Accordo Open Skyes Canada - UK


B787-FLR

Utente Registrato
6 Novembre 2005
4,778
0
0
45
Firenze, Toscana.
www.aviazionecivile.it
For release April 21, 2006

CANADA AND THE UNITED KINGDOM TO FLY THE "OPEN SKIES"

OTTAWA — The governments of Canada and the United Kingdom have negotiated an "Open Skies" air transport agreement. The agreement was announced today by Minister of Transport, Infrastructure and Communities, Lawrence Cannon and Minister of International Trade and Minister for the Pacific Gateway and the Vancouver-Whistler Olympics David L. Emerson.

Canadian airlines will be able to offer virtually unlimited flights (passenger and cargo) to and from third countries via the United Kingdom, as U.K. airlines will also be able to do via Canada. Canadian and U.K. airlines will also face no restrictions on how they set their prices when carrying traffic through their own country’s cities to the third country. With new pricing provisions, these rights will allow Canadian and United Kingdom airlines to better respond to market demand.

"I am pleased with the new agreement and look forward to the potential benefits for Canada’s passengers, shippers, airlines and airports," said Minister Cannon. "I am confident this further liberalization will allow airlines to better meet the needs of travellers, shippers, and the air industry."

"This agreement demonstrates the Government of Canada’s commitment to working closely with the United Kingdom to ensure better access to markets," said Minister Emerson. "It will provide economic benefit to the Canadian industry by contributing to its growth in trade and tourism."

More than two million passengers fly annually between Canada and the United Kingdom. At least 12 air carriers operate between the two countries and more than nine Canadian cities and eight cities in the United Kingdom receive services under the agreement. The provisions of the new agreement are expected to result in an increase in services. These changes are scheduled to come into effect on September 1, 2006.
 
Salve a tutti,
ma l' UE non aveva dichiarato illegali gli accordi open skies dei singoli stati europei con stati extraunione ritenendo la materia di sua esclusiva competenza con una sentenza della Corte di Giustizia europea?
 
Citazione:Messaggio inserito da ivan

Salve a tutti,
ma l' UE non aveva dichiarato illegali gli accordi open skies dei singoli stati europei con stati extraunione ritenendo la materia di sua esclusiva competenza con una sentenza della Corte di Giustizia europea?

è materia controversa. Non essendo la UE uno stato, le nazioni terze possono benissimo non riconoscerlo come autorità con cui interloquire.
 
Certo ma uno Stato membro dell'UE deve ricoscere l'autorita' dell'UE, fa parte dei trattati liberamente sottoscritti, se non lo fa scattano sanzioni economiche.
 
Citazione:Messaggio inserito da ivan

Certo ma uno Stato membro dell'UE deve ricoscere l'autorita' dell'UE, fa parte dei trattati liberamente sottoscritti, se non lo fa scattano sanzioni economiche.

Ma una nazione terza (ie: Canada) non è tenuto a riconoscere l'UE come interlocutore unico.
In questo caso i trattati internazionali della Convenzione di Varsavia, rettifiche di Chicago e Montreal, hanno valore legale sulla gestione dei diritti di traffico tra le nazioni.

E' come la politica estera, perchè la UE non ha un seggio unico all'ONU??
 
Citazione:Messaggio inserito da airblue
E' come la politica estera, perchè la UE non ha un seggio unico all'ONU??

Perché la politica estera non rientra nelle materie in cui la Comunità Europea ha competenza esclusiva. Anzi, insieme alla cooperazione in materia giudiziaria e affari interni, fa parte del filone 'intergovernativo' dell'UE.

Ciao,

Nicola