Aggiornamenti sugli accordi Open Skies UE

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EU last week finalized and implemented an open skies accord with Canada, signed an air services pact with the West African Economic and Monetary Union and reached agreement with Iceland and Norway to allow those nations to become part of the EU-US open skies deal. The Canada agreement, first announced in May, allows airlines from each side to operate freely without any restrictions on the number of carriers or flights between any airport in the EU and any in Canada. Air Canada announced it would operate daily seasonal service between St. John's and London Heathrow May 27-Sept. 26. AC Executive VP and COO Duncan Dee said the "agreement opens up a realm of new commercial opportunities for Air Canada throughout the EU."

The accord with WAEMU, which comprises Benin, Burkina Faso, Guinea-Bissau, Ivory Coast, Mali, Niger, Senegal and Togo, removes "nationality restrictions in the bilateral air services agreements between the member states of both organizations and allow any EU airline to operate flights between any EU member state and any WAEMU member state where a bilateral agreement between the two countries concerned exists and traffic rights are available," according to the EU. "The agreement also provides WAEMU carriers with increased opportunities to operate to the EU from WAEMU countries other than their licensing state." The accord with Iceland and Norway "extends the scope of the EU-US open skies agreement" to those nations, and the pair will participate as observers in the ongoing negotiations of a second-stage agreement between the EU and the US.

ATWOnline
 
Vedremo presto FR e U2 in Islanda? Sicuramente dei voli stagionali estivi dall' UK avrebbero successo

Se non sbaglio l'islanda è da tempo nell'OpenSky EU come la danimarca, qui invece si parla che è stato esteso l'OpenSky verso il nord America anche a queste nazioni.
 
Secondo te non ci sarebbe mercato per dei voli stagionali UK-Islanda? Oppure le tasse islandesi sono troppo altre per FR e U2?

C'é Iceland Express che vola su STN e CPH.

Ricordo che ci provó Go a suo tempo (aprliamo di 1999 o 2000 non ricordo), ma il problema a quel tempo era che il loro aereo era troppo piccolo e la rotta era troppo lunga, ergo il bilancio tra costi e ricavi non era in attivo.
A occhio e croce le tasse islandesi non dovrebbero pesare cosí tanto su un volo cosí lungo, ma FR ha fatto tante storie con FUE, il che vuol dire che ragionano in maniera diversa.