SAS prepara un 737 all business tra Stavanger e Houston


mauro.

Bannato
26 Maggio 2010
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Scandinavian Airlines (SAS) will launch an all-business class transatlantic route between Stavanger and Houston, Texas. The sector will largely cater to the oil and gas industry; Stavanger is the Norwegian center for North Sea hydrocarbon operations.

“The route we have established is a tailored product for a defined market with particular travel needs,” SAS president and CEO Rickard Gustafson said.

The 6X-weekly route will launch Aug. 20 and will be operated by a 44-seat Boeing 737-700 wet-leased from Swiss company PrivatAir. It will operate in SAS livery and will have the airline’s long-haul, business-class service standards. It will have reclining (but not lie-flat) seats and passengers will have tablet-based entertainment systems.
 
Scandinavian Airlines (SAS) will launch an all-business class transatlantic route between Stavanger and Houston, Texas. The sector will largely cater to the oil and gas industry; Stavanger is the Norwegian center for North Sea hydrocarbon operations.

“The route we have established is a tailored product for a defined market with particular travel needs,” SAS president and CEO Rickard Gustafson said.

The 6X-weekly route will launch Aug. 20 and will be operated by a 44-seat Boeing 737-700 wet-leased from Swiss company PrivatAir. It will operate in SAS livery and will have the airline’s long-haul, business-class service standards. It will have reclining (but not lie-flat) seats and passengers will have tablet-based entertainment systems.

Speriamo che duri:compiaciuto:
 
Non avrà i lie flat e distribuiranno i tablet per l'intrattenimento di bordo. Poi sono i 330 ex AirOne a far cagare eh?
 
Non avrà i lie flat e distribuiranno i tablet per l'intrattenimento di bordo. Poi sono i 330 ex AirOne a far cagare eh?
I due gemellini fanno schifo in confronto ai fratelli nuovi di fabbrica che invece hanno configurazioni di ottimo livello.
Per questo è auspicabile siano riconfigurati per uniformarli agli altri e creare uno standard.

Detto questo non è che altre compagnie propongano solo gioiellini al top, anzi è possibile che siano pure peggio di quelli AZ.
 
I due gemellini fanno schifo in confronto ai fratelli nuovi di fabbrica che invece hanno configurazioni di ottimo livello.
Per questo è auspicabile siano riconfigurati per uniformarli agli altri e creare uno standard.

Detto questo non è che altre compagnie propongano solo gioiellini al top, anzi è possibile che siano pure peggio di quelli AZ.
Siamo d'accordo, appunto ho scritto così. Sinceramente da un volo del genere ci si sarebbe aspettato di più!
 
Può essere che questa sia la rotta di linea piu' lunga al mondo operata con NB? Esiste una qualche classifica del genere?
 
Non avrà i lie flat e distribuiranno i tablet per l'intrattenimento di bordo. Poi sono i 330 ex AirOne a far cagare eh?

Ho volato due volte sui 737 Privatair e mi sono trovato molto bene: certo, l'hard product è quello che è, ma il piacere di volare su un aereo con pochi passeggeri è notevole (dall'imbarco, al servizio, all'atmosfera a bordo - è tutta un'altra cosa). Inoltre questo volo punta a essere competitivo grazie al collegamento diretto, non dove farsi largo fra voli di altri vettori: non fare scalo è una comodità che vale più di un sistema di intrattenimento di bordo.
 
Vi aveva provato Eurofly con il 319 tutto business a fare il MXP-JFK con scarsi risultati, bagno di sangue e rotta chiusa( e 319 venduto)

Paragone che non regge: il volo Eurofly, così come i voli all biz di Eos, Maxjet e Silverjet (tutte fallite), voleva far concorrenza a vettori globali senza la rete di collegamenti di quelli. Concorrere sulla MXP-JFK contro DL, AZ, AA era impossibile; così come impossibile fu per Eos, Maxjet e Silverjet ritagliarsi uno spazio sulla LON-NYC.
Questo volo Privatair, operato per conto di SAS, darà miglia premio Star Alliance, raccoglierà qualche transito a IAH, e approfitterà del monopolio sulla rotta. E' comparabile al FRA-PNQ operato da Privatair per Lufthansa (quasi un charter per Daimler), che dura da qualche anno.
 
SAS apre Houston da Stavanger 6xw

Scandinavian Airlines-SAS (Stockholm) is now connecting Houston, Texas, with Stavanger in Norway through six days a week nonstop air service. The initiative is expected to significantly strengthen the economic and cultural ties that already exist within the oil and gas industry in the regions. The route will be operated by a business version of the Boeing 737-700 aircraft and will have a SAS Long Haul Business Class concept on board with just 44 comfortable business seats, in-flight entertainment and full-service meals.
Departures from Stavanger will be daily, except Tuesdays, at 4:00 pm arriving in Houston (Bush Intercontinental) at 7:40 pm (1940) the same day. SAS will depart from Houston to Stavanger daily except Tuesdays at 9:35 pm (2135) arriving the next day in Stavanger at 2.20 pm (1440). SAS will be the only airline with nonstop service between Scandinavia and Houston.
In addition to the Houston-Stavanger route, SAS also operates nonstop service from Newark to Copenhagen, Oslo and Stockholm, from Chicago (O’Hare) to Copenhagen and Stockholm, and from Washington, D.C. and San Francisco to Copenhagen.
 
Houston è tappezzata di cartelloni del nuovo volo....sia in città che in aeroporto
 
Vista la grossa flessione nel settore petrolifero, dal 24/10 SAS sospendera' la rotta e mettera' il 737 ad operare la CPH-EWR.
L'aereo verra' oltretutto riconfigurato dagli attuali 44 posti all business ad una configurazione di 20 business e 66 "Go" economy.
http://www.businesstraveller.com/news/102045/sas-to-fly-b737-to-new-york-newark

SAS to fly B737 to New York Newark

SAS will launch a narrowbody B737 service between Copenhagen and New York Newark next month.
The Scandinavian airline will roster a reconfigured B737 with 20 seats in business class and 66 "Go" economy seats on to an evening departure, which will operate six-times weekly.
On every day except Tuesday, the outbound service will depart Copenhagen at 1825 and arrive in New York at 2135, while the return leg will leave New York at 2255 and landing in Copenhagen at 1245 the next day.
The service will start at the beginning of the winter season in late October. It will run alongside flights SK901/902, operated by an A330-300, on the route.
The B737 is currently flying, in a business class-only 44-seat configuration, between Stavanger and Houston. That route will end on October 24 due to a "downturn in the [oil] industry".
The aircraft will then be reconfigured into two classes and will almost immediately join the Copenhagen-New York route.
Eivind Roald, SAS' executive vice president commercial, said: "We are delighted to be able to offer this evening departure that is particularly appealing to travellers wanting to spend a full day in Copenhagen or New York before flying. People traveling for business purposes often prefer this timetable."
SAS will also fly daily between Stockholm and Los Angeles from March 14, and three-times weekly between both Oslo and Miami and Copenhagen and Miami from autumn 2016 (see news, August 24).
 
Ha senso spendere soldi per riconvertire l'aereo e operare una rotta con numeri importanti come la Copenaghen-New York con un NB da soli 88 posti?

SAS Cancels Stavanger – Houston Route; Copenhagen – Newark Service Changes in W15

SAS has revised planned operation to Newark and Houston for winter 2015/16 season, effective 25OCT15. Latest adjustment sees the airline cancels existing 6 weekly operation on Stavanger – Houston route, on board Boeing 737-700 by Privatair. The 44-seater all-Business Class Boeing 737-700 will be re-configured to 2-class C20Y66 88-seater, which will be operating on Copenhagen – Newark SK901/902 service.

Planned schedule as follow.

SK909 CPH1220 – 1515EWR 333 D
SK901 CPH1825 – 2135EWR 73W x2

SK910 EWR1730 – 0710+1CPH 333 D
SK902 EWR2255 – 1245+1CPH 73W x2

airlineroute
 
Ultima modifica:
Ha senso spendere soldi per riconvertire l'aereo e operare una rotta con numeri importanti come la Copenaghen-New York con un NB da soli 88 posti?

Ha più senso che continuare a perdere soldi utilizzando l'aereo a 44 posti su una rotta di nicchia che attualmente non genera molta domanda.
 
Ad esempio c'erano anche le alternative di vendere l'aereo o riconvertirlo in un normale 737 in configurazione per voli europei.