A380: stop allo sviluppo versione cargo


A380 Freighter Being Postponed

Mar 1, 2007
By Robert Wall/Aviation Daily


Airbus is expected to announce it will slip development of the A380 freighter.

The airframer's final customer for the type, UPS, told Airbus recently it wants to delay its order by many years (DAILY, Feb. 26). As a result, Airbus will make an "industrial decision" soon on what to do, says Airbus CEO Louis Gallois.

But that decision is a foregone conclusion: development will be postponed and the delivery spot given over to a passenger version. That's not all bad news because the margins on a passenger sale are higher than those for the cargo-hauler.

Gallois says the terms of the delay and what happens to pre-delivery payment will determine if Airbus carries the order on its books for the next several years, or whether it will be wiped out, as was the case when FedEx cancelled its A380 freighters and ILFC and Emirates converted their commitments to passenger models. All of those changes transpired last year.

Airbus still plans to offer the freighter eventually. Even so, it's particularly good news for Boeing, whose 747-8 has been selling well and now effectively faces no competitor.

Gallois stresses, though, that when the market is ready, Airbus wants to offer the plane, insisting that "we feel there is a market for this."

The freighter development was also the basis for a nominal stretch of the passenger aircraft, dubbed the A380-900, but that version hasn't been launched.

Aviationweek.com
 
Adesso cercheranno di coinvolgere le major europee, arabare ed asiatiche per raggiungere un quorum minimo di macchine, tanto il progetto e' nel cassetto.
 
Citazione:Messaggio inserito da TW 843
Airbus still plans to offer the freighter eventually. Even so, it's particularly good news for Boeing, whose 747-8 has been selling well and now effectively faces no competitor.

Effettivamente è proprio una ottima notizia per Boeing, dato che il B747-8 non brilla nelle vendite pax, ma sembra avere un appeal maggiore nella versione cargo.
Ora che il suo principale competitors potenziale si è ritirato, credo che avrà buone chance di vendita.
 
E' un stop temporaneo gia' previsto da moltissimo tempo e concordato coi clienti , che comunque hanno optato su BAC o girato l'ordinato su altri civili commerciali pax tipo emirates(+10) di FX
 
Citazione:Messaggio inserito da airblue
Effettivamente è proprio una ottima notizia per Boeing, dato che il B747-8 non brilla nelle vendite pax, ma sembra avere un appeal maggiore nella versione cargo.
Ora che il suo principale competitors potenziale si è ritirato, credo che avrà buone chance di vendita.
748 Cargo e 380F non sono assolutamente in competizione.
Il primo è adatto a carichi ingombranti, il secondo è una soluzione nuova e un po' incerta a tre piani, per soli carichi pallettizzati addatta quindi al solo traffico parcel.

I carrier parcel si sono accorti che potranno andare avanti ancora un po' con aerei della taglia attuale per i loro servizi hub&spoke, quindi l'esigenza del 380F è svanita.