Easyjet apre 5 nuove rotte da NAP , minibase con 2 macchine


Cesare.Caldi

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Easyjet annuncia una grande espansione da Napoli con 5 nuove rotte dalla prossima estate per

bruxelles
amburgo
catania
mykonos stagionale estiva
corfu stagionale estiva
Londra LGW aumenta a 2x daily

le rotte sono già in vendita
 
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Re: Easyjet apre 5 nuove rotte da Napoli

Easyjet farebbe un buon lavoro aprendo una base a NAP.
 
Re: Easyjet apre 5 nuove rotte da Napoli

Doveva aprirla prima di scegliere FCO, mi pare di ricordare che ci furono diversi nodi non sciolti con GESAC.
Per BRU, al di là di SN e dei charter Jetairfly, conosco parecchia gente che, al pari di CPH (alla fine si è puntato su HAM) e LIS, ne chiedeva l'apertura.
CTA potrebbe voler dire che IG si farà da parte.

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Re: Easyjet apre 5 nuove rotte da Napoli

Easyjet non è ryanair ha poche ma molto grandi basi quindi la vedo distante la base a napoli
e la nuova base di Amburgo annunciata qualche giorno fa? (3aerei basati!)

Magari annunciassero la stessa espansione pure a VCE :)

Situazione al momento di easyJet in Italia per la Summer2014 per numero di destinazioni servite da ciascun aeroporto..
MXP 45
FCO 25
NAP 20
VCE 13
OLB 10
CAG 6
CTA 6
PMO 5
PSA 5
BDS 4
BRI 3
LIN 3
BLQ 2
SUF 2
AHO 1
VRN 1
 
Re: Easyjet apre 5 nuove rotte da Napoli

NAP-BRU 08:35-11:00 (1356)
BRU-NAP 11:30-13:50 (1356)

NAP-CTA 18:25-19:25 (x6)
CTA-NAP 19:55-20:55 (x6)
NAP-CTA 13:25-14:25 (6)
CTA-NAP 14:55-15:55 (6)

NAP-CFU 07:10-09:25 (37)
CFU-NAP 10:05-10:20 (37)

NAP-JMK 09:20-12:20 (25)
JMK-NAP 13:00-14:00 (25)

NAP-HAM 08:35-11:10 (247)
HAM-NAP 11:40-14:10 (247)
 
Ultima modifica:
Re: Easyjet apre 5 nuove rotte da Napoli

e la nuova base di Amburgo annunciata qualche giorno fa? (3aerei basati!)

Magari annunciassero la stessa espansione pure a VCE :)

Situazione al momento di easyJet in Italia per la Summer2014 per numero di destinazioni servite da ciascun aeroporto..
MXP 45
FCO 25
NAP 20
VCE 13
OLB 10
CAG 6
CTA 6
PMO 5
PSA 5
BDS 4
BRI 3
LIN 3
BLQ 2
SUF 2
AHO 1
VRN 1


Hai ragione! Magari VCE. Aspettiamo! Magari arriva al sorpresa anche da noi.
 
Ottima la scelta di HAM e BRU, andranno benissimo sicuramente. Stupito per la mancanza di MAD dalla cinquina, che andava egregiamente in precedenza.
Le due greche, bisettimanali solo luglio e agosto, praticamente dei charter. Con prezzi assurdi: AR per JMK ad agosto tra i 300 e i 500 euro...un affarone.
 
MAD era (se ricordo bene, almeno in estate) 1xd o 2xd fino al 2011, ed altrettanti erano i voli IB. Poi, come noto, hanno smantellato la base spagnola, ed IB (regional) si è ridotta ad un daily per il solo mese di Agosto. Conosco un po' di persone che volano AZ da FCO (assurdo, a pensarci), fra cui un'intervistata in occasione dell'atterraggio di fortuna di qualche settimana fa.
U2 non ha alcuna intenzione di reincrementare alcuna rotta su MAD, anzi, mi pare che abbia ridotto MXP.
 
MAD era (se ricordo bene, almeno in estate) 1xd o 2xd fino al 2011, ed altrettanti erano i voli IB. Poi, come noto, hanno smantellato la base spagnola. Conosco un po' di persone che volano AZ da FCO (assurdo, a pensarci).
U2 non ha alcuna intenzione di reincrementare alcuna rotta su MAD, anzi, mi pare che abbia ridotto MXP.

Iberia vuole mantenere il controllo su Madrid, è evidente! Quindi U2 è costretta a ridurre.
 
E' ufficiale Easyjet apre la sua terza base italiana a Napoli, comunicato stampa:

easyJet to open a base in Naples in Spring 2014

Two aircraft based to be in Southern Italy’s largest city offering five new routes to Hamburg, Brussels, Catania, Mykonos and Corfu
Up to 2m passengers expected in the first year of operation

easyJet, the UK’s largest airline, has announced today its expansion plans in Italy with the opening of a base in Naples. The new base, easyJet’s third in Italy and 24th in its European network, will be operational from spring 2014.

Having first started operations in Naples in 2000, easyJet now carries more passengers than any other airline into and out of Naples. In the last twelve months the airline has flown 1.6 million passengers. From spring, the two aircraft based in Naples will enable easyJet to fly more than an additional 350,000 passengers meaning that annual passenger numbers will reach almost two million.

Mike Campbell, easyJet Europe Director, stated:
“Italy is a key market for easyJet where it has regularly invested and we are delighted to announce that Naples becomes our 3rd Italian base and in Italy’s third largest city.
“Naples is a top European destination both for tourism - the city being listed a World Heritage Site by UNESCO - and for business with a wide network of more than 260,000 companies and 2.6 million businessmen travelling to and from Naples every year.”
easyJet will fly 20 routes from the base, five of those will be newly introduced in Spring 2014, and will offer 130 flights a week at peak season from Naples. The airline will fly additional frequencies on key routes such as London Gatwick with two daily flights. easyJet is also now offering “Fast Track” security in Naples for its FLEXIfare customers, making travel even easier by saving time at the Airport.

Last month easyJet announced the opening of another key European base in Hamburg next Spring alongside announcing plans to increase its fleet in Berlin. Building on its success to date in both Hamburg and Berlin, easyJet’s new base will open with three A319 aircraft with the airline increasing its fleet in Berlin by an additional plane.
 
easyJet in Naples at a glance:

easyJet is the largest airline by passenger numbers at Naples Airport.

easyJet carried 1.6m passengers in the last 12 months (September 2012 – August 2013), a 3% increase year over year.

easyJet base will open at spring 2014 with two A319 aircraft based, operating five new routes to Hamburg, Brussels, Catania, Mykonos and Corfu on the top of its 15 existing routes (Basel, Berlin Schoenefeld, Bristol, Edinburgh, Geneva, Ibiza, Liverpool, London Gatwick, London Stansted, Palma, Milan Malpensa, Nice, Paris Charles de Gaulle, Paris Orly and Venice).

The easyJet base represents a 20% capacity investment in Naples.Half of its passengers in Naples are local and 18% of easyJet passengers to/ from Naples travel for business. That will represent 360,000 business travellers in the first year of the base operation.

easyJet in Italy at a glance:

easyJet is the 3rd largest airline in Italy with 12% market share (source AOG) in the first half of 2013.

easyJet carried 13m passengers in the last 12 months (September 2012 - August 2013), representing a 7% increase year over year.

easyJet operates a portfolio of 140 routes in Italy (14 domestic and 126 international in 19 countries), serving 17 Italian Airports (Alghero , Brindisi, Bologna, Bari, Cagliari, Catania, Rome Fiumicino, Milan Linate, Milan Malpensa, Naples, Olbia, Palermo, Pisa, Lamezia, Turin, Venice and Verona).

easyJet will offer the choice to business and leisure travellers between more than 1,250 flights per week in Italy at summer 2014.

easyJet operates 3 bases in Italy with a fleet of 25 stationed aircraft: 17 in Milan Malpensa where easyJet is the No 1 airline, 6 in Rome Fiumicino where it is the second largest airline and now 1 in Naples by passenger numbers.

easyJet hires 870 employees in Italy, all with an Italian labour contract.

easyJet launched 24 new routes in 2012 in Italy and 8 new routes in the first half of 2013.
 
Davvero notevoli i numeri di Easyjet in Italia, 25 aerei basati, prima compagnia a MXP e NAP e seconda a FCO e continuano a crescere. Del resto con la situazione di crisi di Alitalia ne stanno sempre piu' approfittando.
 
Davvero notevoli i numeri di Easyjet in Italia, 25 aerei basati, prima compagnia a MXP e NAP e seconda a FCO e continuano a crescere. Del resto con la situazione di crisi di Alitalia ne stanno sempre piu' approfittando.

E aggiungo, per fortuna! Alitalia continua a perdere colpi quindi è evidente che Easyjet " ruberà " notevoli fette di mercato ad AZ. Dopo MPX, NAP e FCO ora mi aspetto che potenzino VCE dove potrebbe andare a coprire le rotte cancellate della moribonda Air One o comunque offrire un servizio più efficiente e duraturo.