Aeroflot guarda ad una possibile acquisizione di UtAir


FlyKing

Moderatore
Utente Registrato
14 Aprile 2011
6,081
362
131
Genova - LIMJ
Continua il processo di consolidamento nel mercato domestico per Aeroflot

Aeroflot (SU, Moscow Sheremetyevo) has hired Bain & Company, a US-based management consulting firm, to advise it on a possible acquisition of struggling rival, UTair (UT, Khanty-Mansiysk). Listing anonymous government and airline sources, Russia's Kommersant daily said UTair executives had sent a proposal to Aeroflot's board basing it on UTair's current financial situation.

Given UTair's USD3billion in debts owed to among others, Bank Rossiya, and given that its cornerstone routes are viewed as non-essential to Aeroflot's core business, it is believed Bain & Co's recommendation will be used as a basis for Aeroflot's rationalized refusal of the offer.

While neither Aeroflot nor Bain & Company chose to comment on the report, UTair denied it outright claiming no such proposal had ever been proffered.

Using a fleet of approximately 500 aircraft, UTair Aviation and its subsidiaries - Katekavia (KU, Sharypovo), UTair Helicopter Services (NFT, Nefteyugansk), UTair-Cargo (TUM, Tyumen), UTair-Express (UR, Syktyvkar), UTair-Ukraine (QU, Lugansk) and Vostok Airlines (VTK, Khabarovsk) - offer passenger and cargo transport flights throughout Russia, the CIS, Central Asia, and Europe. The group also provides helicopter services to Russian oil and gas companies as well as the United Nations.

Ch-aviation.com
 
500 aeromobili?

Con aeromobili credo che l'autore intenda anche elicotteri: di flotta principale e consociate siamo intorno alle 270 unità (più varie ed eventuali), mentre in campo elicotteristico UT è il 4º gruppo nel mondo con una flotta di 320 unità circa, di cui 170 di Mi8T.
 
Con aeromobili credo che l'autore intenda anche elicotteri: di flotta principale e consociate siamo intorno alle 270 unità (più varie ed eventuali), mentre in campo elicotteristico UT è il 4º gruppo nel mondo con una flotta di 320 unità circa, di cui 170 di Mi8T.
Thanks. Non ero a conoscenza della flotta cosi' ampia di elicotteri.
 
Acquisendo UtAir, Aeroflot avrebbe, oltre al controllo di alcuni aeroporti come Surgut e Tyumen, anche l'accesso ai preziosissimi slot diurni da Mosca verso le capitali del gas siberiano.
Oltre, ovviamente, alle rotte interne al Khanty Mansi Okrug. Che, per darvi un-idea, seppur prese con discreto anticipo possono costare anche moooolto di una LIN-FCO presa 2 ore prima della partenza.