota del manager che conclude con i ringraziamenti al mercato che lo ha supportato. E noi, curiosi e consci della sua professionalità, attendiamo aggiornamenti.

http://www.travelquotidiano.com/trasporti/air-canada-umberto-solimeno-lascia/tqid-250870

Curiosi, la modalita' e il momento...
 
Per l'estate prossima Air Canada ha caricato il 777-300ER, normalmente presente sulla Toronto, su entrambe le rotte romane (AC891 per YYZ e AC893 per YUL).
il 77W canadese ospita 450 pax su 3 classi (28C/24W/398Y) rispetto all'A333 da 292 posti impiegato tradizionalmente sul volo per il Québec (27C/21W/244Y).
Sostanzialmente, come si nota, si differenziano per la disponibilità di posti dietro


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Posto qui, pubblicati i risultati FY2018.



Air Canada Reports 2018 Annual Results


  • Operating income of $1.174 billion and EBITDAR of $2.851 billion
  • Record operating revenues of $18.065 billion
  • Leverage ratio of 2.1 and record unrestricted liquidity of $5.725 billion
  • Q4 operating income of $122 million and record Q4 EBITDAR of $543 million


MONTRÉAL, Feb. 15, 2019 /CNW Telbec/ - Air Canada today reported full year 2018 EBITDAR(1) (earnings before interest, taxes, depreciation, amortization, impairment and aircraft rent) of $2.851 billion compared to full year 2017 record EBITDAR of $2.928 billion. Air Canada reported an EBITDAR margin of 15.8 per cent, in line with its projections. Air Canada reported 2018 operating income of $1.174 billion compared to 2017 operating income of $1.371 billion. Adjusted pre-tax income(1) amounted to $952 million in 2018 compared to adjusted pre-tax income of $1.165 billion in 2017. On a GAAP basis, the airline reported net income of $167 million in 2018 compared to net income of $2.029 billion in 2017. The decrease of $1.862 billion in net income year-over-year is mainly due to an increase in net tax expense of $981 million, unfavourable foreign exchange results of $437 million and Air Canada having a recorded a loss on disposal of assets of $188 million in 2018.
"I am very pleased with Air Canada's solid fourth quarter results with record EBITDAR of $543 million, and operating income of $122 million. These quarterly results showed an improvement over last year's fourth quarter on many fronts – including passenger revenues, traffic and yield – and complete a strong fiscal year. Moreover, they demonstrate the resiliency of our business model and affirm that Air Canada has positioned itself for long-term, sustainable profitability. During the year, we successfully managed many challenges, including intensifying competition and a volatile fuel price environment which resulted in approximately $1 billion in additional costs or 30 per cent more than 2017," said Calin Rovinescu, President and Chief Executive of Air Canada.
"Our strategy generated record operating revenues of more than $18 billion in 2018. Combined with a strong adjusted CASM performance, we ended the year with record unrestricted liquidity of more than $5.7 billion and a leverage ratio of 2.1, positioning us well on our path towards investment grade. The added financial flexibility these results give our company further bolsters our already confident outlook, based on current positive business trends.
"We carried a record 50.9 million customers in 2018, which is evidence of the success of our commercial strategy and the strength of the Air Canada brand. To further heighten our customer appeal, we are investing strategically in product and service enhancements, including a new enhanced reservation platform system planned to start operating later this year, a new loyalty program launching in 2020 to strengthen our recently completed Aimia Canada acquisition and our ongoing fleet renewal.
"Another outward sign of Air Canada's success in 2018 was the number of significant awards won by our airline, notably Eco-Airline of the Year, a global recognition, and, for the second consecutive year, Best Airline in North America from Skytrax. These and a variety of other talent and sustainability awards are proof of the professionalism and commitment of Air Canada's 30,000 employees, whom I thank for their hard work and dedication. I also thank our customers for their continued loyalty and for continuing to choose to fly Air Canada in record numbers," said Mr. Rovinescu.

Full Year Income Statement Highlights
In 2018, on capacity growth of 7.1 per cent, record system passenger revenues of $16.223 billion increased $1.63 billion or 11.2 per cent from 2017. The increase in system passenger revenues was driven by traffic growth of 8.5 per cent and a yield increase of 2.5 per cent. An increase in average stage length of 2.1 per cent had the effect of reducing system yield by 1.2 percentage points. On a stage-length adjusted basis, system yield increased 3.7 per cent year-over-year.
In the business cabin, system passenger revenues increased $376 million or 13.2 per cent from 2017 on traffic and yield growth of 9.4 per cent and 3.5 per cent, respectively.
In 2018, operating expenses of $16.891 billion increased $2.01 billion or 14 per cent from 2017, mainly driven by higher fuel prices year-over-year and by the increase in capacity.
Air Canada's cost per available seat mile (CASM) increased 6.0 per cent from 2017. The airline's adjusted CASM(1) increased 0.3 per cent from 2017, in line with the range of no increase to an increase of 0.75 per cent projected in Air Canada's October 31, 2018 news release.
Air Canada recorded adjusted net income(1) of $677 million or $2.45 per diluted share in 2018 compared to adjusted net income of $1.145 billion or $4.11 per diluted share in 2017. On a GAAP basis, the airline reported 2018 net income of $167 million or $0.60 per diluted share compared to 2017 net income of $2.029 billion or $7.31 per diluted share. In 2018, Air Canada recorded foreign exchange losses of $317 million and a loss on disposal of assets of $188 million. In 2017, Air Canada recorded a deferred income tax recovery of $759 million and foreign exchange gains of $120 million.


Il report piu' dettagliato qui:

https://aircanada.mediaroom.com/2019-02-15-Air-Canada-Reports-2018-Annual-Results