aerei che non hanno mai volato


I-DAVE

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a Taiwan, nel cuore e nella mente
Dai formidabili archivi del New York Times:

Fokker Gets Funds In Plane Venture

AP
Published: May 16, 1981
The Dutch Government said it would offer $320 million in credits and financial guarantees to Fokker BV for development of a new passenger plane in a joint venture with the McDonnell Douglas Corporation.

Fokker and McDonnell Douglas, a major United States aerospace company based in St. Louis, announced 10 days ago that they had agreed to develop a new twin-engine 150-passenger jet, to be called the MDF-100, in a project that Fokker said could be worth $800 million.

Several major United States airlines have expressed an interest in the development of such an aircraft, which would be marketed as a replacement for the Boeing 727, the McDonnell Douglas DC-9 and the Airbus A-320. Fokker said as many as 2,000 of the planes could be sold.


JAPAN APPROACHED ON PLANE PROJECT

REUTERS
Published: August 12, 1981
The McDonnell Douglas Corporation and Fokker of the Netherlands have invited Japan to join a project to develop a 150-seat medium-range passenger aircraft, Japanese trade ministry officials said.

The officials said Francois Swartthouw, Fokker Chairman, and Stanford McDonnell, chairman of McDonnell Douglas, asked Japan in talks here to join the MDF-100 project as an equal partner for production and marketing.

Japan, which has also been approached by the Boeing Company and Europe's Airbus Industrie with similar proposals, will make a decision on joining the venture later this year, they said. McDonnell Douglas earlier this year declined an invitation to join with European Airbus Industrie consortium to develop a similar medium range plane in Europe.


Nel link un disegno del mai nato: http://img.photobucket.com/albums/v194/Tsuru543/100.jpg

DaV
 
Quella sull' MD80 non era una soluzione così sbagliata teoricamente. Quello che si vede era una specie di fan e non una turbina. L' obiettivo era aumentare il rapporto di diluizione usando una tecnologia a metà fra quella dell' elica e quella del fan. Ad oggi i fan sono ancora più efficienti e molto meno rumorosi di soluzioni di questo tipo.
 
Citazione:Messaggio inserito da bario

il dornier è stato un vero peccato xkè è veramente bello?
ma xkè nn è stato costruito?

Finiti i soldi e chiusa la baracca. Peccato, il mercato dei regional sarebbe stato più interessante. Strano che nessuno abbia comprato i disegni, visto che l'aereo era pressoché ultimato e ormai i costi R&D erano quasi del tutto stati affrontati da FD.

DaV
 
anche perchè LH ne aveva ordinati 100 per sostituire i BAe... erano veramente belli ed erano in diretta concorrenza con i topolini brasiliani. La stessa Dornier aveva lanciato in collaborazione con IAI il Do428Jet versione streached del D328

sempre nel solito periodo ATR aveva sviluppato con il socio BAe (poi uscita) l'Air72 versione a getto dell'ATR72, aveva la solita fusoliera ma configurazione tipo CRJ


ciuaz sky3boy
 
McDD era molto attiva all'epoca, avevano in progetto anche un nuovo widebody che avrebbe fatto diretta concorrenza al 747 e che ricorda il 380:

McDonnell Douglas MD-12
From Wikipedia, the free encyclopedia
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The McDonnell Douglas MD-12 was a design study undertaken by the McDonnell Douglas company in the 1990s. Initially it was to be a stretched, higher capacity version of the trijet MD-11. The design then grew into a much larger aircraft with 4 engines and two passenger decks extending the length of the fuselage, and was announced in April 1992. This was similar in concept to the future Airbus A380 and Boeing NLA, and would have been larger than the Boeing 747. Despite aggressive marketing, especially in the aviation press, no orders were placed for the aircraft, and it was quietly forgotten after the 1997 merger between McDonnell Douglas and Boeing.
[edit]

Specifications (MD-12 HC, as designed)
General characteristics

* Crew: two pilots
* Capacity: 430 Passengers in 3 class arrangement. Up to 511 passengers in high capacity layout.
* Length: 208 ft 0 in (63.40 m)
* Wingspan: 213 ft 0 in (64.92 m)
* Height: 74 ft 0 in (22.55 m)
* Wing area: 5,846 ft² (543.1 m²)
* Empty weight: 413,700 lb (187,650 kg)
* Loaded weight: lb (kg)
* Maximum gross takeoff weight: 949,000 lb (430,500 kg)
* Powerplant: 4× General Electric CF6-80C2 turbofans, 61,500 lbf (274 kN) each

Performance

* Maximum speed: 656 mph (1,050 km/h) (Mach .85)
* Range: 9,200 miles (14,825 km)
* Service ceiling: ft (m)
* Rate of climb: ft/min (m/s)
* Wing loading: 162.3 lb/ft² (792.7 kg/m²)


mini-MD12.jpg


Dei progenitori del 380 si parla in questo dossier (in francese) del sito www.techno-science.net, all'indirizzo: http://www.techno-science.net/?onglet=articles&article=2&page=2

Molto interessanti le fotografie.

DaV
 
Il più recente è il Bombardier C-Series ma ce n'è un altro che gli somiglia molto e che analogamente non ha visto la luce:

Airbus/AVIC AE316/317
AE31X.JPG


Si tratta di una famiglia di aerei più piccoli del 318/319 che era stata pensata per il mercato regionale di fascia alta.
Non fatevi ingannare dalla somiglianza: la fusolier, ad esempio, non è quella dei 32x ma per 5 abreast ...

Info: http://www.flug-revue.rotor.com/FRTypen/FRAE31X.htm
 
Citazione:Messaggio inserito da Admin
...
A316.....
...
A315.....
[:305][:305]
Eh no, caro Admin mi vai OT: si parlava di aerei che non hanno mai volato ...
... hai postato delle foto in cui mostri gli aerei in aria ...:D:D:D