Ryanair: puntiamo a diventare compagnia n°1 in Europa


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Ryanair a Trieste

Addio volo per Bruxelles, in bilico il Ronchi-Parigi


Ryanair decide di tagliare dal 29 marzo il collegamento con la capitale dell’Ue. Quello per Londra Stansted torna giornaliero. Conferme per Valencia e Alghero

Voli che decollano. E voli che affondano. L’aeroporto di Ronchi dei Legionari fa i conti con le ferree regole di Ryanair. La low cost irlandese, che continua ad essere una delle più frequentate in Europa e sul territorio italiano, dal prossimo 29 marzo, quando entrerà in vigore l’orario estivo del trasporto aereo, non riproporrà il volo su Bruxelles che era stato avviato nel 2009, aveva subito uno stop ed era poi ripreso nel marzo scorso.

Il motivo? Il colosso irlandese prevede che ogni collegamento debba garantire la soglia dell’83% di load factor, ovvero di fattore di riempimento dell’aereo, il Boeing 737-800, ai fini di garantire un guadagno e rimanere quindi operativo. Sul Ronchi dei Legionari-Bruxelles la percentuale si è invece fermata al 75%. E così, mancando i passeggeri, Ryanair taglia. Senza pietà.

La storia del volo con la capitale europea, del resto, è sempre stata sofferta. La società irlandese, dopo la partenza nel 2009, aveva infatti deciso di sospendere il collegamento con Bruxelles-Charleroi in virtù di un’operazione dedicata al risparmio che puntava soprattutto a mettere a terra cento velivoli e “rischierarne” molti sulla nuova base di Roma Fiumicino.

Lo scorso marzo, però, a fronte di continue pressioni e non poche missioni a Dublino, i vertici del “Pietro Savorgnan Di Brazzà” avevano conquistato la ripresa del collegamento che era durato sino alla fine del 2014. I dati a disposizione “parlavano” di 25mila passeggeri l’anno per un volo che veniva operato due volte alla settimana. Numeri insufficienti per Ryanair. E quindi, da fine marzo, chi lavora nella capitale belga o pensa di trascorrervi qualche giorno di relax dovrà rivolgersi altrove.

Non solo brutte notizie, però. Se rimane ancora un punto di domanda sulla ripresa estiva del volo per Parigi, Ryanair garantisce sin d’ora che da fine marzo tornerà ad essere giornaliero il volo per Londra Stansted, riprenderanno quelli con Alghero e Valencia e non subiranno flessioni quelli su Trapani e Bari che, anche nel periodo invernale, hanno confermato l’ottimo indice di gradimento da parte del pubblico.

La compagnia guidata da Michael O’Leary pone da sempre grande attenzione alla ridistribuzione della propria flotta sul territorio italiano. E dunque, durante la stagione invernale, lascia da sempre a terra centinaia di aeromobili su rotte meno trafficate e, quindi, meno remunerative. Il vettore è presente a Ronchi dei Legionari dal 2001, ovvero da quando ha avviato il collegamento diretto con la capitale inglese che, prima di allora, veniva gestito da British.


Ora l’aeroporto del Friuli Venezia Giulia guarda alla stagione estiva e, possibilmente, ad una ripresa dei voli dopo un inverno che non è stato troppo florido. Anzi. Conforta allora l’annuncio della spagnola Vueling che, da giugno, collegherà Ronchi dei Legionari con Barcellona, altro aeroporto lasciato libero da Ryanair.

Il prossimo obiettivo sono i voli charter: quelli che trasporteranno gli abitanti del Friuli Venezia Giulia verso le più note località balnerari del Mediterraneo, ma anche quelli che porteranno gli stranieri del Nord Europa alla scoperta del Friuli Venezia Giulia. Il presidente, Sergio Dressi, ormai alla scadenza del suo mandato che si concluderà ad aprile, punta molto sui voli charter. E, nonostante le frizioni con l’azionista Regione, sta continuando a lavorare per portare a Ronchi dei Legionari nuovi voli e far decollare il polo intermodale dei trasporti.

Su questo versante si è finalmente giunti all’indizione della gara d’appalto e la speranza è che non ci siano altri ostacoli nel cammino prima di affidare i lavori. Ronchi dei Legionari ricaverebbe notevoli vantaggi da questa realtà attesa ormai da troppo tempo.

http://ilpiccolo.gelocal.it/trieste...uxelles-in-bilico-il-ronchi-parigi-1.10852550
 
Oggi a Londra Michael O'Leary e Kenny Jacobs, in occasione dei 30 anni della compagnia, hanno presentato varie iniziative tra cui il roll-out del secondo anno del programma 'Always Getting Better' (AGB) - qui sotto il riassunto delle iniziative piu' importanti di quest'anno:
http://corporate.ryanair.com/news/n...-year-2-always-getting-better-plan/?market=en
  1. New aircraft interiors & new cabin crew uniforms
  2. Lower airport check-in fees*, missed departure fees** and a new flight cancellation option (€15 per segment fee, within 24 hours of booking).
  3. Real time airline fare comparisons on Ryanair.com.
  4. A new destination content service, featuring customer reviews.
  5. A new travel insurance product, replacing the current drop down insurance.
  6. A personalised Ryanair.com website with up to 100 versions of the homepage and personalised promotional emails with customer-specific tailored offers.
  7. A new 'hold the fare' feature (€5 to hold a fare for 24 hours).
  8. An improved inflight menu, with more healthy meal choices and a hot breakfast pre-order service on key routes.
  9. New seats with more leg room & new Boeing Sky Interiors.
  10. Faster native mobile apps, an improved Ryanair.com desktop and an enhanced “My Ryanair”customer registration system.

In London, Ryanair CMO, Kenny Jacobs said:
“Europe's customers have always chosen Ryanair for our low fares and great choice of routes and through our “Always Getting Better”programme, we are continuing to improve our customer experience. Those low fares won't change, but we will continue to listen and strive to enhance every aspect of our business and our new Customer Charter outlines the way we want to deliver an enjoyable, simple and low cost travel experience to customers. Our customers can look forward to an improved inflight experience with new cabin interiors and a new menu, fantastic new digital features including personalised websites, a faster app, 'hold the fare' and price comparison features and great destination content, reduced fees and a new flight cancellation option, as well as new insurance products. We will also continue to add new routes and airports to what is already Europe's largest network, offering an even greater choice to our 100m annual customers.”

Ryanair CEO, Michael O'Leary said:
“2014/15 was a record year for Ryanair, as we grew our traffic to 90m customers and started to dramatically improve the customer experience through the introduction of allocated seating, a second free carry-on bag, our new mobile app and website and our new dedicated Family Extra and Business Plus services, as well as more routes to even more airports, with improved schedules and frequencies. We now want to celebrate our 30th birthday in 2015 by launching our new Customer Charter and the 2nd year of our “Always Getting Better”plan as we grow to carry 100m customers this year. We thank our customers for making Ryanair Europe's favourite airline and assure them that we will continue to offer them so much more than just the lowest fares, with the biggest route network, industry leading reliability and performance, and the best customer service.”
 
A Febbraio FR ha aumentato i pax del 29%, il LF dell'11% (portandolo all'89%...) e visto il trend recente, probabilmente ha contemporaneamente incrementato anche la redditività.
Indubbiamente MOL si sta dimostrando un segugio senza pari nel fiutare i mutamenti del mercato e nel plasmare rapidamente la compagnia di conseguenza.
Con ogni probabilità a fine Marzo nel rolling year FR supererà il traguardo dei 90M di pax. Nessuna europea ha mai raggiunto questo traguardo. Anche a livello di gruppo, solo LH riesce a stare davanti agli irlandesi con i suoi 105.9M di pax (2014).

[h=2]RYANAIR FEBRUARY TRAFFIC GROWS 29% TO 5.8M CUSTOMERS[/h]04 Mar 2015

LOAD FACTOR RISES 11% POINTS TO 89%
Ryanair, Europe’s favourite airline, today (4 Mar) released customer and load factor statistics for February as follows:


  • Traffic grew by 29% to 5.8m customers.
  • Load factor increased 11% points to 89%.
  • Rolling annual traffic to February grew 9% to 89.1m customers.
[TABLE="class: mce-item-table, width: 100%"]
[TR]
[TD]
[/TD]
[TD]Feb 14
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[TD]Feb 15
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[TD]Change
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[TD]Customers
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[/TR]
[/TABLE]
Ryanair Chief Marketing Officer, Kenny Jacobs said:

Ryanair traffic grew by 29% to 5.8m customers in February, while our load factor rose by 11% points to 89%, thanks to our lower fares, our stronger forward booking strategy and the continuing success of our Always Getting Better(AGB) customer programme, which continues to deliver better than expected load factors on our significantly expanded winter schedule. With our new routes, increased frequencies and Business Plus service, Ryanair continues to deliver so much more than just the lowest fares in every market we operate in. Customers can look forward to further service enhancements throughout 2015, as we roll out the 2nd year of our AGB programme, which includes a new website and app, new cabin interiors, new crew uniforms and inflight menus, reduced airport fees, and great new digital features such as hold the fare, destination content and fare comparison services.


- See more at: http://corporate.ryanair.com/news/n...-8m-customers/?market=en#sthash.xqkJEGBf.dpuf
 
A Febbraio FR ha aumentato i pax del 29%, il LF dell'11% (portandolo all'89%...) e visto il trend recente, probabilmente ha contemporaneamente incrementato anche la redditività.
Indubbiamente MOL si sta dimostrando un segugio senza pari nel fiutare i mutamenti del mercato e nel plasmare rapidamente la compagnia di conseguenza.
Con ogni probabilità a fine Marzo nel rolling year FR supererà il traguardo dei 90M di pax. Nessuna europea ha mai raggiunto questo traguardo. Anche a livello di gruppo, solo LH riesce a stare davanti agli irlandesi con i suoi 105.9M di pax (2014).

[h=2]RYANAIR FEBRUARY TRAFFIC GROWS 29% TO 5.8M CUSTOMERS[/h]04 Mar 2015

LOAD FACTOR RISES 11% POINTS TO 89%
Ryanair, Europe’s favourite airline, today (4 Mar) released customer and load factor statistics for February as follows:


  • Traffic grew by 29% to 5.8m customers.
  • Load factor increased 11% points to 89%.
  • Rolling annual traffic to February grew 9% to 89.1m customers.
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Ryanair Chief Marketing Officer, Kenny Jacobs said:

Ryanair traffic grew by 29% to 5.8m customers in February, while our load factor rose by 11% points to 89%, thanks to our lower fares, our stronger forward booking strategy and the continuing success of our Always Getting Better(AGB) customer programme, which continues to deliver better than expected load factors on our significantly expanded winter schedule. With our new routes, increased frequencies and Business Plus service, Ryanair continues to deliver so much more than just the lowest fares in every market we operate in. Customers can look forward to further service enhancements throughout 2015, as we roll out the 2nd year of our AGB programme, which includes a new website and app, new cabin interiors, new crew uniforms and inflight menus, reduced airport fees, and great new digital features such as hold the fare, destination content and fare comparison services.


- See more at: http://corporate.ryanair.com/news/n...-8m-customers/?market=en#sthash.xqkJEGBf.dpuf

qua a BGY non si erano mai visti Gennaio e Febbraio con aerei pieni a tappo
 
Domani Fr apre a Castellon (non proprio un aeroporto "principale")

But the Irish budget airline owned by Michael O'Leary has come to the rescue and is expected to announce that flights will begin between Castellón and destinations in Britain, Germany and Sweden.

http://www.thelocal.es/20150310/ryanair-will-fly-to-ghost-airport-of-castelln
Ryanair to become first airline to fly to Spain's ghost airport

Budget carrier comes to rescue of Castellón airport, which opened in 2011 but lay unused for years and became an emblem of reckless spending before recession

The Irish carrier will announce plans on Wednesday to fly from the airport, which cost €150m (£107m) to build but stood empty for almost four years and is widely regarded as a symbol of regional governments’ profligacy during Spain’s long-gone property boom.

Flights will link the UK and other northern European countries to the airport, which lies north of the city of Valencia on Spain’s Mediterranean coast.

Castellón–Costa Azahar airport was one of the Valencia region’s many grand and largely gratuitous building projects: the city of 800,000 people already had one airport with another in nearby Alicante serving a similar market. The city also built a Sydney-style opera house and Europe’s largest aquarium during Spain’s years of property-fuelled boom years, before the financial crisis left the country’s economy in tatters.

The airport was commissioned by the leader of Castellón province, Carlos Fabra, a member of the ruling right-wing People’s party, and was officially declared open in March 2011. Fabra is now serving time in prison for tax fraud. Fabra also commissioned a 24-metre-high copper sculpture to stand outside the airport – widely believed to be of himself – at public expense.
The first commercial flight at the airport, which is now under the management of the Canadian engineering conglomerate SNC-Lavalin, took place in January 2015 – a charter flight carrying the staff and squad of the football club Villarreal to a match in San Sebastián, northern Spain.

A Ryanair spokesman confirmed that the airline was due to hold a press conference at Castellón airport on Wednesday, but said: “Ryanair does not comment upon or engage in rumour or speculation.”

Ryanair has announced a change of strategy to start flying to more primary, city-centre airports, but their use of Castellón appears to be bucking that trend. However, the airline’s low-cost business model has long relied on securing minimal landing charges at airports across Europe, from rural France to London’s Stansted, with a pledge to deliver customers and growth.

http://www.theguardian.com/business/2015/mar/10/ryanair-first-airline-spains-ghost-airport-castellon
 
Da un controllo per la prossima W 15/16 mi risultano due aeromobili a BDS. Al mattino c'è la prima rotazione sia su FCO che su BGY. Stanno aumentando l'operatività?
 
Da un controllo per la prossima W 15/16 mi risultano due aeromobili a BDS. Al mattino c'è la prima rotazione sia su FCO che su BGY. Stanno aumentando l'operatività?

Sarebbe un bel colpo per BDS...

Ma non vedo ancora caricati i voli per la prossima stagione. Da dove lo evinci?
 
Sarebbe un bel colpo per BDS...

Ma non vedo ancora caricati i voli per la prossima stagione. Da dove lo evinci?


ieri sera provando ad acquistare un volo per novembre si visualizzavano gli orari; oggi no. Bisogna aspettare un pochino staranno lavorando col sistema.

Adesso si visualizzano gli orari
 
Ultima modifica:
Provate a cercare un volo da bergamo per barcellona, prossima settimana. Sono quasi tutti pieni....
 
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