Primo volo per 737 MAX


Re: Boeing lancia il 737 MAX

*

Boeing 737 MAX completes first flight; rose to 25,000 feet

Aaron Karp

Jan 29, 2016



Boeing 737 MAX 8 takes off on its first test flight

Getty Images/Stephen Brashear

The first*Boeing 737 MAX*flight test aircraft landed at Boeing Field in Seattle after a 2 hr. 44 min. first flight.

The CFM International LEAP-1B-powered737 MAX 8 took off from Renton, Washington at 9:48 am local time on Jan. 29 as hundreds of rain-soaked onlookers cheered. According to Boeing, the aircraft first ascended to 15,000 feet altitude for a series of tests. It then rose to as high as 25,000 feet.

Boeing plans to add three more aircraft to the 737 MAX 8 flight test program, with the second flight test aircraft expected to fly for the first time in the next 3-5 weeks. It is hopeful of getting the first flight test aircraft back in the air again as soon as Jan. 30.

The 737 MAX 8 is slated to enter service with Southwest Airlines in mid-2017. Boeing will also produce 737 MAX 7 and MAX 9 variants of the re-engined narrowbody.

Airbus, which delivered the first*Airbus A320neo to Lufthansa*on Jan. 20, offered congratulations to its rival on the 737 MAX’s first flight. “Great to see the global single-aisle fleet expanding with [the] latest technology engines,” Airbus said on Twitter.
 
Re: Boeing lancia il 737 MAX

Con la versione MAX spariscono i modelli -600 e -900, giusto?
 
100 prima serie
200 prima serie di successi (Original) con i motori low bypass ratio

300 Classic
400 Classic allungato
500 Classic "regional"

600 NG "Regional"
700 NG -> A319
800 NG -> A320
900 (ER) NG -> A321
 
100 prima serie
200 prima serie di successi (Original) con i motori low bypass ratio

300 Classic
400 Classic allungato
500 Classic "regional"

600 NG "Regional"
700 NG -> A319
800 NG -> A320
900 (ER) NG -> A321

Insomma sarebbe:

B737-500 = B737-600 (A318)
B737-300 = B737-700 = B737MAX-7 (A319/319neo)
B737-400 = B737-800 (che però è più lungo) = B737MAX-8 (A320/320neo)
B737-900 (A321-100, anche se non c'è una corrispondenza "diretta")
B737-900ER= B737MAX-9 (A321/321neo)
 
quello lo so. Se guardi la foto sono una scimitar e una normale. Anche se ho il dubbio quella normale sia una scimitar senza la parte inferiore.

è vero! Comunque non possono volare con winglets diversa quindi mi sa che nella foto la parte inferiore si confonde con il resto della foto
 
Daje, l'ho fatta io la foto e l'ho visto atterrare, era proprio così.
Scusa, ma se ingradisci mi sembra che si veda la parte inferiore della winglet, seppur non chiaramente. Potrei sbagliarmi, eh.
Comunque mi pare davvero strano che permettano si volare con winglet diverse
 
Si chiamano split scimitar winglets. Sono le nuove winglets del 737 MAX montate sui NG.

Non sono le stesse del MAX, sfruttano lo stesso principio, ma non sono altro che un aggiornamento delle precedenti winglet.

NG con winglet aggiornate
slide_16.jpg


MAX
max-winglet.jpg