Malaysia Airlines volo MH370 disperso - PUBBLICATO IL REPORT FINALE


Ma infatti.
Qui non c’è nessuna novità, semplicemente in assenza di evidenze di segno contrario si è deciso di valorizzare una teoria che è logicamente compatibile con i fatti noti.
 
Mi sono perso qualcosa: non hanno trovato nessun corpo appartenente a passeggeri o equipaggio, vero? Non hanno trovato il velivolo, se non pezzi relativamente insignificanti per capire cosa dove e perché siasuccesso, vero?
Quindi stiamo parlando di supposizioni (aria fritta e impanata con la sabbia di Diego Garcia!), come se parlassimo della teoria degli UFO!
Ps: quel signore ritratto in divisa nelle foto dei tabloid, lo incontrai durante delle selezioni per Malaysia nel 2011!
 
L’obsoleta usanza di portare fatti a sostegno delle proprie teorie...è stata appunto ritenuta obsoleta?

sto ragionando per assurdo e per ipotesi spiegando come tale scenario ipotizzato dai media e non da me potrebbe venir realizzato da un punto di vista tecnico legato al funzionamento dell'ossigeno sia pax che cockpit crew a bordo
 
Final inquiry report fails to solve MH370 mystery

Malaysia's government has released the final investigation report into the disappearance of Malaysia Airlines flight MH370 on 8 March 2014, with no new conclusive findings on the cause of the accident or the whereabouts of the Boeing 777-200ER.
The report however stated that "there were uncertainties on the position" of MH370 by both Kuala Lumpur and Ho Chi Minh air traffic control, further pointing to irregularities between both sets of area centre controllers that had most likely caused the delay in the deployment of search and rescue teams when the aircraft (9M-MRO) was initially discovered to have gone missing from radar.
It was found that Kuala Lumpur area controllers had transferred MH370 to Ho Chi Minh controllers at 17:19 UTC, 3min before the original estimated time of the transfer of the control point. Furthermore, Ho Chi Minh did not notify Kuala Lumpur when two-way communication was not established with MH370 within five minutes of the estimated time for the transfer of control point.
Kuala Lumpur controllers instead relied solely on position information of the aircraft provided by Malaysia Airlines' flight operations despatch centre rather than checking with other air traffic authorities. By this time, the aircraft had left the range of radars visible to the Kuala Lumpur controllers. They also did not alert the Royal Malaysian Air Force joint air traffic centre, and failed to continue to monitor the radar display for the aircraft.
MH370 was operating a flight from Kuala Lumpur to Beijing when contact was lost over the Gulf of Thailand. The aircraft made a mysterious turn-back and, after a circuitous route, flew towards the southern Indian Ocean. The aircraft’s approximate location was determined by a series of satellite log-on “handshakes” with the 777 during its flight.
Investigators believe the turn-back was probably made while the aircraft was under manual control and not the autopilot, according to the inquiry. But they could not establish whether two further turns, over the south of Penang and towards the southern Indian Ocean, were made under manual control or the autopilot.
The main wreckage of MH370 has still not been found despite a four-year search. Twenty-seven items of debris have been located, washed ashore in south-eastern Africa, of which three have been confirmed as parts of the missing aircraft. Seven other pieces are "almost certain" to have come from MH370, the inquiry says.
"Without the benefit of the examination of the aircraft wreckage and recorded flight data information, the investigation was unable to identify any plausible aircraft or systems failure mode that would lead to the observed systems deactivation, diversion from the filed flight plan route and the subsequent flight path taken by the aircraft," the investigation states.
"However, the same lack of evidence precluded the investigation from definitely eliminating that possibility. The possibility of intervention by a third party cannot be excluded either." FG

 
quindi a parte stigmatizzare i ritardi nel far partire la macchina SAR, niente. credo non ci sia da stupirsi.
 
Ho visto la ricostruzione di National Geografic. Qualcuno mi puo spiegare se solo il fattore carburante può essere determinante ad un impatto cosi violento con l’acqua o se si può avere un ammaraggio piu soft?
 
E i dati satellitari escono oggi? Mi puzza di fregnaccia del Mirror.

Ni. L'articolo sembra dire che ci sono due set di dati (questi BFO e BTO). Un set dice una cosa, un altro dice un'altra. Tale Jeff Wise dice che bisogna fidarsi del BFO, e cestinare gli altri dati, mentre - mi sembra di capire - l'opinione corrente è quella di seguire i BTO, che misurano la distanza tra satellite ed emittente. Sarebbe bello però trovare qualcos'altro che non sia la stampa scandalistica inglese.
 
e in contemporanea un articolo sul corriere della sera

una scheggia d’elica, un cilindro che appartenga al Boeing 777-200ER della Malaysia : se non fosse una tragedia in cui hanno perso la vita più di 200 persone, ci sarebbe da ridere!
A Leonà: datte all'ippica, era un B777 non un Super Constellation!
 
Ricostruzioni complottistiche a livelli osceni. Mancano solo gli extraterrestri.
Però sono coerenti con la realtà di questi tempi, dove i vaccini servono per dimezzare la popolazione mondiale per preservare le risorse del pianeta.
 
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