Air France : aperte le vendite della CDG-JNB con A380


kenyaprince

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20 Giugno 2008
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http://corporate.airfrance.com/en/p...commerciaux-de-la380-a-partir-du-23-novembre/

Johannesburg in A380: ticket sales open

You can now book and purchase seats on the first A380 Air France flights between Paris and Johannesburg starting 3 February 2010. Air France is the first carrier to fly the largest civilian aircraft in the world to the African continent.


Flights will leave Paris-Charles de Gaulle at 11.20 pm to arrive in Johannesburg the following morning at 10.55 am, three times a week (Wednesday, Friday and Sunday), and every day from 28 March 2010. Flights leave Johannesburg at 8.30 pm and arrive in Paris the following morning at 6 am, on Monday, Thursday and Saturday.

At Paris-Charles de Gaulle, these flight times will provide connecting flights to and from the rest of the world.

For the 2009-2010 winter schedule, Air France offers 24 weekly flights between France and South Africa, host to the 2010 World Cup.




The arrival in the Air France fleet of the very large capacity A380 seating 538 passengers, is a major event for the Company, which has 12 planes on order, three of which will go into operation during winter 2009-2010 on the Paris-New-York and Paris-Johannesburg routes.

The heavy investment involved covering a long period of time, corresponds to Air France’s strategy of continually renewing and upgrading its aircraft whose average age of 9 years makes it one of Europe’s youngest fleets.

The size and performance of the A380, particularly well-suited to the Air France network, will save the Company from 12 to 15 million euros per aircraft per year. In today’s depressed economic climate, the giant airliner provides the Company with the means to withstand the crisis.

The A380 boasts equivalent capacity to that of a Boeing 777-200 and an Airbus A340-300 combined, while offering a 20% reduction in operating costs.

In this way, the aircraft enables Air France to continue to improve its customer service, while remaining cost-efficient. In the longer term, the A380 will also be a key factor in restoring Air France to profitable growth.
 
Flights will leave Paris-Charles de Gaulle at 11.20 pm to arrive in Johannesburg the following morning at 10.55 am, three times a week (Wednesday, Friday and Sunday), and every day from 28 March 2010. Flights leave Johannesburg at 8.30 pm and arrive in Paris the following morning at 6 am, on Monday, Thursday and Saturday.

Noto che sta fermo circa 10 ore, probabilmente perchè altrimenti sarebbe arrivato a notte fonda a CDG.

Qualcuno conosce i tempi di turn-around di un 380?
 
Noto che sta fermo circa 10 ore, probabilmente perchè altrimenti sarebbe arrivato a notte fonda a CDG.

Molte compagnie che operano a JNB hanno operativi simili con arrivo in mattinata e ripartenza in serata in questo modo hanno entrambi i voli notturni e possono sfruttare al meglio le connessioni da e per i propri hub.
 
Ultima modifica:
I voli notturni sono decisamente preferiti dai viaggiatori premium, che rendono profittevole il volo.
 
Noto che sta fermo circa 10 ore, probabilmente perchè altrimenti sarebbe arrivato a notte fonda a CDG.

Qualcuno conosce i tempi di turn-around di un 380?

ti rimando a una riflessione che avevo fatto sul thread A380 condivisa anche da Rick@Bcn.. che il 380 lo conosce bene.

http://www.aviazionecivile.com/vb/showpost.php?p=859250&postcount=42

Grazie Kenya ;)

Aggiungo che il 380 è in grado di ottenere TRT (TurnAroundTimes) minimi di 90 minuti in configurazione standard (525 posti in 3 classi). I minimi per ora programmati dalle compagnie operatrici sono

DXB-LHR-DXB 2h00min (EK)

SYD-SIN-LHR e LHR-SIN-SYD 1h30min (QF)*

* - Il TRT di QF a SYD è praticamente considerabile un TRT normale tra due voli separati visto che i passeggeri devono cmq sbarcare tutti, le tratte sono vendute anche separatamente quindi potenzialmente l'aereo potrebbe avere un ricambio completo di passeggeri e sono due tratte long-haul quindi catering,cambio equipaggi,pulizia,ecc. sono effettuati come tra due voli separati.

Poi ovviamente dipende dagli orari pianificati di partenza e arrivo in base a slot, hub waves, comfort degli stessi orari, frequenze, ecc. quanto l'aereo sta fermo a terra.