Anche EOS chiude


Dopo MaxJet anche EOS chiede il Chapter 11 e successivamente cessera´ le operazioni il 27 di aprile.

airliners.net
www.eosclass.com

April 26, 2008

To Our Valued Guests,

The relationship we have is very special. You have shown a true appreciation for the commitment and service that defines Eos Class and it has always been our pleasure to deliver Eos Class service to you. The sense of camaraderie and level of engagement we've developed together transcends the traditional airline space.

Our unique relationship makes it all the more difficult to share with you the news that Eos has filed for bankruptcy in the U.S. Bankruptcy Court in the Southern District of New York. On April 26, 2008, we plan to operate Flight 6 (8:30pm) from JFK to STN. On April 27, 2008, we plan to operate Flights 3 (1:00pm) and 7 (6:30pm) from STN to JFK. Flight 5 from STN to JFK and all flights from JFK to STN on April 27, 2008 are canceled. We will cease operations entirely after April 27, 2008.

This announcement is particularly regrettable since we have achieved so much, including having a term sheet in hand for additional financing. Clearly, even in today's challenging economic and credit environment, investors believe in Eos. Unfortunately, some issues arose that prevented the parties from moving forward.

We sincerely apologize to those of you who have travel planned in the days ahead. Eos Guests should seek alternative arrangements for travel and should contact their credit card companies or travel agents directly for information about how to obtain a refund for unused tickets.

For our Club 48 members, unfortunately, in the face of this bankruptcy filing, you will no longer be able to redeem your points for rewards. Any value related to your membership will be determined by the court as part of the bankruptcy process.

Additional information is available at the following links:

Customer Information
Supplier Information
Media Information
General Information
Again, we apologize and thank you for everything, especially for being our Guests.

Sincerely,

Jack Williams, President & Chief Executive Officer
Dave Spurlock, Founder and Chief Commercial Officer
Tom Martin, Chief Financial Officer
Gil Morgan, Chief Operations Officer
Adam Komack, Chief Lifestyle Officer
John Turnipseed, Chief People Officer
Jim Prebil, Chief Information Officer
John Morgan, SVP, EMEA
Andy Menkes, SVP, Sales - Americas
 
io non sarei troppo pessimista per l'Europa, che comunque ha fondamentali diversi rispetto agli USA e commercialmente è più sbilanciata verso Asia e Middle East. Nel settore aereo ci saranno vittime, ma sarà l'occasione giusta per creare nuovi assetti nel mercato.

EOS così come MaxJet e probabilmente Silverjet credo che più che tradite dalla recessione Americana e dal caro greggio, siano vittime di un business model che era già fragile in partenza, a cui i big hanno combattuto in modo agressivo per mettere la parola fine già sul nascere (vedi AA che opera JFK-STN, BA che ha aumentato i LHR-JFK/EWR).
 
io non sarei troppo pessimista per l'Europa, che comunque ha fondamentali diversi rispetto agli USA e commercialmente è più sbilanciata verso Asia e Middle East. Nel settore aereo ci saranno vittime, ma sarà l'occasione giusta per creare nuovi assetti nel mercato.

EOS così come MaxJet e probabilmente Silverjet credo che più che tradite dalla recessione Americana e dal caro greggio, siano vittime di un business model che era già fragile in partenza, a cui i big hanno combattuto in modo agressivo per mettere la parola fine già sul nascere (vedi AA che opera JFK-STN, BA che ha aumentato i LHR-JFK/EWR).
Sicuro?
cosa intendi per "fondamentali"?; perche europa e' commercialmente piu' sbilanciata verso asia e middle east?

..credo che silverjet la compri lh..cmq..almeno so che sono in trattative...vedremo
 
Ultima modifica:
EOS così come MaxJet e probabilmente Silverjet credo che più che tradite dalla recessione Americana e dal caro greggio, siano vittime di un business model che era già fragile in partenza, a cui i big hanno combattuto in modo agressivo per mettere la parola fine già sul nascere (vedi AA che opera JFK-STN, BA che ha aumentato i LHR-JFK/EWR).

Sembra che sul lungo raggio sia le low cost che le all business stiano fallendo, possibile che non esiste un modello alternativo alle compagnie di bandiera?