AA, DL e UA protestano contro vettori Qatar & UAE per concorrenza sleale


Sulla discriminante passeggeri non ci credo molto perlomeno non in Italia. Il dumping che citi di va subito serva a mandare via un concorrente ma forse è di mantenimento market share.

Scusa non ho capito. Me lo rispieghi... Magari in italiano?

:clown:
 
Scusa non ho capito. Me lo rispieghi... Magari in italiano?

:clown:

Scusa è il telefono. Tu dici che volete intercettare pax che cercano qualità facendo scalo giusto ? Ti dico che in Italia non è proprio così. Parli di dumping di ba ma solitamente abbassare i prezzi è una risposta e viene fatto solo per mantenere market share
ti senti clown ? :)
 
Scusa è il telefono. Tu dici che volete intercettare pax che cercano qualità facendo scalo giusto ? Ti dico che in Italia non è proprio così. Parli di dumping di ba ma solitamente abbassare i prezzi è una risposta e viene fatto solo per mantenere market share
ti senti clown ? :)

Ciao. Grazie per il chiarimento :)

Comunque, non sono io che lo dico, sono i numeri che lo dicono.

Poi da un punto di vista economico, il dumping e' dumping e basta...
 
Ciao. Grazie per il chiarimento :)

Comunque, non sono io che lo dico, sono i numeri che lo dicono.

Poi da un punto di vista economico, il dumping e' dumping e basta...

I numeri dicono tante cose volendo. Ad ogni modo 1100 euro pvg in business cosa sono ?
Il dumping viene fatto da tutti a rotazione (promozione) ma da chi ha tanta capacità costantemente.
 
Mi traduci anche questa, per cortesia? ;)

Niente sono proprio pessimo. :)
Le promozioni non sono altro che dumping dei prezzi. Non esiste mese in cui non vi siano promozioni in atto da parte di qualcuno. Però chi ha tanta capacità lo fa quotidianamente (vedi qr ad esempio) . Questo è vero dumping.
Cmq anche voi vi apprestate ad averne parecchia di capacità. :)
 
Niente sono proprio pessimo. :)
Le promozioni non sono altro che dumping dei prezzi. Non esiste mese in cui non vi siano promozioni in atto da parte di qualcuno. Però chi ha tanta capacità lo fa quotidianamente (vedi qr ad esempio) . Questo è vero dumping.
Cmq anche voi vi apprestate ad averne parecchia di capacità. :)

Ah, ho capito adesso!!!

PROMOZIONE=DUMPING

Ora e'tutto chiaro. :cool:

Alla prossima
 
Kidman nello spot Etihad: l’ira delle hostess: «Compagnia che non rispetta le donne»
Lettera del sindacato americano Apfa: «Ritiri la sua voce e la sua immagine»

Risposta di Etihad:
Etihad Airways Response to APFA President Laura Glading 4-9-15

Laura Glading
National PresidentAssociation of Professional Flight Attendants
1004 West Euless Boulevard
Euless, Texas 76040

Dear Ms. Glading

I would like to take this opportunity to respond personally to the allegations made within your open letter to Ms.Nicole Kidman earlier this week.

Firstly, on a professional level and as a fellow senior executive within the aviation industry, I am quite shocked that a person with your level of expertise and familiarity with our industry would publish such comments without first properly researching and confirming the facts which are readily available. Etihad Airways is one oft he most forward-thinking and fastest-growing airlines in the world because of its outstanding products, which are delivered on modern aircraft by enthusiastic staff, who enjoy working for an innovative, young airline. Our incredible cabin crew hail from more than 140 nationalities and benefit from state-of-the-art training, company medical insurance, transport, uniforms and fully furnished quality company accommodation made available to them in our home city of Abu Dhabi.

Your claims regarding the treatment of female employees are not only completely offensive, they are outrageously inaccurate. Our cabin crew represent a culturally diverse, talented group of professionals who receive the full support of Etihad Airways both during and after their training.

Should one of our cabin crew choose to start a family, our policy provides them with paid ground duties for the duration of their pregnancy. Qualified cabin crew are also provided with maternity leave and all flying positions remain open for our cabin crew to return upon completion of their maternity leave, should they choose to do so.

As for your statement
that Etihad ‘forces flight attendants to live in confinement in secure compounds’, this is once again, not only offensive but incorrect. Our crew are provided with world-class company accommodation in various locations around the city of Abu Dhabi. Our crew can enter and leave the facilities whenever they choose with no alleged curfews in operation. Family and friends are welcome to visit and even reside with the crew for short periods or holidays within Company policy guidelines. We remain committed to continuing to add to, improve and enhance our current facilities and offerings for our cabin crew to ensure they are world-class and worthy of the high standard of hospitality our cabin crew deliver every day to the guests traveling with us onboard.

On a personal level, I am incredibly disappointed that you would use your stature to wield false accusations with no basis in fact to tarnish and slander our airline. I view this as a failure of your responsibility to both the Association of Professional Flight Attendants and female leaders within the aviation industry.

Indeed, it is your unfortunate and erroneous comments that threaten to most damage the growth and advancement of women within our industry.

We will continue to respond to and correct false reports and ill-informed attacks, such as yours, on our airline with the facts.I also would like to extend a personal invitation to you to visit our facilities, meet our employees, and see first hand the Etihad Airways environment and culture.

Yours sincerely,

Linda Celestino
Vice President Guest Services
Etihad Airways
http://www.scribd.com/doc/261399377/Etihad-Airways-Response-to-APFA-President-Laura-Glading-4-9-15
 
Articolo interessante di ieri su skift:

WikiLeaks Disclosure Shows U.S. Airlines Received Billions in Subsidies
WikiLeaks did more than expose governmental eavesdropping and foreign policy blunders: A 2009 data dump is shedding new light on the spat between Delta, United, and American and the three largest Gulf carriers over government subsidies and Open Skies agreements.

The Business Travel Coalition, which backs retaining Open Skies agreements and is seeking to counter the U.S. carriers’ charges that Emirates, Qatar, and Etihad received $42 billion in unfair government subsidies, uncovered a U.S. congressional report, disclosed by WikiLeaks in 2009, that documents how U.S. aviation, including commercial airlines, the FAA, and airports, received $155 billion in federal direct spending from 1918 to 1998.

That, of course, doesn’t take into account any potential U.S. government subsidies to the aviation sector in the intervening 17 years or benefits from bailouts and bankruptcy proceedings, which the three U.S. carriers participated in during the 2000s.

WikiLeaks six years ago released the 20-page U.S. Congressional Research Service report, which was dated February 3, 1999 and was never officially released.

While much of the federal direct spending is very old, dating to 1918 and was funneled to the FAA and not the airlines directly, a lot of it, including some of the $928 million allotted to the loan guarantee program from 1957 to 1984, went directly to the airlines.

The following chart summarizes the federal subsidies to the U.S. aviation industry:

Federal Direct Spending on Aviation, 1918 to 1998
federal-aviation-subsidies.png


“During its lifetime, the program authorized federal guarantees of up to 90 percent of private loans for the purchase of equipment by local, short-haul, and feeder air carriers,” the 1999 congressional report states. “The program was instituted to help carriersreplace equipment with newer and lower cost operating equipment. The rationale for the program was that lower costs would likely reduce the amount of subsidy paid to the carriers by the Federal Government.”

The FAA operations and maintenance fund attracted about one-third of the total federal government direct spending during the period under analysis, receiving nearly $55 billion.

“A central argument of some U.S. airlines seeking government protection from foreign competition is that the Persian Gulf States have been inappropriately and unfairly helping the Gulf carriers become established with financial aid. What this report shines a bright light on is the simple fact that government assistance has long been provided on a very large scale to airlines around the world, including in the U.S.,” stated BTC Chairman Kevin Mitchell.

“What’s more, the U.S. Government, fully cognizant of this reality, endorsed an Open Skies policy over two decades ago that, while it provides sufficient flexibility to deal with major market distortions, is not premised on the complete absence of government aid to aviation, much less on some subjectively-perfect level playing field,” Mitchell said.

In addition to federal subsidies, U.S. airlines also benefit from state subsidies. Unite Here, a union affiliated with the AFL-CIO, issued a report last month claiming that U.S. airlines receive state subsidies that it says amount to $1 billion a year.

The U.S. Travel Association, which is in lockstep with the BTC on the Gulf carrier subsidy issue, likewise points to what it sees as the hypocrisy of the U.S. airlines’ position. Executive Vice President for Public Affairs Jonathan Grella issued the following statement on a Congressional Research Service report, unearthed by the Business Travel Coalition via WikiLeaks, finding that U.S. airlines received $155 billion in federal subsidies between 1919 and 1998:

“The Big Three U.S. airlines have constructed themselves an enormous glass house, and their amnesia about their own subsidies has now cost them the credibility of their own core argument for breaking Open Skies agreements,” stated Jonathan Grella, U.S. Travel’s executive vice president of public affairs.

“This exposes the fiction that the U.S. airline cartel’s furious and expensive assault on Open Skies is about subsidies,” Grella said. “We hope this prompts policymakers and the public to ask: OK, what’s really motivating the campaign to break these agreements? We hope there is something else to dissuade us from by far the most likely conclusion: the Big Three airlines hate competition, and rather than cope with it in the marketplace they will undertake extreme means to stamp it out politically.”

The Partnership for Open and Fair Skies, the airline and union coalition fighting the Gulf carriers’ subsidies, rejects the congressional report as “laughable.”

“It is laughable that a two-decade-old unpublished paper examining U.S.aviation since 1918 is being trumpeted as ‘evidence’ that U.S. airlines are supported the way that the United Arab Emirates and Qatar routinely subsidize their airlines,” said Jill Zuckman, Partnership for Open and Fair Skies spokesperson.

“This is a case of distract and dissemble,” Zuckman said. “Funding for air mail, Post Office support, and the National Weather Service is a far cry from the well-documented $42 billion dollars in direct subsidies and other unfair state support the Middle East carriers receive.

“Even more preposterous, the vast majority of the so-called subsidy includes the entire annual budgets for the Federal Aviation Administration from 1958 to 1998 and the cost of building air traffic control towers decades ago. Calling FAA funding a subsidy for commercial airlines is akin to calling paved roads and traffic lights a subsidy for the taxi industry. In fact, U.S. airlines send billions of dollars to the federal government every year to cover the cost of aviation services.

“It is a shame that the U.S. Travel Association and the Business Travel Coalition are acting at the behest of funders friendly to the Middle East carriers and their governments, rather than in the best interests of American jobs, consumers and companies.

“It is time to ensure U.S. airlines and their workers are operating on a level playing field with their state-funded competitors in the Middle East. U.S. airlines shouldn’t have to compete with the treasuries of foreign governments who offer their state-owned carriers blank checks.”

Link al Congressional Research Service Report RL30050 intitolato Aviation: Direct federal spending 1918-1988
http://skift.com/wp-content/uploads/2015/04/1998-crs-study.pdf
 
Articolo interessante di ieri su skift:

WikiLeaks Disclosure Shows U.S. Airlines Received Billions in Subsidies

Cioe', il contratto per portare la posta e' un sussidio? Finanziamenti per aeroporti e FAA cosa fanno, vanno ai vettori? Dati del secolo scorso?
Ma per favore...

While much of the federal direct spending is very old, dating to 1918 and was funneled to the FAA and not the airlines directly...
 

Vero, quantomeno le osservazioni sono rese in maniera piu' professionale rispetto ai vari giornalisti che han scritto nel merito e della cui attendibilita', e imparzialita' (in un verso o nell'altro) c'e' sempre da dubitare. Anche la posizione di CAPA alla fine e' ben delineata e critica sull'argomento; amen.
Quel che non comprendo e' quando dice, nel finale, come a sancire un guidizio dall'alto: "...sarebbe bene che le 3US facessero partnership con le 3ME invece di contrastarle..."
Della serie, ma di che cavolo abbiamo parlato fino ad ora??!?!?!?!?!!? :mad:
 
Oggi ne ho imparata una nuova sul concetto di libero mercato e concorrenza negli USA.

Un passeggero vuole volare da LAX a SPN via ICN con OZ con PNR unico per risparmiare. Non può per via della "cabotage rule", ovvero 49 U.S. Code § 41703 - Navigation of foreign civil aircraft (v. https://www.law.cornell.edu/uscode/text/49/41703 e, per una traduzione in inglese più comprensibile, https://www.law.cornell.edu/cfr/text/19/122.165) per cui è vietato il trasporto di passeggeri, posta o merci tra due punti degli USA su vettore non USA.

Risultato: il viaggio si fa sulla tremenda DL (parlo per esperienza, avendola sofferta in Y personalmente) con scalo a NRT. E saluti cari al liberismo. O, come si dice da noi: passata la festa...
 
Oggi ne ho imparata una nuova sul concetto di libero mercato e concorrenza negli USA.

Un passeggero vuole volare da LAX a SPN via ICN con OZ con PNR unico per risparmiare. Non può per via della "cabotage rule", ovvero 49 U.S. Code § 41703 - Navigation of foreign civil aircraft (v. https://www.law.cornell.edu/uscode/text/49/41703 e, per una traduzione in inglese più comprensibile, https://www.law.cornell.edu/cfr/text/19/122.165) per cui è vietato il trasporto di passeggeri, posta o merci tra due punti degli USA su vettore non USA.

Risultato: il viaggio si fa sulla tremenda DL (parlo per esperienza, avendola sofferta in Y personalmente) con scalo a NRT. E saluti cari al liberismo. O, come si dice da noi: passata la festa...
E' così anche all'interno della UE. L'esempio che hai postato (collegamento USA con le isole dipendenti in Asia/Oceania) è un caso limite, che per evidenti ragioni geografiche meriterebbe una deroga.
 
E' così anche all'interno della UE. L'esempio che hai postato (collegamento USA con le isole dipendenti in Asia/Oceania) è un caso limite, che per evidenti ragioni geografiche meriterebbe una deroga.

Quindi anche un domani, per dire, non sarà possibile fare un Bari-Stoccolma, o Bari-Plovdiv (tanto per fare qualche esempio a caso) con Turkish? l'esempio mi viene in mente, visto che TK con la sua posizione avrebbe potuto insidiare una serie di rotte intraeuropee servite da voli vía hub...
 
Quindi anche un domani, per dire, non sarà possibile fare un Bari-Stoccolma, o Bari-Plovdiv (tanto per fare qualche esempio a caso) con Turkish? l'esempio mi viene in mente, visto che TK con la sua posizione avrebbe potuto insidiare una serie di rotte intraeuropee servite da voli vía hub...

EU non ha le stesse regole di cabotaggio degli USA. Esistono voli come Manchester-Munich di SQ o MAD-FRA di LAN.
 
EU non ha le stesse regole di cabotaggio degli USA. Esistono voli come Manchester-Munich di SQ o MAD-FRA di LAN.

se non mi sbaglio parliamo di due cose diverse: i voli che tu citi sono voli interni autorizzati caso per caso (se non mi sbaglio, sono delle 7 libertà? O rientrano sempre nelle 5?) in prosecuzione di voli operati da conpagnie extra UE in entrata nella EU.

Io chiedevo invece il fatto di fare un biglietto unico per fare un volo interno EU ma con scalo su hub non EU di compagnia straniera. Che sembra un caso più simile a quello USA citato sopra. E secondo quel che dice belumosi non dovrebbe essere permesso neanche in Europa. O mi sbaglio?
 
EU non ha le stesse regole di cabotaggio degli USA. Esistono voli come Manchester-Munich di SQ o MAD-FRA di LAN.
Queste sono 5e libertà.
Ad ogni modo ho provato a simulare un BLQ-IST-OTP sul sito TK e il sistema me lo permette.
Ergo, o ricordo male io, oppure con alcuni stati (tra i quali la Turchia), ci sono accordi di ampio respiro che permettono anche il cabotaggio.
Credo comunque che il problema sia piuttosto limitato. IST è posto in una posizione molto defilata per poter coprire con profitto il ruolo di hub per la stragrande maggioranza dei collegamenti intra-UE.