22 nuove frequenze in Francia per Etihad e Emirates


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Emirates, Etihad get France clearance

UAE carriers Emirates and Etihad to operate 22 more weekly flights to France


Paris: Emirates and Etihad Airways won clearance to add 22 weekly flights to France in bilateral government talks.

Emirates and Etihad will each receive permission for an additional four weekly Paris flights and seven to smaller cities, said a French Transport Ministry spokeswoman who declined to be identified, citing government rules.

Flying rights

Air France-KLM Group, Europe's biggest carrier based on traffic, had pressed the government to refuse any new flying rights to Emirates and Etihad, arguing that lower taxes and airports fees at their hubs amount to an unfair advantage.

The French carrier had no comment on the agreement, Nicolas Petteau, a spokesman at the company's Paris headquarters, said yesterday.

Emirates said in an e-mailed statement that it was "encouraged by these developments."

Emirates is the biggest customer for the Airbus A380, with 90 of the superjumbos on order or flying.

The airline overtook Deutsche Lufthansa AG in 2009 as the biggest carrier on international flights following a sixfold increase in traffic since 2000, when it ranked 24th.

La Tribune newspaper reported on the aviation agreement earlier yesterday, without citing anyone.

Resume talks

The newspaper said the stalled talks on a UAE order for Rafale fighter jets from Paris-based Dassault Aviation would resume following the deal.

The French ministry spokeswoman declined to comment.

http://gulfnews.com/business/aviation/emirates-etihad-get-france-clearance-1.753756
 
Purtroppo la marea di aeromobili in ordine dalle compagnie del golfo hanno avuto l' effetto che ci si aspettava!
Ora qualcuno sarà felice della maggiore "concorrenza"....
 
I passeggeri, che per importanza di solito, vengono dopo la puzza.
 
quale è la situazione voli al momento dalla Francia? EY da Parigi (frequenze??) e EK da Parigi e Nizza (frq?)

credo che sia logico quanto avverrà a breve, visto l'invasione di EK sulla Germania e su UK (ma anche Italia, con un 5xd complessivo da 3 aeroporti)
 
I passeggeri, che per importanza di solito, vengono dopo la puzza.

Spero tu abbia notato le "" attorno alla parola concorrenza...
Anche gli italiani sono contenti della concorrenza dei prodotti asiatici, ma poi nono sono altrettanto contenti quando l' azienda in cui lavorano chiude a causa della "concorrenza"...
 
EY 10w su CDG (diventeranno 14)

EK 14w su CDG (diventeranno 18)
7w su NCE

Sarà interessante vedere come le due compagnie useranno i nuovi 7w sulle città minori (immagino NCE e LYS)
 
EY 10w su CDG (diventeranno 14)

EY passerà a 14xw su CDG già dalla S11, a prescindere dalla revisione di questi giorni.
Quindi eventualmente incrementassero ulteriormente, passerà a 18xw sulla AUH-CDG.

Sulle città minori si parla di MRS, TLS, LYS tra le opzioni.