TAM si appresta a togliere la prima classe


DusCgn

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In compenso la business sarà rinnovata e con maggiori spazi e servizi dell'attuale.

TAM scraps Boeing 777 first class, upgrades business class

Brazil's TAM Airlines is ripping the luxe first class seats from its international Boeing 777 fleet in favour of a larger and upgraded business class cabin.

Part of South America's LATAM Airlines Group and recently admitted into the Oneworld alliance, TAM says the shift in its premium passenger strategy is due to low patronage of the new first class cabin (below), introduced only last year on its flagship Boeing 777-300ER jets.

“We took this decision to enable us improve the business class seats and the on-board service offered to passengers, after taking into consideration the average load factor of the first class" said LATAM Group chief marketing officer Jerome Cadier.

TAM will "discontinue first class services on flights to the United States, Europe and Mexico" from November 1. Sales of first class tickets have already been withdrawn on those routes.

While losing their stylish first class cabin – created by highly-regarded London consulting firm Priestmangoode along the lines of a 'living room in the sky' – TAM's Boeing 777s will gain new business class seats, and more of them.

TAM has shared few details on its Boeing 777 busines class upgrade, apart from that the new seats will be 84 inches (2.13 metres) long when reclined, which represents a 15% increase over the current seats.

However, it's expected that the airline will adopt the same new business class seats as LATAM will be fitting across its Airbus A350 and Boeing 787 fleet.

TAM's Boeing 777's business class refit is expected to be finished by the middle of 2015.

The airline is also adding a dedicated crew member "who will be responsible for overseeing the flight experience", Cadier explains.

"With this change, we will be able to offer an even better and more personalized on-board service to more passengers"

http://www.ausbt.com.au/tam-scraps-boeing-777-first-class-upgrades-business-class
 
TAM will "discontinue first class services on flights to the United States, Europe and Mexico" from November 1. Sales of first class tickets have already been withdrawn on those routes.
In effetti anche il MXP-GRU, nonostante sia con A332, dal 1 novembre ha la vendita della first class bloccata.
Nell'articolo in portoghese sembra non si voglia fare lavori di riconfigurazione sui 330 anche perchè non rimarranno a lungo in flotta.
Quindi credo che voleranno con la configurazione attuale F/C/Y sebbene la F immagino sarà venduta tutta come C.
 
Hanno speso milioni di euro perché Priestmangoode creasse una cabina espressamente per TAM, con poltrone create ad hoc e altri ammenicoli e, dopo un anno, decidono di toglierla?
 
Hanno speso milioni di euro perché Priestmangoode creasse una cabina espressamente per TAM, con poltrone create ad hoc e altri ammenicoli e, dopo un anno, decidono di toglierla?

se non la riempi in maniera soddisfacente evidentemente diventa un lusso che non si potevano permettersi.

Piuttosto era meglio conducessero analisi più precise e studi circa il servizio (e quale servizio) fosse più necessario per le classi premium

Ad ogni modo sì una gran perdita di tempo e soldi (commissionare il lavoro, mettere la F, toglierla poco dopo e ripensare a una nuova C).
 
se non la riempi in maniera soddisfacente evidentemente diventa un lusso che non si potevano permettersi.

Questo è indubbio, l'idea di base del mio post era quello che poi tu hai snocciolato nel resto della risposta, ovvero prima di arrivare a richiedere lo sviluppo di un prodotto del genere ad una delle più famose (e costose) agenzie del settore, sarebbe auspicabile avere dati che ne giustifichino l'investimento.
Tra l'altro il dietrofront è stato fatto a tempo di record.

DusCgn ha detto:
Piuttosto era meglio conducessero analisi più precise e studi circa il servizio (e quale servizio) fosse più necessario per le classi premium

Ad ogni modo sì una gran perdita di tempo e soldi (commissionare il lavoro, mettere la F, toglierla poco dopo e ripensare a una nuova C).