[Rumor] Emirates mette a terra alcuni 777 e 380


Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

Parliamoci chiaro: il dio denaro rende meretrici le menti umane. I nobili principi spesso vanno a quel paese (caldo). Non prendiamoci in giro.


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Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

Riporto da aviation cult

Emirates is reducing the number of aircraft in its fleet due to various factors like lower demand, pilot walkouts, weak loads etc.
The airline is facing dip in demand, but they are also facing severe pilot shortage as it was reported in media that pilots are leaving the airline in the hundreds.

Media reports suggest that Emirates will be parking 46 planes over the coming months:

Emirates will park 11 Boeing 777s and 1 Airbus A380 this in April
Emirates will park 14 Boeing 777s and 6 Airbus A380s in May
Emirates will park 11 Boeing 777s and 3 Airbus A380s in June
Despite of this, Emirates still has an order for 59 A380s, 12 Boeing 777-300ERs and 150 777Xs (both -8 and -9).

Visto che siamo già a maggio, forse qualche insider potrebbe confermare se sono già stati parcheggiati 11 B777 e 1 A380 ad aprile....
Interessante la faccenda della carenza dei piloti con le varie argomentazioni, ma la "low demand" mi lascia veramente di stucco :astonished:
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

Visto che siamo già a maggio, forse qualche insider potrebbe confermare se sono già stati parcheggiati 11 B777 e 1 A380 ad aprile....
Interessante la faccenda della carenza dei piloti con le varie argomentazioni, ma la "low demand" mi lascia veramente di stucco :astonished:

Confermo molti aerei parcheggiati a DWC, il sottorganico di piloti al momento e' sulle 500/600 unita'.
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

La fuga dei piloti - conoscendo la realtà locale - credo sia fantascienza
Una notizia anti-Emirates riportata su un giornale Quatariota in questo momento politico ha la stessa attendibilità del reddito di cittadinanza in italia

Detto ciò diversi piloti Emirates, sopratutto quelli con più anni sul groppone, mi dicono che le condizioni lavorative ed economiche, seppur sempre vantaggiose, si sono sensibilmente deteriorate negli ultimi 4/5 anni con salary freeze, turni peggiori, scarsissima attenzione al fattore umano.

Molti piloti dell'area pacifico stanno guardando con grande interesse alle compagnie cinesi per arrivare alla pensione: stipendi in linea con emirates ma turni da 20 giorni + 15 a casa.
In seconda battuta anche Korean pare stia offrendo pacchetti vantaggiosi

Di più non so...

Le cinesi pagano almeno una volta e mezza EK lavorando quasi la meta' in termini di giorni.
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

Provo a buttare lì un differente punto di vista:
Non è che queste macchine sono state accantonate perché "consumate" da numerosi cicli e con manutenzione al momento troppo costosa? e quindi sostituite sempre dai nuovi arrivi?
Non voglio dire che questa sia una fake news, ma delle gran fonti attendibili finora non se ne sono lette.
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

Sembra un po' la storia del fallimento di Raynair lo scorso anno.
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

Sembra un po' la storia del fallimento di Raynair lo scorso anno.

Ryanair... ?
Nessuno sta parlando fin fallimento, c’è un rumor, qualcuno conferma molti aerei al prato, altri 500-600 unità crew mancanti in organico, altri ancora di cinesi affamati di piloti .
Ce n’è abbastanza per discuterne, fermo restando che la globale mancanza di piloti è cosa ben nota, quindi non da escludere come elemento portante di questa situazione, no?
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

ooops

Nessuno sta parlando fin fallimento, c’è un rumor, qualcuno conferma molti aerei al prato, altri 500-600 unità crew mancanti in organico, altri ancora di cinesi affamati di piloti .
Ce n’è abbastanza per discuterne, fermo restando che la globale mancanza di piloti è cosa ben nota, quindi non da escludere come elemento portante di questa situazione, no?
Non dico che si parli di fallimento. Mi riferisco all'enfasi con cui certe notizie - che hanno più il sapore dell'illazione - trovano sempre immediata sponda in alcuni circoletti.
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

Non dico che si parli di fallimento. Mi riferisco all'enfasi con cui certe notizie - che hanno più il sapore dell'illazione - trovano sempre immediata sponda in alcuni circoletti.

Anche fuori dai circoletti è un argomento “curioso”, considerato che non più tardi di qualche mese fa la stessa EK ha firmato un MOU per 20 A380 e 16 opzioni.

In ogni caso ne parla anche OMAT

Emirates Could Store 45 Planes In Coming Weeks Due To Pilot Shortage

A couple of weeks ago, James wrote about how Emirates is reducing some flights due to a pilot shortage. In the past we’ve seen Emirates sometimes store planes briefly due to decreased seasonal demand. While parking planes isn’t cheap, it’s certainly more expensive to fly them at a significant loss, so it’s the best option in those cases.

Emirates’ unprecedented pilot shortage

Emirates is currently dealing with an issue in unprecedented numbers. Specifically, Emirates pilots are quitting to go work elsewhere. The airline has always had some level of turnover, but they’ve never had anything to this degree.

Emirates’ president said that the airline is “a tad short on pilots,” which is perhaps the understatement of the year.

How bad is Emirates’ pilot shortage? Media reports suggest that Emirates will be parking 46 planes over the coming months:

Emirates will park 11 Boeing 777s and 1 Airbus A380 this month
Emirates will park 14 Boeing 777s and six Airbus A380s in May
Emirates will park 11 Boeing 777s and three Airbus A380s in June
Altogether that represents 36 Boeing 777s and 10 Airbus A380s, which is about 18% of Emirates’ fleet (specifically 25% of their 777 fleet and about 10% of their A380 fleet).

While it’s possible that Emirates may have otherwise stored a few of these planes, the numbers in which they’re storing these planes is unprecedented. Emirates is flying these planes to Dubai World Central Airport (since there’s no room at Dubai International), so by June that airport should look like an Emirates parking lot.



Some suggest that a fairly new widebody costs roughly a million dollars per month between leasing and financing costs, as well as maintenance contracts and insurance. If that’s the case, storing 46 planes would be a loss of $46 million per month, or over $500 million per year (though presumably they wouldn’t be parked for that long).

Why are Emirates pilots leaving?

In the past, the contracts that Emirates offered were extremely competitive:

The salary is mostly tax free
Emirates covers housing and lots of other expenses for pilots
The pay rates themselves are quite good
You get to fly some cool planes as well; if I were a pilot I’d much rather fly an A380 or 777 than a regional jet
Of course there are downsides as well. Emirates pilots work a lot of hours, and work some crazy hours (no matter how hard you try to adjust, I imagine working a 3AM flight never gets easy). You also have to live in Dubai with no option to commute — personally that’s something I wouldn’t mind, though I realize other people would far prefer a commuter contract, where they work two weeks on and then two weeks off, or something.

So why are pilots suddenly leaving? Because there’s now a worldwide pilot shortage. 10 years ago pilots couldn’t find jobs at major carriers and pay had been cut significantly. Now pilot pay is as good as it has ever been, and Emirates hasn’t kept up. So either pilots are moving back home to find jobs there that pay comparably, or pilots are moving to other countries where airlines are offering incredible contracts. For example, Chinese airlines are known for their extremely lucrative contracts, with many pilots at Chinese airlines apparently earning $300,000+ per year, with the ability to commute.



Bottom line

We’ve seen Emirates park some planes before, but have never seen them park 45+ planes at a time, as far as I know. This isn’t just an adjustment for seasonal demand, but clearly reflects their severe pilot shortage.

While I know Emirates has some pilots in training right now, it sure doesn’t sound to me like this shortage will figure itself out in the next few months, because pilots are still leaving in droves. While Emirates pilots obviously aren’t unionized, it sounds to me like there might need to be some negotiating when it comes to their contracts. What was once an industry leading benefits package is no longer the case, and things are only getting worse.

I also don’t want to say that we should be worried as passengers, but ideally you want to fly with an airline that has experienced pilots with lots of hours. Emirates simply isn’t able to maintain that type of talent pool with what they’re offering right now.

Emirates’ president makes it sound like this problem will be solved in the coming months, though it doesn’t look like that’s happening. This will be an interesting situation to follow as we move into the summer

https://onemileatatime.boardingarea...toring-over-45-planes-in-the-next-few-months/
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

In ogni caso ne parla anche OMAT

Saro' un vecchio scettico ma a me OMAT da l'impressione di una fonte che si 'auto-ritiene' autorevole. Per ora quello da quello che mi sembra di capire c'e' una notizia su un giornale qatariota rimbalzata su vari forum (compreso il nostro) e su un blog di appassionati di aviazione civile.
Continuo a essere scettico e non ho nessuna intenzione di difendere EK.
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

Arrivano le prime conferme.


Emirates temporarily grounds aircraft to optimize operations


Emirates Airline has temporarily grounded some aircraft to optimize operations as demand slows and fewer flight crew are available.

The Dubai-based carrier, responding to ATW on reports that six Airbus A380s and 14 Boeing 777s are in storage for the month of May at Dubai World Central, confirmed it has “some aircraft units on the ground over slower periods, which is common industry practice.”

The airline said fleet deployment and operating schedules are regularly reviewed to make sure they are in line with seasonal travel patterns and to ensure optimal utilization across its network.
A spokesperson confirmed flight crew numbers were about 100-150 down on where Emirates should be.

However, Emirates president Tim Clarkrecently told ATW the flight crew shortage is a “short-term thing and we are working hard to overcome it. Clark said Emirates will restore its pilot numbers by September or October this year.

“We’ve always been aware of the ebb and flow of pilot supply. That’s why we opened our flight training school last year, so we can control our own supply of pilots instead of being at the mercy of the marketplace.”

Emirates currently has 170 cadets in training.

Clark said Chinese carriers are “offering extremely competitive [salary] packages, if you want to live in Shanghai or Beijing” and that was attracting a certain number of flight crew.

http://atwonline.com/airframes/emirates-temporarily-grounds-aircraft-optimize-operations
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

Sei mesi fa sembrava che tutti i piloti scappassero dall'Europa verso il Golfo. Adesso scappano quelli del Golfo verso l'Asia. Fra sei mesi ci sarà la fuga dalle asiatiche verso l'Oceania, e poi a metà 2019 dall'Asia verso gli USA, con un rientro previsto in Europa per il gennaio del 2020.
 
Lasciando per un attimo da parte le cazzate di Efato, che gli aerei siano posteggiati fine a se stante non frega assolutamente niente a nessuno, la sola domanda a cui può essere interessante dare una risposta è: EK ha ridotto rotte e/o frequenze?

Se è sì, allora possiamo discutere di qualcosa.
Se invece è no, allora semplicemente hanno troppi aerei in flotta da tempo e fanno bene a posteggiarli.
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

46 x 10 crew fanno 460 crew ma vogliamo stare stretti? facciamo 6 crew a macchina? 6 x 46=276 crew insomma una bella forchetta da 552 a 920 piloti.
vai pinto e' tutto a posto al Costa Coffee

Fosti il primo ad annunciarci l'imminente crollo di FR, solo sei mesi fa. Non posso che prendere per oro colato anche queste tue valutazioni.
 
Lasciando per un attimo da parte le cazzate di Efato, che gli aerei siano posteggiati fine a se stante non frega assolutamente niente a nessuno, la sola domanda a cui può essere interessante dare una risposta è: EK ha ridotto rotte e/o frequenze?

Se è sì, allora possiamo discutere di qualcosa.
Se invece è no, allora semplicemente hanno troppi aerei in flotta da tempo e fanno bene a posteggiarli.

riduzione di frequenze sì su diverse rotte tra Maggio e Giugno soprattutto, poi dovrebbe tornare tutto tranquillo
 
Re: Rumor su situazione delicata in Emirates

Etihad che prende per il culo Emirates è la cosa più divertente che abbia visto sul forum negli ultimi 10 anni dopo quello che aveva scritto "forza Angioletti".

qui l'unico da prendere per il culo sei tu