BMI chiude AMS, BRU, KBP, TLV, ALP da Heathrow


DusCgn

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9 Novembre 2005
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Bmi cuts Heathrow routes

Lufthansa-owned Bmi is to suspend several key routes from London Heathrow, including Amsterdam, Brussels, Tel Aviv, Kiev and Aleppo, citing “unprecedented market conditions”.

The carrier’s flights to Amsterdam will end on March 27, 2010, leaving just BA and KLM on the route from Heathrow. Brussels flights will end even earlier on January 9, 2010 (leaving just BA serving the route), as will routes from Heathrow to Tel Aviv (also served by BA as well as El Al) and Aleppo (not currently served by any other carrier). Flights to Kiev will end on January 10 (leaving just BA on the route).

In addition Bmi’s service from Heathrow to Cairo will be swapped from an Airbus A330 to an A321 from April 2010, as the carrier ends its lease agreement on two A330 aircraft.

Bmi says that going forward the airline will “focus on routes serving oil, energy and emerging markets with a particular focus on Business Class customers and those visiting friends and relatives”.It added that owners Lufthansa is "committed to helping Bmi restructure the airline to return it to profitability".

For more information visit flybmi.com.
 
Il BRU-LHR l'ho preso che non è tanto e non era nè vuoto nè economico.

Certo che competere con i 319/320 BA usando un 145 è dura.
 
Gli slot su Heathrow sono una delle ricchezze maggiori della compagnia, li venderanno per fare cassa e coprire le perdite.
 
BMI o ricordiamola come British Midlands, è stato uno dei vettori pionieri nelle fasi della deregulation Europea soprattutto a partire da metà anni 80. La fortuna del vettore si è costruita su due pilastri:

- operare da LHR
- il canale della Manica

Mentre il primo è diciamo diventanto un pilastro nel corso degli anni, il secondo è stato il volano del successo del vettore.

Londra, il più ricco mercato d'Europa, a 1 ora di volo da Parigi, Bruxelles e Amsterdam. Inoltre le altre rotte ricche di BD erano da LHR per DUB, BFS, MAN, EDI e GLA.

Sulle prime 3 rotte (dove operava una decina di voli daily per destinazione) è arrivato l'eurotunnel.

Sulle altre le low cost (FR e U2) oltre a migliori servizi ferroviari.

Avendo perso il ricco mercato di corto raggio p2p non ha più sviluppato una strategia in grado di dare risultati.
 
BMI o ricordiamola come British Midlands, è stato uno dei vettori pionieri nelle fasi della deregulation Europea soprattutto a partire da metà anni 80. La fortuna del vettore si è costruita su due pilastri:

- operare da LHR
- il canale della Manica

Mentre il primo è diciamo diventanto un pilastro nel corso degli anni, il secondo è stato il volano del successo del vettore.

Londra, il più ricco mercato d'Europa, a 1 ora di volo da Parigi, Bruxelles e Amsterdam. Inoltre le altre rotte ricche di BD erano da LHR per DUB, BFS, MAN, EDI e GLA.

Sulle prime 3 rotte (dove operava una decina di voli daily per destinazione) è arrivato l'eurotunnel.

Sulle altre le low cost (FR e U2) oltre a migliori servizi ferroviari.

Avendo perso il ricco mercato di corto raggio p2p non ha più sviluppato una strategia in grado di dare risultati.
Direi un'analisi corretta che rispecchia pienamente la realta'.
Tralaltro LH con queste cancellazioni utilizzera' degli slot preziosissimi di LHR in modo piu' proficuo.
 
Direi un'analisi corretta che rispecchia pienamente la realta'.
Tralaltro LH con queste cancellazioni utilizzera' degli slot preziosissimi di LHR in modo piu' proficuo.

Diversi slot saranno utilizzati per il nuovo GVA-LHR di LX 6x daily appena annunciato.

Ok per la chiusura di BRU e AMS ma rotte da Londra per Tel Aviv e Kiev con poca concorrenza e protette dai bilaterali dovrebbero essere molto profittevoli, strano che le chiudano. Inoltre a chi andranno questi diritti bilaterali?
 
Diversi slot saranno utilizzati per il nuovo GVA-LHR di LX 6x daily appena annunciato.

Ok per la chiusura di BRU e AMS ma rotte da Londra per Tel Aviv e Kiev con poca concorrenza e protette dai bilaterali dovrebbero essere molto profittevoli, strano che le chiudano. Inoltre a chi andranno questi diritti bilaterali?

Kiev é oltretutto una rotta molto nuova, si vede che non ha funzionato.
Su Tel Aviv la concorrenza esiste - BA se non sbaglio vola con i 777, ha il prodotto di lungo raggio con Club World e First, ed ha una valanga di connessioni per gli USA
 
L' hai preso perchè avevi una connessione a LHR? Altrimenti per il p2p con l'Eurostar in 2 ore da centro a centro l'aereo non ha senso.
Lo dici tu che non ha senso: se sei fuori città è molto più semplice arrivare in aereporto che in stazione !!!

In Belgio la maggioranza di stabilimenti e uffici delle aziende sono proprio fuori città. A Bruxelles per lo più si trovano uffici ed enti pubblici.
 
Bmi announces fleet, route, job cuts

Thursday November 26, 2009

Bmi yesterday outlined a major restructuring of its mainline and regional operations, including suspension of unprofitable routes, reduction of its mainline fleet by nine aircraft to 30 and around 600 fulltime job cuts.

The manpower reductions equate to approximately 13.5% of bmi's workforce of 4,470 and will impact all areas of the business. "Further job cuts cannot be ruled out," the airline warned. The moves follow the bmibaby shakeup announced three weeks ago.

It said the overhaul "takes place against a background where the airline industry is facing the challenges of a downturn in demand and the worst recession in the UK since records began," while noting that in addition to cost-saving initiatives, the program includes a wide range of revenue enhancement programs and efforts to leverage synergies with parent Lufthansa and other partner carriers "in all areas." Bmi posted a net loss of £148.1 million ($245.4 million) in 2008 on revenue of £1.04 billion. Operating loss including exceptional items neared £160 million.

Wholly owned by LH since July, bmi will return two A321s and three A320s when their leases expire next year. It will not extend the leases of two of its three A330s in the first half of 2010 and thus continue to serve mid-haul markets with one wet-leased 757-200, one A330 and its fleet of A321s.

Mainline fleet reductions also include the return of two of five Embraer aircraft to bmi regional. The regional operation therefore will have three surplus aircraft. It said it "is in discussion with potential customers with a view to mitigating this situation." The company noted that bmi regional has maintained a viable operation through its niche market position and a long-term charter agreement with Airbus, although it is "feeling the impact of a prolonged downturn in business-type travel."

Mainline route closures include services from London Heathrow to Brussels, Tel Aviv, Kiev Boryspil and Aleppo in January and to Amsterdam at the end of March. Seasonal flights from LHR to Palma and Vienna will not be reinstated next summer

"Once stabilized, the business can then be grown again in the years ahead when the economic environment improves and market demand justifies it," bmi stated.

by Cathy Buyck
ATWOnline