Space X coinvolta in una review complessiva del sistema ATC americano?


America deserves safe, state-of-the-art air travel, and President Trump has ordered that I deliver a new, world-class air traffic control system that will be the envy of the world. To do that, I need advice from the brightest minds in America. I’m asking for help from any high-tech American developer or company that is willing to give back to our country. Tomorrow, members of
@elonmusk
’s SpaceX team will be visiting the Air Traffic Control System Command Center in VA to get a firsthand look at the current system, learn what air traffic controllers like and dislike about their current tools, and envision how we can make a new, better, modern and safer system. Because I know the media (and Hillary Clinton) will claim Elon’s team is getting special access, let me make clear that the
@FAANews
regularly gives tours of the command center to both media and companies. Later in the week, I will travel to the FAA Academy in Oklahoma to meet with air traffic controller instructors and students to learn more about their education and how we can ensure that only the very best guide our aircrafts. My door at
@USDOT
is open to any and all patriotic developers or companies who want to help our country in this incredible, game-changing mission. I hope to hear from any company committed to ushering in America’s golden age of travel!
 
In the meanwhile… per fortuna che c’è qualche voce fuori dal coro!

8e55604e1a473e7571077538358e8037.png
 
A proposito di innovazione, questa app progettata da GE per i piloti sembra essere promettente, quantomeno per fornire i dati in modo organico e di semplice visualizzazione.

Qualcuno ne ha già sentito parlare o ha visto qualcosa al riguardo?

 
  • Like
Reactions: londonfog
Non avete il sospetto che il turnover mandando via quelli che costano tanto e sono un po' seduti e assumendo con nuovi negoziati quelli servono e che sono piu' affamati convenga?

Mica solo per i controllori di volo.
 
oh e comunque una dietro l'altra eh...
https://x.com/airlinevideos/status/1895330396424020456

What a wild series of events at SFO during Thursday’s Airline Videos Live broadcast!
An Emirates A380 was cleared for takeoff on 28L with a Qantas 787 on final approach… leading to the 787 going around as the A380 rolled down the runway.
Meanwhile, a Turkish Airlines 777-300ER approaching 28R ALSO went around… twice!
The 777 finally landed safely on 28L.
Was this an ATC miscalculation, or did the A380 take too long to get moving?
Let’s hear your thoughts!
 
Non avete il sospetto che il turnover mandando via quelli che costano tanto e sono un po' seduti e assumendo con nuovi negoziati quelli servono e che sono piu' affamati convenga?

Mica solo per i controllori di volo.

Se vogliono riprendere pensionati devono pagarli a peso. Soprattutto se li assumono come contractors. Questa e' la classica p*ttanata fatta da qualcuno, come i ventenni che Musk ha preso per lavorare da DOGE, che non ha la piu' pallida idea di come funzionino le cose.
 
Se vogliono riprendere pensionati devono pagarli a peso. Soprattutto se li assumono come contractors. Questa e' la classica p*ttanata fatta da qualcuno, come i ventenni che Musk ha preso per lavorare da DOGE, che non ha la piu' pallida idea di come funzionino le cose.

Ho visto lo stesso qualche anno fa post pandemia, aziende che hanno segato a tutto spiano per prendere forza lavoro un tanto al kg e si son ritrovati a richiamare gente che per metà aveva trovato altro, un quarto li ha mandati ad arare campi e l'ultimo quarto ha accettato col doppio dello stipendio di prima.
Il tutto nella perfetta persecuzione dei piani di una certa società di consulenza che vaga per il mondo a dare "consigli" a peso d'oro...
 

Anche qui hanno fatto un po’ di confusione! 😂
 

Anche qui hanno fatto un po’ di confusione! 😂
Mannaje er CV! :)
 
  • Like
Reactions: CTALIRQ