Thread Alitalia - Dicembre 2017

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Alitalia plans Milan Linate – Stockholm in S18

Alitalia in summer 2018 season is adding Swedish link from Milan Linate, with the offering of Milan Linate – Stockholm Arlanda nonstop service Operating on Saturdays, this route will be offered from 12MAY18 to 01SEP18, with Airbus A319/320 aircraft.

AZ128 LIN0750 – 1035ARN 319 6
AZ129 ARN2000 – 2245LIN 319 6

Service operated by 32S from 01JUL18 to 01SEP18.

airlineroute

Immagino sia un charter legato alle crociere

Interessante vedere d'estate un 32S decollare dalla 36 di Linate con davanti quasi 4 hr di volo con i soliti 5 kts di vento in coda. Se non gli daranno la 18 andranno incontro a delle limitazioni di carico commerciale non indifferenti.
 
Interessante vedere d'estate un 32S decollare dalla 36 di Linate con davanti quasi 4 hr di volo con i soliti 5 kts di vento in coda. Se non gli daranno la 18 andranno incontro a delle limitazioni di carico commerciale non indifferenti.
4h?
Sono 2h45m di schedulato di cui volo effettivo mediamente 2h15m (#)

SAS da decenni vola Linate-Arlanda tra l'altro.

(#) ho estrapolato i dati storici del flight time del volo SAS appunto
 
Ma tra l'altro AZ stessa opera già rotte (estive) più lunghe di Stoccolma tipo Heraklion o Rodi da Linate.
 
4h?
Sono 2h45m di schedulato di cui volo effettivo mediamente 2h15m (#)

SAS da decenni vola Linate-Arlanda tra l'altro.

(#) ho estrapolato i dati storici del flight time del volo SAS appunto
Hai ragione, mi sono espresso male:con 4 hr di volo intendevo il carburante totale che ti porti dietro per un volo del genere. Mediamente un aereo di linea vola con un extra fuel di circa un'ora che, se sommato alle 2h 45' di blocco, porta l'endurance totale a circa 3h 45' (Dicendo 4h ci avevo dato ad occhio).
A spanne sono circa 10 tons di carburante.
 
Lufthansa Group's negotiators are set to visit Rome this week to discuss the condition of the Alitalia takeover, Il Messaggero has reported. According to the newspaper, the biggest outstanding issue is the scale of workforce layoffs post-merger.

Lufthansa is the most likely contender for the takeover after the Italian government has rejected the offers of easyJet and US private equity fund Cerberus. The authorities has concluded that only Lufthansa's bid can secure long-term development of Alitalia.

The German group can pay between EUR250 and EUR300 million (USD294-352 million) depending on which assets it will be taking over. The offer only includes Alitalia's aviation part, as Lufthansa is not interested in purchasing its ground handling unit. Lufthansa intends to trim down Alitalia's fleet from the current 115 active aircraft to around ninety and focus on developing its long-haul operations out of Rome Fiumicino, which would become the group's fifth primary hub after Frankfurt Int'l, Munich, Vienna and Zurich.

Il Messaggero reported that the government wants to close the deal by the end of January, at least two months before the parliamentary elections. While Lufthansa's offer is satisfactory on many levels, the proposed employment cuts remain the biggest bone of contention. According to an online newspaper Lettera43, however, the German group is not in a hurry to conclude the negotiations and could extend them until a new government is formed after the elections.

Lufthansa plans to reduce the current workforce of Alitalia's aviation unit from some 8,000 to around 6,000. The government accepts the need for some layoffs but does not want to see more than a thousand employees go, Lettera43 reported.

The potential deal would also include hiving off some of Alitalia's slots at Rome Fiumicino and Milan Linate. The former could be then taken over by easyJet.

https://www.ch-aviation.com/portal/news/62454-lufthansa-closes-in-on-alitalia-takeover
 
Di Maio che parla di AZ ma anche di FR, di una auspicata (secondo lui) gestione unficiata degli aeroporti come in Spagna con AENA.
etc etc

 
DusCgn non si trovano più i riempimenti delle rotte sud-americani che sempre ci fornivi ?
 
Te li dico io

GRU 118%
EZE 121%
GIG 97,9%
SCL 91,2%

SCL un po' sotto la media ma compensa con rame e litio trasportati nel cargo

Francamente non trovo nulla di divertente in questa risposta. Questi dati sono una delle poche oggettive che si leggono su questo thread.
 
Di Maio che parla di AZ ma anche di FR, di una auspicata (secondo lui) gestione unficiata degli aeroporti come in Spagna con AENA.
etc etc

Non mi aspettavo che Di Maio fosse contro Aledeniz riguardo al fatto che i piccoli aeroporti non vanno tenuti aperti per il volere Delle piccole comunità che se ne servono :D

Poi solita pippa sulla nazionalizzazione

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