ANA ordina 70 aerei tra 777-300, 777-9x, 787-9, A320neo e A321neo


belumosi

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
10 Dicembre 2007
15,114
3,609
161
Sembra l'ordine di una mediorientale:

ANA to order 70 777s, 787s and A320neos

By: ELLIS TAYLOR
SINGAPORE

The board of All Nippon Airways has approved a $16.6 billion fleet renewal programme that will see it order a total of 70 new Boeing 777s, 787s and Airbus A320neos.The Star Alliance carrier will order six Boeing 777-300ERs and 20 Boeing 777-9Xs, with the latter to replace the 19 existing 777-300ERs in its fleet. It will also order 14 additional 787-9s, taking its total 787 fleet to 80.ANA will also order seven Airbus A320neo aircraft, and 23 A321neos to replace its existing fleet of 737-500s and baseline A320s.“The aircraft we have selected will enable us to modernize and expand our fleet further as we seek to become one of the world’s leading airline groups,” says ANA president and chief executive Shinichiro Ito. “These new aircraft will give us maximum flexibility and improved fuel efficiency and will allow us to meet the growth in demand, both internationally and in our domestic Japanese market.”The aircraft will be delivered between the 2016 and 2027 fiscal years. Engine selection for the 787s and A320s will be announced when the order is firmed.Flightglobal's Ascend Online Fleets database shows that ANA has a fleet of 182 aircraft and orders for a further 64.

http://www.flightglobal.com/news/articles/ana-to-order-70-777s-787s-and-a320neos-397485/
 
In questo caso, a differenza di quanto accaduto con JAL, si conferma la fedeltà nei confronti di Boeing per il comparto long range.
 
In questo caso, a differenza di quanto accaduto con JAL, si conferma la fedeltà nei confronti di Boeing per il comparto long range.

Per una serie di motivi politici la fedeltà era piuttosto scontata: è stato riportato da più parti come ANA sia piuttosto vicina all'attuale partito di governo in Giappone e come questo avrebbe reso più facile la vita di Boeing (gli amici di JAL, invece, sono attualmente all'opposizione). Comunque un buon segnale l'ordine di altri 787-9 (probabilmente si tratta di opzioni del 2004) da parte del vettore col maggior numero di esemplari in flotta.
 
Per una serie di motivi politici la fedeltà era piuttosto scontata: è stato riportato da più parti come ANA sia piuttosto vicina all'attuale partito di governo in Giappone e come questo avrebbe reso più facile la vita di Boeing (gli amici di JAL, invece, sono attualmente all'opposizione).
Ah! Interessante questa cosa, non la sapevo. Quindi JAL è "compagni" mentre ANA è "camerati"? :D
 
Tutto ciò la dice lunga su come in generale le compagnie aeree facciano le loro scelte.