Risultati Ryanair del primo semestre 2012


....vedevo i numeri...sono indubbiamente grandi numeri....da supercompagnia...peccato sapere che a questi grandi numeri non si abbinino "grandi stipendi" ai dipendenti...faccio un ragionamento magari da uomo della strada...ma pensare che cn quei ricavi ci sn colleghi naviganti che magari guadagnano 1200/1300 euro al mese.......ma che ci farà cn tt quei soldi MOL?:P
 
Per la mia esperienza pluriennale presso aziende di grandi dimensioni modernamente organizzate ritengo che il grande merito di MOL sia stato quello di circondarsi di ottimi collaboratori, infatti è impensabile che in un'azienda così grande tutte le decisioni vengano prese dal CEO. I buoni risultati vengono sempre da un team di persone competenti, mai da un singolo, specie nelle realtà di dimensioni rilevanti. Però merito del CEO è appunto quello di creare e motivare il team.
Immagino per esempio il gran lavoro che ci dev'essere sotto ogni apertura di una nuova base e che non è certo fatto da MOL, anche se lui ha sicuramente l'ultima parola.
 
C'è da imparare, eccome! Nessuno ha obbligato gli aeroporti a dare contributi a Ryanair: se i contributi ci sono ancora una volta il merito va a chi li ha saputi ottenere e nessuno vieta alle altre compagnie aeree di ottenerli a loro volta.
I contributi che Ryanair riceve fanno parte del loro progetto di business. Se Ryanair non ricevesse contributi avrebbe un diverso sistema di tariffe e volerebbe da diversi aeroporti, ma con i 'se' e con i 'ma'...........
Rimane il fatto che i risultati sono veramente buoni, specie considerando la realtà del settore.
 
C'è da imparare, eccome! Nessuno ha obbligato gli aeroporti a dare contributi a Ryanair: se i contributi ci sono ancora una volta il merito va a chi li ha saputi ottenere e nessuno vieta alle altre compagnie aeree di ottenerli a loro volta.
I contributi che Ryanair riceve fanno parte del loro progetto di business. Se Ryanair non ricevesse contributi avrebbe un diverso sistema di tariffe e volerebbe da diversi aeroporti, ma con i 'se' e con i 'ma'...........
Rimane il fatto che i risultati sono veramente buoni, specie considerando la realtà del settore.

Nella mia ignoranza penso che questo sia il concetto chiave di tutto, che ho sempre sostenuto e sempre sosterrò....non capisco perchè qua dentro solo poche, ma veramente poche persone lo capiscano...tutto il resto come cantava Califano...è noia!!!!
Si può discutere della "bellezza" del hostess, degli atterraggi non perfetti, dei modi a volte poco ortodossi con cui si viene trattati e di mille altre cose, ma davanti al management tanto di cappello!!!!
 
Nella mia ignoranza penso che questo sia il concetto chiave di tutto, che ho sempre sostenuto e sempre sosterrò....non capisco perchè qua dentro solo poche, ma veramente poche persone lo capiscano...tutto il resto come cantava Califano...è noia!!!!
Si può discutere della "bellezza" del hostess, degli atterraggi non perfetti, dei modi a volte poco ortodossi con cui si viene trattati e di mille altre cose, ma davanti al management tanto di cappello!!!!

Ti assicuro che su questo forum ci sono diverse persone che capiscono, ed anche molto piu' di quello che pensi ;)

Se la tua attivita' prospera grazie ad un importante componente basata su:

1 contributi esterni che nulla hanno a che vedere con il main business
2 i tuoi costi sono ridotti perche' utilizzi per la gestione del personale strumenti di dubbia legalita'
3 il probabile non rispetto delle normative sui diritti dei passeggeri

io credo che te sia molte cose, ma non certo un bravo manager.

Fine OT
 
[QUOTE
2 i tuoi costi sono ridotti perche' utilizzi per la gestione del personale strumenti di dubbia legalita'
3 il probabile non rispetto delle normative sui diritti dei passeggeri

io credo che te sia molte cose, ma non certo un bravo manager.

Fine OT[/QUOTE]

la dubbia legalità della gestione del personale ect ect...non sei tu e nessun altro qui dentro che può chiarirla...quello si vedrà...
 
C'è da imparare, eccome! Nessuno ha obbligato gli aeroporti a dare contributi a Ryanair: se i contributi ci sono ancora una volta il merito va a chi li ha saputi ottenere e nessuno vieta alle altre compagnie aeree di ottenerli a loro volta.
I contributi che Ryanair riceve fanno parte del loro progetto di business. Se Ryanair non ricevesse contributi avrebbe un diverso sistema di tariffe e volerebbe da diversi aeroporti, ma con i 'se' e con i 'ma'...........
Rimane il fatto che i risultati sono veramente buoni, specie considerando la realtà del settore.

Questa e' una domanda che attanaglia la società ( essere umano) sin dalle sue origini, in caso di "furbate" e' bravo chi ne approfitta o è' scemo chi ci casca?
 
Questa e' una domanda che attanaglia la società ( essere umano) sin dalle sue origini, in caso di "furbate" e' bravo chi ne approfitta o è' scemo chi ci casca?


Io ci casco quasi sempre!!
18112.gif
Sarò proprio scemo ma risparmio tanto tanto :) Se conoscessi qualcuno in grado di dare quei risultati mi iscriverei a lezione da lui!!!

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3RD QUARTER RESULTS 2013


RYANAIR REPORTS Q3 PROFIT OF €18M (UP 21%)
TRAFFIC UP 3%, AVG FARES UP 8% - F.Y. GUIDANCE RAISED TO €540M

Ryanair, Europe’s only ultra-low cost carrier today (Jan 2announced Q3 profits of €18m, up €3m on last year despite an €81m increase in fuel costs. Revenues rose 15% to €969m as traffic grew 3% to 17.3m passengers. Unit costs rose 11% mainly due to a 24% (€81m) increase in fuel. Excluding fuel Q3 unit costs rose by 4%, while avg. fares improved by 8%.


Summary Q3 Results (IFRS) in Euro.
Q3 Results (IFRS) € Dec 31, 2011 Dec 31, 2012 % Change


Passengers
16.7m 17.3m +3%


Revenue
€844m €969m +15%


Profit after Tax
€14.9m €18.1m +21%


Basic EPS(euro cent)
1.02 1.25 +23%

Ryanair’s CEO Michael O’Leary said:
“Our Q3 profit of €18m was ahead of expectations due to strong pre-Christmas bookings at higher yields. The 8% rise in avg. fares reflects our improved customer service, record punctuality and the successful roll out of our reserved seating service. Our fuel costs rose €81m, (+24%), slightly less than expected as oil prices increased 22% (from $84pbl) to $102pbl. Excluding fuel, Q3 unit costs rose 4% due to excessive increases in Italian ATC costs, Spanish airport charges, and the strength of Sterling to the Euro. Ancillary revenue performed strongly and rose 24% to approx. €13 per pax.


New Routes and Bases.
Our new routes and bases are performing well in their first winter, although some smaller bases such as Budapest and Warsaw are doing so at very low prices. Our 51st base Maastricht opened in December, and we will open 6 new bases (total 57) from April in Eindhoven, Krakow, Zadar (Croatia), Chania (Greece), Marrakesh and Fez (Morocco). Significant capacity cuts by Legacy and other struggling EU carriers continue to offer us substantial growth opportunities across Europe. We expect further capacity cuts and restructurings in Europe as high fare, loss making carriers struggle to compete with Ryanair’s expansion at low prices. During Q.3 Iberia, AFKLM, Air Berlin, and Lufthansa all announced major restructurings. Both LOT and SAS are seeking further state support while the Swiss charter airline “Hello” has closed. These trends will create more growth opportunities for Ryanair to grow profitably to 120m passengers over the next decade.

Customer Service.
Our industry leading customer service continues to improve as demonstrated by the following YTD milestones:-
· 93% of all Ryanair flights arrived on time (a new record).
· Lost bags have fallen to less than 1 per 3,000 pax.
· We cancel less than 4 flights in every 1,000.

No other EU airline can match Ryanair’s fares or this level of passenger service. The addition of reserved seating to our priority boarding service in 2012 has been very well received and a recent survey of Ryanair’s traffic in Spain (where Ryanair is the largest carrier) highlighted that 22% of our passengers were travelling on business. A survey of 10,000 passengers in December also yielded the following results:-
· 87% were satisfied or very satisfied with their Ryanair flight.
· 93% said they would fly Ryanair again.
95% said Ryanair provide excellent value for money.

Ryanair Strengths.
Ryanair’s ex fuel passenger cost of €27 (ytd) is lower than any carrier in Europe. Our average fare of €50 is (by some distance) lower than any other EU carrier. Our tight cost management, at a time when competitor costs are rising faster, will enable Ryanair to expand our price and cost leadership over all other EU airlines for the foreseeable future. The combination of Ryanair’s industry leading costs and customer service, strong cash flows and balance sheet, gives Ryanair a unique platform to deliver its next decade of growth as we target a 20% share of the EU short-haul market by growing to over 120m pax p.a.


Stansted Airport Sale
The sale of Stansted should be completed by the end of Spring. We welcome its purchase by MAG and look forward to working with them (as we do currently in Manchester, East Midlands, and Bournemouth) to grow Stansted’s low fare traffic back over 23m, where it was in 2007 before the BAA monopoly doubled Stansted’s fees. We also welcome the CAA’s announcement that is “minded to” rule that Stansted has market power, and will need effective regulation to protect Stansted users from exploitation by the airport monopoly particularly when “there is evidence to suggest that Stansted is pricing above the competitive level”.

Aer Lingus Update.
Under Irish Takeover Panel rules we are unable in these results to update on our offer to acquire Aer Lingus. Accordingly we are issuing a separate announcement on this matter today.


Hedging & Balance Sheet.
We have recently extended our fuel hedges to 75% of FY 14 at $97pbl and hedges on our fuel exposures at $1.32. At current rates our FY14 fuel cost per passenger will rise by approx. 5%, compared to a 14% increase in FY13.

A 2nd special dividend of €492m (€0.34 per share) was paid to shareholders in Q3, bringing to €1.53bn the funds returned by Ryanair to shareholders over the last five years. Ryanair’s balance sheet remains one of the strongest in the industry, with closing Q3 gross cash of €3.15bn. We expect the year end net cash to be positive despite directly owning over 70% of our fleet of 305 young Boeing 737-800s.

Outlook.
Our Q3 yields were boosted by stronger pre-Christmas bookings, while lower than expected operating costs delivered slightly better profits than forecast. However Q4 traffic (as previously guided) will drop by approx.400,000 passengers (-3%)below last year’s Q4, due to our grounding up to 80 aircraft which limits the impact of high oil prices, high airport fees at Stansted and Dublin, and seasonally weaker Q4 demand. On the basis of this improved Q3 result, our capacity cuts and limited visibility over Easter bookings and yields, (although we have seen some yield softness in January), we now expect our full year profits to exceed our previous guidance (of €490m to €520m) and rise close to €540m, a 7% increase on last year’s profits despite a 19% increase in our oil costs.

Fonte Ryanair